Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

 

Offameg...ikke meningen at man skal få spille i natt her :p Skal endre oppløsning i valgmenyen, så går skjermen i sort i maskina starter på nytt.

 

Nvidia har kansje kommet med noen nye drivere til dette spillet, men nå orker jeg ikke å sitte her lengre  :hrm:

Er jo det jeg sier. Konsoll + fysisk utgave = null stress. :)

 

In other news, jeg satt og spilte Assassin's Creed i går, og så en kamel i full galopp nedover en gate. En kort stund etter kom en fyr løpende som en gærning etter kamelen. Vil tro det var ren tilfeldig, men lo litt mer enn jeg kanskje burde ha gjort. :D Elsker sånne små detaljer.

 

 Null stress er oxo i pc det da. :)  billiere spill da oxo, :tease:  bedre grafikk oxe :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Offameg...ikke meningen at man skal få spille i natt her :p Skal endre oppløsning i valgmenyen, så går skjermen i sort i maskina starter på nytt.

 

Nvidia har kansje kommet med noen nye drivere til dette spillet, men nå orker jeg ikke å sitte her lengre :hrm:

Er jo det jeg sier. Konsoll + fysisk utgave = null stress. :)

Har gått mer over til PC-spilling nå siden jeg har oppgradert. Mye rimeligere spill er det også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AC er gammelt nytt. :p Sitter heller og nyter Super Mario Odyssey i dag. :love: Har ventet på dette siden den 3-sekunders teaseren, og så langt ser det stort sett ut til å være verdt ventingen. Eneste minus er at dette er SM64 tvers gjennom, bare med noen få oppdateringer og endringer her og der. Hadde ikke hatt noe imot om de våget å ta litt flere sjanser. SM Sunshine hadde jo den vann-greia, for eksempel. Men storkoser meg med Odyssey, og vil nok fortsette med det i lang, lang tid. Å sprinte gjennom historien vil nok ikke ta så lang tid, men å finne alt klarer du neppe. :p Eller jo, men det vil ta lang tid.

Jeg syns de har gjort mye nytt jeg da. Uten at jeg skal gå inn på det enkelte uten å røpe detaljer fra spillet. Men syns de våger mye nytt her. Både på gameplayfronten og det visuelle.

 

Men storkoser meg med spillet så langt. Er virkelig mario verdig.

Lenke til kommentar

Gleder meg forsette i mario etter på  :green: , + Evil Within 2 :green: begynte på nytt for 3 gang for å spare på kruttet, var på level 13 men ble tom for  ammunisjonen der 100% er dritt ha epilepsi noen ganger da får ikke øvet nok,  :hrm: å testet i går litt på det nazi spillet husker ikke navnet nå, orker ikke se i steam eller. :p nei rema nå, tikka. :green:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

OT er fjernet fra tråden. Minner også på at innlegg skal skrives i en høflig og saklig tone.

 

Reaksjoner på moderering kan sendes via PM, og skal ikke postens i tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg forsette i mario etter på  :green: , + Evil Within 2 :green: begynte på nytt for 3 gang for å spare på kruttet, var på level 13 men ble tom for  ammunisjonen der 100% er dritt ha epilepsi noen ganger da får ikke øvet nok,  :hrm: å testet i går litt på det nazi spillet husker ikke navnet nå, orker ikke se i steam eller. :p nei rema nå, tikka. :green:

 

Crafter du ammo da? Jeg craftet shotgun ammo hver gang jeg fant en sånn workbench men syntes da det var mer enn nok ammo sånn ellers i verden til de andre våpnene jeg ikke brukte like mye.

Lenke til kommentar

 

Gleder meg forsette i mario etter på  :green: , + Evil Within 2 :green: begynte på nytt for 3 gang for å spare på kruttet, var på level 13 men ble tom for  ammunisjonen der 100% er dritt ha epilepsi noen ganger da får ikke øvet nok,  :hrm: å testet i går litt på det nazi spillet husker ikke navnet nå, orker ikke se i steam eller. :p nei rema nå, tikka. :green:

 

Crafter du ammo da? Jeg craftet shotgun ammo hver gang jeg fant en sånn workbench men syntes da det var mer enn nok ammo sånn ellers i verden til de andre våpnene jeg ikke brukte like mye.

 

Jeg brukte opp oxo Crafte ammo da, nå prøver jeg bare drepe med 1 til 3 hode skudd pr fiende zombiene jeg mener da, har kommet til level 9 nå ja ja Crafter ammo, bestemte meg ikke bruke noe ammo i bilde ser eller etter ammo her å der da. skal ikke crafte ammo før level 13 da.

post-281153-0-08274900-1509190238_thumb.png

Lenke til kommentar

Fikk en liten time med Wolfenstein nå, og det var svært lovende som forventet! Oser av kvalitet og topp gjennomførelse!

 

Blir ofte stående å høre på samtalene NPCene har, både friendlies og enemies. Noen av de er ganske korte men sier morsomme eller interessante ting, mens andre har overraskende lange og dype samtaler som kan pågå flere minutter med skikkelige bra animasjoner og innlevelse :D Ble sittende å måpe når jeg hørte han doktoren og hu feite kjerringa prate sammen i ubåten. Som du sier, kvalitet og topp gjennomførelse!

Lenke til kommentar

Ja soldatene har mye for seg! Herlige samtaler, og ender som alltid med en nazi übermensch bemerkning av ett slag. Alle disse folkene er virkelig grusomme :wee:

 

Herlig eksempel på det er samtalen hvor det blir nevnt en tankssjåfør som svingte frem og tilbake for å kjøre over stråleskadde mennesker. Andremann i samtalen mente det var barmhjertig handling for å ende lidelsene deres.

 

Det blir så presisert at det hele var pga. ett veddemål sjåføren hadde med en annen kar lol.

Lenke til kommentar

 

AC er gammelt nytt. :p Sitter heller og nyter Super Mario Odyssey i dag. :love: Har ventet på dette siden den 3-sekunders teaseren, og så langt ser det stort sett ut til å være verdt ventingen. Eneste minus er at dette er SM64 tvers gjennom, bare med noen få oppdateringer og endringer her og der. Hadde ikke hatt noe imot om de våget å ta litt flere sjanser. SM Sunshine hadde jo den vann-greia, for eksempel. Men storkoser meg med Odyssey, og vil nok fortsette med det i lang, lang tid. Å sprinte gjennom historien vil nok ikke ta så lang tid, men å finne alt klarer du neppe. :p Eller jo, men det vil ta lang tid.

Jeg syns de har gjort mye nytt jeg da. Uten at jeg skal gå inn på det enkelte uten å røpe detaljer fra spillet. Men syns de våger mye nytt her. Både på gameplayfronten og det visuelle.

 

Men storkoser meg med spillet så langt. Er virkelig mario verdig.

 

For all del, spillet er allerede blitt en klassisker hos meg. Ikke bare er det et bra 3D Mario, men det er et bra spill i seg selv. Detaljegraden er svært høy, brettene morsomme nok å utforske, og jeg føler stadig at jeg gjør litt fremskritt her og der. Problemet er at det er for likt de andre Mario-spillene på alt for mange områder. Uten å spoile for mye har vi et level i en ørken, et i vann, ett i is og snø, og så videre. Jeg savner å ikke vite hva jeg går til. SM Galaxy hadde for eksempel brett der vi var svært liten, eller på et lekerom. Planetene i Galaxy var også rimelig morsomme i seg selv, og endret måten man spilte et Mario-spill på. Odyssey gjør fint lite sånt. Faktisk har jeg bare funnet étt enste kingdom utenom det vanlige, og det var et hemmelig kingdom. Men har fortsatt en del igjen å finne, så vi får se. Fiendene i seg selv er heller ikke stort å skryte av. Det er nesten bare vanlige Mario-fiender, eller en ny variant av Mario-fiender. Noen unntak er det jo, men ikke så mange som jeg hadde håpet på.

 

Så selve spillet i seg selv er svært bra. Kan glatt gi det 8/10, hvis jeg skulle anmelde det. Men det er for lite "nytt" med tanke på brett, fiender og alt det der til å dytte det helt opp til en 10/10. Men for all del, jeg regner 8/10 som et svært bra spill. Jeg kan jo låne en liten "badass seal of approval" fra AngryJoe. Vi har i tillegg en enorm mengde ting å finne i hvert kingdom, så det kan bli kjedelig å utforske samme kingdom i timesvis uten å finne de siste tingene. Hadde foretrukket færre ting å finne pr kingdom, men mange flere kingdoms, for å få mer variasjon.

 

Men nok tørrprat. Begynner å få abstinense, så må nok spille litt mer. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ble dårlig med Wolfenstein på meg i går da jeg satt halve dagen på dassen med magetrøbbel og resten av dagen var jeg totalt tappet for energi, og i dag er det dundrende hodepine på menyen istedet. Har poppa litt ibux så får se om det avtar nok til at jeg orker spille mer snart. Begynner se ett mønster her. Når Evil Within 2 kom så fikk ene katten min leversvikt og døde. Når South Park kom så fikk en annen katt spysjuke og jeg trodde selvsagt han kansje hadde fått leverproblemer den også så gikk med en del tid hos dyrlegen og en runde i huset for å se om det var noe giftig her katten hadde fått i seg. Var heldigvis bare forbigående i hans tilfelle. Og nå er det altså min tur med sykdom istedenfor Wolfenstein.

 

Begynner nesten grue meg til 7 November. Istedenfor en postmann som ringer på døra med en Scorpio pakke så står vel heller en prest der med ett dødsbudskap.

Endret av XtaZ
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen spilling i går her heller. Skulle på konsert å ta noen rolige øl. Gikk på en kjempesmell og låg stiv etter nach. Akkurat komt meg hjem etter en god,frisk og lang gåtur :p

 

Gruer meg til dama kommer fra jobb nå snart...får vel høre det da..

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått koblet opp de trådløse kontrollene til SNES Classic. Nå ble det plutselig ti ganger bedre å spille på den, når jeg slipper å sitte en meter fra en 55"-skjerm.

 

Jeg satser på å runde de fleste spillene på den etterhvert. Har kommet meg gjennom SMW allerede, halvveis i Yoshi's Island og på siste turnering i Super Punch Out. Jeg sparer de lengre spillene til slutt, som Zelda, Metroid og Final Fantasy 6.

Lenke til kommentar

Tenkte faen heller, og installerte Towlie DLCen i South Park og pløyde gjennom det meste av historien. Utrolig bra spill på de fleste områder, men synes det var tonet alt for mye ned fra gamle South Park. Det er jo svært "familievennlig" omtrent hele veien. Savner gode, gamle South Park, der de prøvde så godt i dekunne å fornærme så mange som overhodet mulig. Nå er det blitt litt for tamt for min smak.

 

Historien er også svært bra, og fikk en rimelig bra avslutning på hele greia... trodde jeg. Men uten å spoile for mye har jeg ennå to quest chain igjen, og begge to ser ut til å være slengt på bare for å forlenge historien, uten noe særlig mål og mening. Gadd ikke begynne på dem, da jeg føler historien er ferdig. I Doom 3 sloss vi lenge på Mars, før vi dro ned til Helvete og banken en vært jævel der. Da burde historien ha vært over, men i stedet blir vi sendt tilbake til Mars for å sloss videre, før vi drar ned til Helvete enda en gang. Hva var vitsen? Synes dessverre South Park: Fractured But Whole sliter med det samme. Historien burde ha sluttet der det føltes naturlig. Kan jo sette akkurat den biten i en spoiler, for de som er interessert.

 

 

Dro til politistasjonen, reddet hun hora og drepte en av gudene til H.P. Lovecraft. Deretter bar det ut til gatene igjen, for et siste oppgjør med Professor Timothy i en episk Civil War-kamp, før alle ble venner igjen, og begge franchisene ble samlet til en. Hvorfor i svarte kunne ikke dette være slutten på spillet?

 

 

Som en stor bonus gjør dette at de to siste spillene jeg spilte var South Park: Fractured But Whole og Super Mario Odyssey, og jeg har fullført historien i begge. Er sjelden jeg fullfører historien i noe som helst, men med en så god start gir det meg lyst til å prøve å fullføre historien i de neste spillene også. Får heller fokusere på ett eller to om gangen, i stedet for å bare bytte når jeg føler for det. :)

Lenke til kommentar

De er vel ganske frekke i serien enda, men har vel kanskje blitt tammere enn det var før i tiden. Og selvsagt det at serien har gått fra å være episoder med unik story hver gang til å bli mye mer sammenhengende med lange storylines som strekker seg over hele sesongen gjør det muligens vanskelig å gjøre narr av for eksempel nye celebrities hele tiden da disse må skrives inn. Det sensurtullet som ble med det første spillet var nok grunnen til at det ikke ble noe mer heftige ting i 2eren desverre.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

De er vel ganske frekke i serien enda, men har vel kanskje blitt tammere enn det var før i tiden. Og selvsagt det at serien har gått fra å være episoder med unik story hver gang til å bli mye mer sammenhengende med lange storylines som strekker seg over hele sesongen gjør det muligens vanskelig å gjøre narr av for eksempel nye celebrities hele tiden da disse må skrives inn. Det sensurtullet som ble med det første spillet var nok grunnen til at det ikke ble noe mer heftige ting i 2eren desverre.

Det var de to forrige sesongene. Nyeste sesong har stand-alone episoder uten noe særlig sammenheng. :) Men snakker i hovesak om selve spillet. I forrige sloss du med nazikyr, dukket unna testikler og krøp opp i ræva på en fyr. I Fractured But Whole gjør du ingenting som kommer i nærheten engang, til tross for navnet antyder noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...