Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

I SMS-appen på min iPhone 6 opplever også jeg at jeg kan velge område jeg skal kopiere/klippe ut i min egen melding jeg skriver, men i alle andre mottatte og sendte meldinger er det kun 'kopier alt' som dukker opp.

Dette gjelder også i mail-appen.

 

Trikset jeg da bruker er at jeg bare kopierer og limer inn alt! Og sletter det jeg ikke vil ha med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I SMS-appen på min iPhone 6 opplever også jeg at jeg kan velge område jeg skal kopiere/klippe ut i min egen melding jeg skriver, men i alle andre mottatte og sendte meldinger er det kun 'kopier alt' som dukker opp.

Dette gjelder også i mail-appen.

 

Trikset jeg da bruker er at jeg bare kopierer og limer inn alt! Og sletter det jeg ikke vil ha med.

Blir jo litt knotete og lite effektivt.

Jeg har også gjort dette ved noen anledninger. Men det har ofte endt opp med å slå på bærbare eller stasjonære for å gjøre det der. 

For egen del er mye av vitsen med tablet  å være "online" både privat "på tur eller hjemme" eller i arbeid med et mobilt device lett tilgjengelig på mail/IM/sosiale medier.

Har en Note 10.1 liggende som er super å bruke .Men IPad Air 2 er lettere , tynnere og mere alright sånn sett. Og skulle liksom "ta over" for Note 10.1.

Lenke til kommentar

 

Her ses hva jeg sikter til. Merking av tekst (eller forsøk på ) filmet med Iphone 6.

Om noen kan forklare dette er jeg evig takknemlig.

Plus og thumbs up til de som løser mysteriet.

 

posten min er en av få som oppfører seg slik det gjør på filmen din. så og si resten fungerer riktig med noe få avvik med flere quotes is posten.

 

så igjen, tror ikke dette er iOS sin skyld

 

Tipper også at det er hvordan forumet fungerer som er årsaken. Opplever også merkelige ting på PC i dette forumet.

 

Ellers bruker jeg copy/paste og drar disse blå sirklene helt uproblematisk i alt mulig og ikke bare på nettsider, fungerer så og si alltid strålende men en sjelden gang dukker det opp noen quirks som sikkert er funksjon-vs-funksjon.

 

Har heller ingen problemer med min Ipad 10" retina. Kan nok også innimellom være litt PEBKAC

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Her ses hva jeg sikter til. Merking av tekst (eller forsøk på ) filmet med Iphone 6.Om noen kan forklare dette er jeg evig takknemlig.Plus og thumbs up til de som løser mysteriet.

 posten min er en av få som oppfører seg slik det gjør på filmen din. så og si resten fungerer riktig med noe få avvik med flere quotes is posten. så igjen, tror ikke dette er iOS sin skyld
Tipper også at det er hvordan forumet fungerer som er årsaken. Opplever også merkelige ting på PC i dette forumet.Ellers bruker jeg copy/paste og drar disse blå sirklene helt uproblematisk i alt mulig og ikke bare på nettsider, fungerer så og si alltid strålende men en sjelden gang dukker det opp noen quirks som sikkert er funksjon-vs-funksjon.Har heller ingen problemer med min Ipad 10" retina. Kan nok også innimellom være litt PEBKAC

Then I dare you to use only your ipad on this forum for one month without complaining or be annoyed. Reading, replying and quoting.

 

Og har forsåvidt funnet utav det. Dvs når det virker og når det ikke virker (ikke virker som kun et blokk teks merkes. Og det er tydligvis grunnleggende ting i IOS som medfører dette.

Lenke til kommentar

haha, kan nok hende at dette forumet ikke funker så bra alltid ja, har som sagt litt merkelige greier også på PC innimellom. Plutselig funker ikke sitat som det skal, bbcode osv osv.

 

Ser flere andre nevner at nettleser i skrivebordmodus fikser problemet. Jeg vet jo også at noen kjører dette som default og derfor virker problemet ikke å eksistere på andre OS eks. Begrensninger har du i alle mobil OS og du vil alltid kunne få issues på en mobil plattform.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Then I dare you to use only your ipad on this forum for one month without complaining or be annoyed. Reading, replying and quoting.

.

Den utfordringen tar jeg også. Jeg bruker nesten utelukkende iPad til det aller meste jeg gjør på nettet, inkludert dette forumet. Lese, svare og sitere er helt uproblematisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette forumet (IP.Board) har endel ymse problemer med en rekke forskjellige løsninger og ikke utelukkende iOS. Blant annet bruk av Opera før det gikk over til Blink, nye Microsoft Edge, Internet Explorer med flere har diverse utfordringer til tider hvor tekstboksen ikke responderer, hvor sitering og spesielt multi-sitat ikke alltid fungerer, senest i går så mente forumet her at når jeg forsøkte å poste et innlegg så var det visstnok ikke noe tekst i tekstboksen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal det sies at dette forumet (IP.Board) har endel ymse problemer med en rekke forskjellige løsninger og ikke utelukkende iOS. Blant annet bruk av Opera før det gikk over til Blink, nye Microsoft Edge, Internet Explorer med flere har diverse utfordringer til tider hvor tekstboksen ikke responderer, hvor sitering og spesielt multi-sitat ikke alltid fungerer, senest i går så mente forumet her at når jeg forsøkte å poste et innlegg så var det visstnok ikke noe tekst i tekstboksen..

Nå snakker jeg kun om problemet med å merke tekst fra en ipad . Den lar meg rett å slett ikke komme med ord merking i en web frame eller css frame hvor det er grafikk eller bitmaps i samme. Er det ikke grafikk i samme frame virker det.

 

Og når man til og med prøver å dokumentere det med en video (om enn en dårlig en) og fremdeles ikke få anerkjent problemet da blir jeg ikke bare lettere - men rimelig oppgitt over dette såkalte diskusjon.no forumet og stiller spørsmål med dets kredibilitet .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har selv merket meg at markering, kopiering/klipp og lim har vært ymse på mobil/nettbrett. Men det har jeg opplevd på alt fra iPhone (iOS), iPad (iOS), Windows Phone (IE) og Android (Chrome) så det har jeg bare tatt for gitt at fungerer temmelig ræva på mobileplattformer, med mobile nettleser og mobile nettsider.

 

Dette er jo en av grunnen til at jeg ikke lenger har iPad i det hele tatt, ting som dette gjør at jeg mye heller drasser med meg og bruker en MacBook 12-tommer med Retina og fullverdig operativsystem, med fullverdige applikasjoner fremfor et mer begrenset nettbrett.

 

 

Madammen derimot elsker jo iPad-en og bruker den langt mer enn noen annen enhet hun har, men så bedriver hun aldri noe klipp og lim på den heller da. Så alt til sitt bruk osv..

Lenke til kommentar

Jeg har en Note 10.1 tablet og en Xperia tablet Z2 hvor jeg ikke har samme problem så det er ikke kun mobil sidene.

 

 

Bilde av Xperia Z2 tablet det som ikke lar seg gjøre på ipad :

post-35394-0-05922200-1437422773_thumb.png

 

 

Bilde av det minste som kan selekteres med ipad:

post-35394-0-67667500-1437423298_thumb.jpg

Man kan leve med den her i eksempelet over og redigere siden det er en linje/setning.

Men når det er fjorten linjer med tekst blir det annoying.

 

Noen ganger ønsker man å kopiere noe enkelt tekst eller ord som skal limes inn i et Google søk.

Eller at det er en URL uten hyperlink man skal lime inn ingen ny adressebar.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det forklarer jo i det miste mange av innsigelsene.

Men det er uansett ikke mulig å gjøre dette på min enhet iPad eller iphone(mobilvisning) i samme post fra NirD. Kun hele setningen hans markeres på begge enhetene.

Og jeg vet fremdeles ikke hvorfor eller hvordan det kan fikses.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det forklarer jo i det miste mange av innsigelsene.

Men det er uansett ikke mulig å gjøre dette på min enhet iPad eller iphone(mobilvisning) i samme post fra NirD. Kun hele setningen hans markeres på begge enhetene.

Og jeg vet fremdeles ikke hvorfor eller hvordan det kan fikses.

Nå vet ikke jeg om det finnes andre browsere til iPad enn Apple sin egen. Mest fordi jeg ikke har brydd meg med å sjekke. Men et spørsmål kan jo være om du bruker en annen browser?

Lenke til kommentar
Og når man til og med prøver å dokumentere det med en video (om enn en dårlig en) og fremdeles ikke få anerkjent problemet da blir jeg ikke bare lettere - men rimelig oppgitt over dette såkalte diskusjon.no forumet og stiller spørsmål med dets kredibilitet . 

 

 

Synes da du har fått rimelig mange konstruktive tilsvar og mulige forklaringer på problemet. Flere opplever lignende ting, også på flere plattformer og hva er galt med å informere om det? Noen ganger så virker det som at hvis du ikke får det svaret du vil ha så kommer du med beskyldninger.

 

Opplever stadig vekk begrensninger på mobile OS og nettlesere ift. desktop OS og nettlesere. Selv om man på mobil plattform setter nettleseren til "desktop mode" så vil det være begrensinger av ymse art i et mobilt OS vs. et desktop OS. Vi supporterer brukere på alle plattformer.

 

Ellers er dette forumet rimelig buggete til tider og flere ting jeg opplever på bla. desktop OS bare dropper jeg å irritere meg over.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synes da du har fått rimelig mange konstruktive tilsvar og mulige forklaringer på problemet. Flere opplever lignende ting, også på flere plattformer og hva er galt med å informere om det?

 

Jeg har fått noen få som svar og tester (en håndfull) som bifall. Og har takket for det.

 

Fleste andre svar er bortforklaringer og utenomsnakk . Samt angrep på meg som person.

Jeg bruker herkseteknikker , er dame , er ditt og datt , dårlig dag , og vet ikke hva.

 

Først når jeg la inn en video og skjermbilder ble det stille.

 

 

Noen ganger så virker det som at hvis du ikke får det svaret du vil ha så kommer du med beskyldninger.

Det eneste jeg har ønsket er å bli trodd og bli tatt seriøst. Hvilket ikke er tilfelle fra enkelte . Og det er det jeg har påpekt.

Når man blir snakket ned som et barnehagebarn føler jeg i hvertfall det er berettiget med en reaksjon.

 

 

Opplever stadig vekk begrensninger på mobile OS og nettlesere ift. desktop OS og nettlesere. Selv om man på mobil plattform setter nettleseren til "desktop mode" så vil det være begrensinger av ymse art i et mobilt OS vs. et desktop OS. Vi supporterer brukere på alle plattformer.

Nå her jeg jo beviselig vist at dette forumet virker ikke og hvorledes (med det som er saken om merking) med iPad mens med Xperia z2. Og samtidig postet bevis på det.

 

 

Ellers er dette forumet rimelig buggete til tider og flere ting jeg opplever på bla. desktop OS bare dropper jeg å irritere meg over.

Jeg har ingen liknende problemer med PC. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ergo kan man kanskje også konkludere med at folk opplever forskjellige ting da ingens duppdinger er identiske på alle områder. Siden jeg ikke bruker nettbrettet mitt så ofte om sommeren skal jeg forsøke å surfe litt med det her i kveld og se hvordan det oppfører seg nå.

 

Akkurat nå ligger det dog utladet på ene nattbordet... haff den evinnelige ladingen på alle dingser som er over alt. Kan bli gal av antall ting som må lades til tider  :p

 

sportsklokker, skrittellere og sykkelcomputere, telefoner, nettbrett og bil GPSer, laptoper og spillkontroller og gudene vet hva. Så har man gjerne fler av hver dings i tillegg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Ergo kan man kanskje også konkludere med at folk opplever forskjellige ting da ingens duppdinger er identiske på alle områder.

:thumbs:

Jepp .

Gjør det jo litt problematisk med å drive support.

 

Mhm, siden du også har jobbet noen år med IT har du sikkert fått en del "hvorfor fungerer det ikke hos xxx, det funker jo på/hos xxx" :p

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...