Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få copy/paste ord i en tekst med iPhone...

Den markerer hele teksten, så får du disse 4 punktene du kan dra, men er jo helt umulig å dra dem da det ikke fungerer eller så lever de sitt egent liv... Tips?

Det er ikke mulig f.eks med safari på dette forumet med iOS 8.4 å få merket ett enkelt ord med iPad (har den siste iPad Air 2). Kun når man redigerer sin egen tekst i et innlegg man lager selv får jeg til dette.

Om Rogkas (eller noen andre) kan fortelle meg hvordan (og hvorfor det ikke fungerer overalt å merke annet enn en hel blokk tekst) er jeg takknemlig.

Dette er også en av de tingene som irriterer meg grenseløst med iPhone og iPad. "It just doen't work".

Dobletap medfører zoom. Langt trykk det skjer ikke noe.

Skrivebordsvisning hjelper ikke.

Når i et innlegg som dette kan kun tekst i "svarer på kommentar" dialogboksen merkes. Ikke tekst fra web siden utenfor .

Jeg er vandt til å kunne gjøre dette på andre plattformer og siden det ikke virker er dette et aspekt hvor det er mere tungvint med iPhone/iPad å lese på forumer hvor man også skal skrive eller kopiere tekster.

Noen web sider kan man merke ord andre ikke og det skjer kun med safari og ikke chrome (dog jeg liker Apples safari best og foretrekker å benytte den).

 

 

Edit: ser ikke ut som det finns noe løsning på dette

http://www.reddit.com/r/apple/comments/2dicsy/why_is_selecting_text_in_ios_still_a_pain_in_the/

jailbreake er uinteressant .

 

Og dette er ikke noen baktanker med svaret , ei heller ment som å fyre oppunder noenting .

Men en anerkjennelse av noe jeg finner utrolig annoying og ønsker tips om å løse (hvis det finns noen).

 

 

Aner ikke hva dere gjør som sliter med dette jeg. Det er jo bare å tappe inne i det feltet man skal skrive for deretter enten å dobbetappe eller holde på det ordet man skal merke.

 

Funker supert på både iPhone og iPad.

 

Easy peasy.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Det funker ikke her. I denne tråden (forum utseende Diskusjon NY). Blir kun avsnitt markert og forstørrelses glasset kommer ikke heller.

Eksempel:

post-35394-0-98088000-1437318469_thumb.jpg

 

Det funker på dagens VG i denne artikkelen http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/fant-18-av-familiens-36-sauer-drept-det-var-helt-forferdelig/a/23491431/

 

som sagt funker det i egen editing dialogbox

Eksempel:

post-35394-0-38136000-1437318633_thumb.jpg

 

Er det noe html css greier kanskje ?

 

 

@BMWcoupedevil kan du fortelle hvor det ikke virker . Eller om du har samme erfaringer.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få copy/paste ord i en tekst med iPhone...

Den markerer hele teksten, så får du disse 4 punktene du kan dra, men er jo helt umulig å dra dem da det ikke fungerer eller så lever de sitt egent liv... Tips?

Det er ikke mulig f.eks med safari på dette forumet med iOS 8.4 å få merket ett enkelt ord med iPad (har den siste iPad Air 2). Kun når man redigerer sin egen tekst i et innlegg man lager selv får jeg til dette.

Om Rogkas (eller noen andre) kan fortelle meg hvordan (og hvorfor det ikke fungerer overalt å merke annet enn en hel blokk tekst) er jeg takknemlig.

Dette er også en av de tingene som irriterer meg grenseløst med iPhone og iPad. "It just doen't work".

Dobletap medfører zoom. Langt trykk det skjer ikke noe.

Skrivebordsvisning hjelper ikke.

Når i et innlegg som dette kan kun tekst i "svarer på kommentar" dialogboksen merkes. Ikke tekst fra web siden utenfor .

Jeg er vandt til å kunne gjøre dette på andre plattformer og siden det ikke virker er dette et aspekt hvor det er mere tungvint med iPhone/iPad å lese på forumer hvor man også skal skrive eller kopiere tekster.

Noen web sider kan man merke ord andre ikke og det skjer kun med safari og ikke chrome (dog jeg liker Apples safari best og foretrekker å benytte den).

 

 

Edit: ser ikke ut som det finns noe løsning på dette

http://www.reddit.com/r/apple/comments/2dicsy/why_is_selecting_text_in_ios_still_a_pain_in_the/

jailbreake er uinteressant .

 

Og dette er ikke noen baktanker med svaret , ei heller ment som å fyre oppunder noenting .

Men en anerkjennelse av noe jeg finner utrolig annoying og ønsker tips om å løse (hvis det finns noen).

 

 

Aner ikke hva dere gjør som sliter med dette jeg. Det er jo bare å tappe inne i det feltet man skal skrive for deretter enten å dobbetappe eller holde på det ordet man skal merke.

 

Funker supert på både iPhone og iPad.

 

Easy peasy.

 

Påstår du at jeg ikke trykker riktig. Eller at jeg lyver her.

Har du i det hele tatt klikket på apple tråden hos reddit.

Har du ikke annet å komme med enn "det er bare" og "easy pussy" kunne du latt være å svare.

Lenke til kommentar

Påstår du at jeg ikke trykker riktig. Eller at jeg lyver her.Har du i det hele tatt klikket på apple tråden hos reddit.Har du ikke annet å komme med enn "det er bare" og "easy pussy" kunne du latt være å svare.

Neida, jeg påstår ingenting om deg. Det eneste jeg påstår er at det funker "easy peasy" for meg. Derfor jeg skriver at jeg ikke aner hva dere kan gjøre for å slite med denne funksjonen.

 

Syns nesten det er litt imponerende at du kunne lese deg til at jeg påstår at du lyver. Er du sikker på at du ikke er kvinne? For det blir påstått at hvis du sier til en kvinne at hun har flott hår, så lurer hun på om du syns kjolen hennes er stygg.

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme problem, det er svært vanskelig å kun merke et ord eller deler av setning, det er ofte alt eller ingenting  :hm:

Uansett hva jeg gjør med "seleksjon vinduet", eller tapper/holder, så gjør den absolutt ikke det jeg vil at den skal gjøre.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Påstår du at jeg ikke trykker riktig. Eller at jeg lyver her.Har du i det hele tatt klikket på apple tråden hos reddit.Har du ikke annet å komme med enn "det er bare" og "easy pussy" kunne du latt være å svare.

Neida, jeg påstår ingenting om deg. Det eneste jeg påstår er at det funker "easy peasy" for meg. Derfor jeg skriver at jeg ikke aner hva dere kan gjøre for å slite med denne funksjonen.

 

Syns nesten det er litt imponerende at du kunne lese deg til at jeg påstår at du lyver. Er du sikker på at du ikke er kvinne? For det blir påstått at hvis du sier til en kvinne at hun har flott hår, så lurer hun på om du syns kjolen hennes er stygg.

 

Jeg prøvde å være seriøs her meg å svare på og fortelle om et problem jeg har med merke og kopiere tekst.

 

Men så måtte jo du måtte jo komme å tolke det som et angrep på iPad/Apple igjen og komme med svar som i at du utelukker at problemet eksisterer og underforstått da at jeg gjør feil eller snakker usant (slik det er opplever fra min side).

Og igjen opplever jeg dette fiendtlige fra "de samme menneskene her" som gjør sitt til at en ikke føler seg trodd selv som Apple bruker selv.

 

Det siste der skal jeg ikke la meg trekke ned til å kommentere engang.

kanskje på tide å ta en kikk i speilet selv og begynne å moderere seg....

Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme problem, det er svært vanskelig å kun merke et ord eller deler av setning, det er ofte alt eller ingenting  :hm:

Uansett hva jeg gjør med "seleksjon vinduet", eller tapper/holder, så gjør den absolutt ikke det jeg vil at den skal gjøre.

 

Endelig en fellow forumbruker som anerkjenner noe.

Takk Uderzo.

Du har ikke funnet ut av om det er web koden eller safari som er problemet eller ?

Lenke til kommentar

Så fort det er et bilde eller smiley i frame så får jeg problem.
Ditt innlegg over litt får jeg ikke gjort selection av ord inne i denne . 

 

Uderzo, den 19 Jul 2015 - 17:47, sa:

snapback.png

Jeg har nøyaktig samme problem, det er svært vanskelig å kun merke et ord eller deler av setning, det er ofte alt eller ingenting   :hm:

Uansett hva jeg gjør med "seleksjon vinduet", eller tapper/holder, så gjør den absolutt ikke det jeg vil at den skal gjøre.

 

 

 

Mens det funker i begge de andre seksjonene.

 

Edit:

Og det er akkurat samme med chrome innser jeg nå med tekst og bilde/bitmap i samme web frame.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Driver å tester litt, nå klarer jeg selvsagt ikke å gjenskape problemet, typisk ikke sant :p

Jeg får gjort seleksjon i de nevnte innleggene i Opera på min iPhone.

 

Bruker du full eller mobil versjonen av diskusjon.no?

Jeg får ikke gjort seleksjoner i sitat feltet på full versjonen.

 

Edit: Fikk det til, måtte zoome langt inn.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Men så måtte jo du måtte jo komme å tolke det som et angrep på iPad/Apple igjen og komme med svar som i at du utelukker at problemet eksisterer og underforstått da at jeg gjør feil eller snakker usant (slik det er opplever fra min side).

...

Hæ? Hvor har jeg tolket det som et angrep på Apple? Og hvor har jeg utelukket at problemet eksisterer for deg?

 

Alt jeg har sagt er at det funker fint hos meg...

 

Tror du er inne i en ekstra sårbar periode jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

prøvde på hele denne siden nå, nesten alle postene fungerte med merkering slik det er ment, noen kunne jeg ikke merke noe, noen ikke bare et ord.

 

så det jeg da konkluderer med er hvordan dette forumet fungerer tuller med hvordan iphone fungerer på denne området

(noen få ganger, 90% av gangene fungerer det som det skal)

 

testet på mobilversjon av forumet.

 

Edit: samme skjer på fullversjon av forumet

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Driver å tester litt, nå klarer jeg selvsagt ikke å gjenskape problemet, typisk ikke sant :p

Jeg får gjort seleksjon i de nevnte innleggene i Opera på min iPhone.

 

Bruker du full eller mobil versjonen av diskusjon.no?

Jeg får ikke gjort seleksjoner i sitat feltet på full versjonen.

 

Edit: Fikk det til, måtte zoome langt inn.

Jeg bruker ikke mobilversjonen (iPhone) på en 10" iPad.

Bruker fullversjon eller er det en iPad tablet versjon rendret som man får automatisk . Avisene rendret en egen tablet (iPad) versjon av sidene.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Her ses hva jeg sikter til. Merking av tekst (eller forsøk på ) filmet med Iphone 6.

Om noen kan forklare dette er jeg evig takknemlig.

Plus og thumbs up til de som løser mysteriet.

 

posten min er en av få som oppfører seg slik det gjør på filmen din. så og si resten fungerer riktig med noe få avvik med flere quotes is posten.

 

så igjen, tror ikke dette er iOS sin skyld

Lenke til kommentar

 

...

Men så måtte jo du måtte jo komme å tolke det som et angrep på iPad/Apple igjen og komme med svar som i at du utelukker at problemet eksisterer og underforstått da at jeg gjør feil eller snakker usant (slik det er opplever fra min side).

...

Hæ? Hvor har jeg tolket det som et angrep på Apple? Og hvor har jeg utelukket at problemet eksisterer for deg?

 

Alt jeg har sagt er at det funker fint hos meg...

 

Tror du er inne i en ekstra sårbar periode jeg.

 

 

 

 

 <quote>:

Aner ikke hva dere gjør som sliter med dette jeg. Det er jo bare å tappe inne i det feltet man skal skrive for deretter enten å dobbetappe eller holde på det ordet man skal merke.

 

Funker supert på både iPhone og iPad.

 

Easy peasy.

</quote>

 

 

Jeg føler meg berettiget til å bli irritert.

 

Sukk, jeg får jo ikke merket tekst jeg skal quote her. Så jeg driter i hele diskusjonen med deg "case closed". 

Takk for hjelpen Uderzo og NirD

Lenke til kommentar

 

Her ses hva jeg sikter til. Merking av tekst (eller forsøk på ) filmet med Iphone 6.

Om noen kan forklare dette er jeg evig takknemlig.

Plus og thumbs up til de som løser mysteriet.

 

posten min er en av få som oppfører seg slik det gjør på filmen din. så og si resten fungerer riktig med noe få avvik med flere quotes is posten.

 

så igjen, tror ikke dette er iOS sin skyld

 

 

Okay takk.

Jeg var ikke ute etter å dele ut skyld , men å komme til bunns i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...