Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Nimrad said:

Hva for noe rent konkret?

I spoiler:

Spoiler

Noen av ulempene med PSVR2 kan nok oppleves litt urettferdig i sammenligning med Quest 3 nettopp fordi Quest 3 i tillegg til å være en fullverdig spillkonsoll også er så mye mer fordi den er Standalone, AR og Android basert som gjør den utrolig mod vennlig. PSVR2 var kun ment som en tradisjonell spillkonsoll. Så jo det er litt dumt å trekke PSVR2 for akkurat det, men likevel... Dette har veldig mye å si for hvor ofte hver enkelt blir brukt av meg. Quest 3 blir brukt nærmest hver dag, PSVR2 svært sjelden. Det er utrolig lett å gi en demo av Quest 3 til folk eller dra den med til naboen, det er salig bryderi med PSVR2.

 

Men mine største irritasjonsmomenter med PSVR2 var bla: 

 

  • Den forferdelige ghostingen i visse spill (reprojection) som ikke kan justeres vekk fordi det som oftest ikke er grafikk innstillinger i spillene. På Quest kan jeg enkelt velge en ferdigoptimslisert grafikkinstilling med QGO softwaren eller justere selv etter behov. 
  • Ingen påmonterte hodetelefoner. Dette har vært standard på alle andre VR headsett siden 2016 og er et stort pluss for brukervennlighet.
  • Svært få spill og lite eller ingen annen type software og opplevelser i sammenligning med Meta og SteamVR.
  • Ingen bakoverkompabilitet med PSVR1. Quest 3 er bakoverkompatibel med Quest 1 og 2.
  • Vanskelig å gi en skikkelig demo til folk i full fart fordi øyesporingen må settes opp for en ny bruker. Har opplevd at folk rett og slett bare har gitt opp fordi det tok for lang tid. Så da blir det til at de istedenfor tester Quest 3 eller Valve Index som jeg også har.
  • Må betale for multiplayer! Dette kom helt uventet på meg som en PC bruker! Til og med Quest har gratis multiplayer.
  • Ingen SocialVR, type Rec Room eller VR Chat. Dette er jo et must have i VR! 
  • Øyesporing ble langt mindre brukt enn jeg hadde håpet på i spill :(
  • Kabel er et forbannet bryderi 
  • Ingen nettleser
  • Ingen mod muligheter. Dette er stort både til Quest og SteamVR og resulterer i mengder av kule spill, ville eksperimenter og nyttig programvare.
  • Trackingen fungerer dårlig i litt mørke rom som er for ryddige eller sterile. Dette var faktisk ganske irriterende og gjorde det vanskelig å finne et egnet sted å bruke PSVR2. Dette er ikke et problem med Quest eller SteamVR headsett.
  • På grunn av halo stroppen får jeg vondt i pannen etter kort tids bruk samt stygge merker som ikke forsvinner fort. Men bruker jeg en buff eller annet hodeplagg så løser det problemet. Fortsatt litt irriterende. 


 

 

Men jeg liker mye med selve headsettet og håper det får et nytt liv på PC når Sony slipper den offisielle software støtten. Ser frem til det!

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
18 hours ago, Sjørøver said:

Er det bra eller dårlig? 😅

Objektivt sett, vet ikke. Ikke nok kunnskap til å gi det svaret. Men vil nok tro det er bra, gitt at de fortsetter med Cryengine som de brukte til KCD1.

Personlig elsker jeg hvordan skogen ser ut i KCD 1, spesielt med tanke på lys osv så glad de fortsetter med samme engine.

Endret av Snakkest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For et fly. For en simulering.

F-4 er helt ekstremt rå.

I min første tur i dag var bare en koselig tur. 

Jeg tar av med 24 bomber, nesten 5.5 tonn med bomber. 5 tonn med drivstoff sør for Las Vegas. Jeg tar en canyon run i Boulder Canyon. Flye over Hoover dam. 

Selv med over 5 tonn med bomber når jeg setter på afterburner flyr jeg opp som en rakett.

Finner trenings målene. Og slipper alle 24 bomber fra ca. 150 meters høyde. Og sprenger 12 lastebiler.

Tester kanonen, men oppdager at jeg skyter på tanks. Så det nytter ikke. Flyr til Las Vegas og lander på Nellis.

F4 er utrolig lett å ta av og lander med. Super stabil.

 

 

Lenke til kommentar

Action fylt video.

Slipper 10 Mk20 CBUs på et stort sovjetisk luftvernsbatteri, og tar ut 5 av 7 kanoner, 1 lastebil, div ammo og drivstoff samt ukjent antall sovjetiske soldater.

Så skyter jeg ned en Sovjetisk MiG21 og ender opp i en lang dogfight som bare slutter fordi vi begge er snart tomme for drivstoff, jeg bengyte dogfighten med ca. 7 tonn med drivstoff, men var nede i 1100kg etter dogfighten og hadde fremdeles sånn 180km før jeg kunne lande, når jeg er ved rullebanen og tar ned hjulene har jeg 220kg med drivstoff, når jula treffer rullebanen har jeg 172kg med drivstoff igjen, og når jeg stopper har jeg 136kg igjen...
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er hvordan man skal lage et VR spill.

1. Full singleplayer kampanje 

2. Slippes på alle VR systemer(quest, PSVR2 og PCVR

3. Ser ikke ut som et spill fra 2002

4. Full manuell combat med muligheter for å bruke environment. 

Alle større VR spill bør følge denne oppskriften og VR vil bli mye mer populært 

 

Lenke til kommentar

70mm Hydra raketter har blitt brukt siden 60 tallet, millioner har blitt laget, bare siden 1996 har 4 millioner blitt laget. 

Rakettene kan ha 9 forskjellige stridshoder. Alt fra standard høyeksplosiver, til penetrerende HEAT, til flachetes. De har blitt brukt i alle slags moderne jagerfly og helikoptere. 

Men de er bare raketter og lander sånn ca. Der du prøver å sende de 

For mer presisjon har man missiler som Maverick og Hellfire. Disse er kapable til å ødelegge alle typer stridsvogner. Eller til og med bunkere.  Problemet er at Maverick missiler og Hellfire er ofte unødvendig kraftig. Ja det er greit å ha mye omph når man skal ta ut en tanks. Men en Hellfire har 8kg sprengstoff, og en Maverick 57kg.

De koster også fra 650 000kr til over 1.2 mill per missil.  Og det er skikkelig overkill å bruke mellom 8 og 57kg med høyeksplosiver og en million kr for å sprenge en lettpansra stormpanservogn eller enda verre en Toyota pickup med maskingevær på lasteplanet.

Inn kommer APKWS, som står for Advanced Precision Kill Weapon System.

Det er en modul du setter mellom stridshode og rakettmotoren på en Hydra rakett. Hele greia veier 15kg. Modulen består av 4 styrefinner som hver har et lite kamera som kan fange opp en laser peker. Så nå har du en rakket som oppfører seg som en liten missil. Med sprenghode på ca. 1kg kan den brukes nærmere infrastruktur eller vennlige tropper og selv med bare 1kg sprengstoff. Er det mer enn nok til å ta ut kjøretøy og lettpansra stormpanservogner og lignende  

Den koster rundt 200 000kr.  Mens en russisk BTR 80 koster mange millioner og til og med en Toyota pickup koster jo noen 100 000. Det tar også ca. 1/4 av tiden å sette de på et helikopter enn en Hellfire.

De kommer i rakket podder på 7 raketter. Så du har nå 7 guidede raketter som kan ta ut 7 lett til medium panseret kjøretøy. Til og med små lette helikoptere kan nå gjøre stor skade. De har en rekkevidde på 5-8km.

Harrier, og A10 kan allerede bruke de i DCS. Men Kiowa blir første helikopter som kan bruke det.

Jeg måtte teste så jeg lasta på 2 pods så 14 APWS. Dette er ikke en realistisk ting, men greit å ha 14 sjanser når man lærer å bruke systemet. Når helikopteret er i stabilt hover. Hopper jeg over i venstre sete og bruker MMS kamerat og finner målene og låser de. Holder så inne laser knappen og fyrer av raketten som finner målet. 

Så en til og en til.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...