Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke rørt et AC siden Revelations og vet ikke om jeg kommer til å endre på det når det kommer så mye annet spennende. Jeg begynte å bli litt lei formelen etter fire spill med mer eller mindre akkurat det samme, og høydepunktet for min del var egentlig bare å gå rundt og se på byene de hadde laget. Jeg hører mange ble skuffet over AC3, men at Black Flag skal være meget bra, så hvis jeg tester noe AC igjen blir det muligens det - med mindre ACO blir sett på som enda bedre.

 

Jeg veksler litt mellom Trails of Cold Steel 2, Fire Emblem: Awakening, min replay av Heroes of Might and Magic 3 samt å forsøke og runde spillene på SNES Classic (selv om jeg nok neppe ender med å runde absolutt alle).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke rørt et AC siden Revelations og vet ikke om jeg kommer til å endre på det når det kommer så mye annet spennende. Jeg begynte å bli litt lei formelen etter fire spill med mer eller mindre akkurat det samme, og høydepunktet for min del var egentlig bare å gå rundt og se på byene de hadde laget. Jeg hører mange ble skuffet over AC3, men at Black Flag skal være meget bra, så hvis jeg tester noe AC igjen blir det muligens det - med mindre ACO blir sett på som enda bedre.

 

Jeg veksler litt mellom Trails of Cold Steel 2, Fire Emblem: Awakening, min replay av Heroes of Might and Magic 3 samt å forsøke og runde spillene på SNES Classic (selv om jeg nok neppe ender med å runde absolutt alle).

 

AC4 har ikke holdt seg bra, jeg tror det fikk så bra kritikk fordi det var litt anderledes, men det er jo egentlig ikke det, båt kamper er kult de første timene, så er det bare ginding, Første gang holdt jeg ut 15 timer, andre gang 9 timer. 

Etter en viss stund, har du gjort alt  og det er ikke noe nytt, bare mer av det samme.

Lenke til kommentar

 

Og da var Assassin's Creed: Origins avinstallert, alt grunnet et jævla mission som ødela hele opplevelsen for meg. Men rakk 25 timer før dette oppdraget, og frem til da var det helt nydelig. Absolutt verdt pengene, og kommer til å forhåndsbestille neste også. Håper bare de klarer å holde det litt mer realistisk. Er jo det som er moro her. :)

 

Det var da voldsomt, og bare på grunn av ett mission? :p Kjøpte ACO i går men har ikke rørt det enda og tenkte egentlig begynne nå snart etter frokosten. Hvilket mission ødela spillet for deg og hva skjedde?

For å ta det kort:

 

 

Dame har abortert tre ganger allerede, og er livredd for å mistedet fjerde barnet. Så da... drar vi ned til underverdenen, plukker opp en magisk bue og sloss mot en svær, flyvende slange. WTF? I Assassin's Creed? Visste vi kan sloss mot guder og zombier i DLC, men i hovedhistorien også? Latterlig.

 

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

5 timer inn i ACO og jeg har nesten null motivasjon til å fortsette. Kjedelige og like omgivelser, alt for lange avstander mellom ting og litt for mye av det samme som før. Sitter lurer på om jeg skal bare gunne igjennom main questet og drite i alt annet.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

 

Fant ikke her hvor du skriver om du skulle kjøpe deg Watch Dogs eller var Evil Within 1, er feil sier sorry grunnen er eplepsien gjør jeg husker dårlig dritt delux, men til til bake spill mins er oxo nevnte du skulle kjøpe Watch Dogs 1 da, du har sikkert sett men jeg må si det er gratis til pc så slå til nå.

https://www.gamer.no/artikler/watch-dogs-er-gratis-pa-pc-denne-uken/411534

Lenke til kommentar

Respawn is also developing the third Titanfall

 

Likevel er det ekstremt mye klaging på nettet (ikke bare her) om at Titanfall nå er død og begravet? For den saks skyld er det ingen som klager over ZeniMax, til tross for at de eier Bethesda, id Software, MachineGames (lager Wolfenstein) og Arkane Studios (lager Dishonored og Prey, blandt annet). Blir ikke det mye av det samme?

Lenke til kommentar

Kjøpte jo Titanfall 2 i fjor en gang på tilbud, nå har jeg jo oppgradert maskina så det må jo spilles igjennom!

 

Var jo en helt elendig timing på lansering på det spillet. Hva EA tenkte på skjønner jeg ikke, kom vel midt i mellom Battlefield 1 og Infinite Warfare...fullstendig nakkeskudd verdig. Syns synd på utviklerene av spillet for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Blitt en del timer med Etrian Odyssey V i dag på 3DS. Dette er nok et klassisk eksempel på at man ikke kan dømme et spill ut fra screenshots eller en trailer. Ser man bare en kort video burde dette rett og slett ikke fungere i 2017. Vi snakker en dungeon crawler der du trykker en tast på D-paden for å gå et steg frem på et rutenett, og du kan bare snu deg 90 grader eller gå sidelengs. Det er også i førsteperson, med litt tvilsom grafikk, og historien er så godt som fraværende. Alt man har er fem karakterer man lager selv, noen få dungeons og en og annen oppdrag av typen "gå dit, drep den", eller "gå dit, hent det der". Så alt i alt burde det ikke fungere.

 

Men det gjør det, så absolutt. Det er så mange små detaljer som viser at dette er et spill laget av pur glede. For eksempel er det mange spill som har voice over, men i EOV sa en av karakterene "Haha, you missed!" når en fiende bommet (med voice over, så klart. Rimelig bra voice over også, for den saks skyld.) De har for vane å klage når kampene er over ("That's it?", "It's over already?" osv. Jeg finner stadig nye ting i selve dungeonsene helt tilfeldig. For eksempel møtte jeg en fyr som lette etter noen rømte kyllinger. Da jeg fant dem og leverte dem tilbake fikk jeg en egen høne jeg plasserte i vertshuset, og den gir meg nå egg med jevne mellomrom. Har vært og fisket i enkelte vanndammer, og fant et bål i en dungeon hvor jeg kan grille fisken.

 

Selv klassene er meget bra laget. Spiller med en necromancer som kan tilkalle opp til tre wraiths som er permanent med på laget til de dør, eller til jeg går tilbake til byen. Disse kan jeg ikke styre direkte, men jeg kan bruke andre skills som å bruke dem effektivt. For eksempel kan jeg ofre en wraith for å få healing, eller tvinge fiendene til å angripe en wraith en runde (bra for å heale de andre på laget.)

 

Er man i slaget for en turbasert dungeon crawler, er Etrian Odyssey V absolutt å anbefale. Demo er det også. Og naturligvis kan man fortsette hovedspillet på samme save file som i demoen. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

For så vidt. Sånne salg bruker som regel å være et lite triks for å få deg interessert i neste spill - som for øvrig også er på tilbud, satt ned til kr 400. ;)

 

Hm... ser Civ V Complete på Steam koster kr 67,90, mens det på Steam-siden du linket til koster det kr 84,48?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kjøpte jo Titanfall 2 i fjor en gang på tilbud, nå har jeg jo oppgradert maskina så det må jo spilles igjennom!

 

Var jo en helt elendig timing på lansering på det spillet. Hva EA tenkte på skjønner jeg ikke, kom vel midt i mellom Battlefield 1 og Infinite Warfare...fullstendig nakkeskudd verdig. Syns synd på utviklerene av spillet for å være ærlig.

 

Lurer faen meg på om det var planlagt av EA at Titanfall 2 skulle slippes på det verste mulige tidspunktet det året så det skulle selge dårlig så Respawn kunne bli kjøpt opp billigere eller noe slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...