Gå til innhold

Leder kom med dårlig kommentar


Anbefalte innlegg

Har fått ny leder som ikke er min leder men jobber i samme avdeling. Han startet for 3dager siden og idag sa han til meg at du ser litt sliten ut på morgenen og spurte meg om det var noe galt eller om jeg trenger litt tid for å komme meg( vi starter klokken 5 på morgenen.. han spurte om jeg hadde depresjon. Mine ledere vet jeg er veldig fornøyd med min arbeidsinnsats. Så denne nye karen skal vist bruke hersketeknikk og vise seg frem ved å tråkke på folk han ikke kjenner.. han sier han vil at folk som jobber med han skal smile og ler.. han er ikke noe solstråle heller.. jeg har god  tone med min leder og  kollegaer…..hva er best mulig måte å ta han fyren her på? Noen som vet? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er litt tidleg å gå til "krig" over ein slik kommentar. Sidan det berre har skjedd ein gong så er det ikkje heilt utenkeleg at du har mistforstått kva som var meint. Å spørre om du har depresjon er litt vel direkte, og kanskje litt vel dristig som spøk ovanfor nokon som ein akkurat har møtt for fyrste gong.
Men fyrste delen med å prøve å finne ut om du er ein person som vil ha litt tid for deg sjølv akkurat ved arbeidsdagens start kl 5, eller om du liker å starte dagen full av energi er jo i utgangspunktet eit sympatisk trekk for å lære seg sine kollegaer å kjenne.

Med mindre dette skjer fleire gongar så er det ingen grunn til tenke at dette er hersketeknikk, det kan like gjerne være eit litt famlande forsøk på å få til ein god tone med sine nye kollegaer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
forhelvete skrev (1 minutt siden):

Kanskje du er en esel som vil la folk tråkke på deg. Men for meg er dette uakseptabelt. Man viser respekt og får respekt tilbake. Jeg lar ikke folk tråkke på meg uten videre og uten grunn..

Det der ut som du sitter med hele svaret selv, så hvorfor spør du her? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, forhelvete said:

Kanskje du er en esel som vil la folk tråkke på deg. Men for meg er dette uakseptabelt. Man viser respekt og får respekt tilbake. Jeg lar ikke folk tråkke på meg uten videre og uten grunn..

Rhino, er det deg? Jeg tror du må gjøre noe med hårsårheten din. Hva tror du Brad Pitt hadde gjort hvis en random sa noe dritt til han? Han hadde gitt total faen fordi de er ikke av noen betydning for han.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her at han bruker meg til å vise seg frem. Har fått sånn kommentar av han. Er du våken..foran alle sammen da vi begynte på jobb og idag kom han med dette.. er dette noe jeg kan ta opp med hr?? Jeg tenkte å ta det opp med min ansvarlige leder imorgen. Fyren er bare midlertidig her 1år. Så det blir vel et år med dårlig miljø. Men bedre å sette han på plass tidlig enn aldri.

Lenke til kommentar

 

RRhoads skrev (11 minutter siden):

Hvis en ny leder spør en ansatt som han har kjent i tre dager om han depresjon, så opptrer han ikke helt greit. Ikke i det hele tatt. 

Det er det jeg mener. Først trodde jeg han tulla. Men han mente hva han sa. Det jeg fikk ut av samtalen var at han mente min arbeidsinnsats ikke var god nok.og at jeg hadde lite energi på morgenen. Og  min ansvarlige  leder vet hva jeg er god for og at jeg gjør mer enn jeg må gjøre på jobb.. så dette er helt klart uakseptabelt og respektløst., men han vil vel vise seg frem ved å tråkke på en som har jobbet der i 12 år og alltid fått ros fra sine ledere.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
forhelvete skrev (15 minutter siden):

 

Det er det jeg mener. Først trodde jeg han tulla. Men han mente hva han sa. Det jeg fikk ut av samtalen var at han mente min arbeidsinnsats ikke var god nok.og at jeg hadde lite energi på morgenen. Og  min ansvarlige  leder vet hva jeg er god for og at jeg gjør mer enn jeg må gjøre på jobb.. så dette er helt klart uakseptabelt og respektløst., men han vil vel vise seg frem ved å tråkke på en som har jobbet der i 12 år og alltid fått ros fra sine ledere.. 

Eller så var han bekymret da du så dårlig ut, slik du beskriver saken i innlegget ditt.

På hvilken måte skulle det fremme ham å klage på deg? Ingen.

Du sier jo selv at han ikke er sjefen din, altså er det ingenting han kan få ut av situasjonen, enten du jobber dårligere eller bedre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Har du hørt om hersketeknik? Nye ledere som vil vise seg frem?. Og de gjør dt på ikke en alright måte.. jeg vet vis jeg tar dette opp med min leder og hr så kommer min leder til å støtte meg siden jeg gjør min del på jobb og han er fornøyd med meg.. og han andre kommer til å få opplæring i hvordan man skal snakke med sine ansatte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (22 timer siden):
Gaea skrev (22 timer siden):

Høres ut som du bør legge deg tidligere, om du begynner så tidlig, og så kan du jo jobbe med å være mer ydmyk, blid, vennlig og profesjonell. 

Det høres som du er en liten culi uten noen meninger.. ikke rart det finnes så mange uten noe ryggrad i dette landet.. 

Lenke til kommentar
forhelvete skrev (På 11.6.2024 den 1:38 PM):

Har fått ny leder som ikke er min leder men jobber i samme avdeling. Han startet for 3dager siden og idag sa han til meg at du ser litt sliten ut på morgenen og spurte meg om det var noe galt eller om jeg trenger litt tid for å komme meg( vi starter klokken 5 på morgenen.. han spurte om jeg hadde depresjon. Mine ledere vet jeg er veldig fornøyd med min arbeidsinnsats. Så denne nye karen skal vist bruke hersketeknikk og vise seg frem ved å tråkke på folk han ikke kjenner.. han sier han vil at folk som jobber med han skal smile og ler.. han er ikke noe solstråle heller.. jeg har god  tone med min leder og  kollegaer…..hva er best mulig måte å ta han fyren her på? Noen som vet? 

Du høres ikke helt frisk ut. Ta kontakt med fastlegen din.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...