Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Takk!

 

Jeg har bare hatt samsung sine smartphones de siste årene så er digg med noe nytt. 

Benytter meget sjeldent SD kort, så det er like greit egentlig. Desutten er jeg av typen som ikke liker å telefonen loada med dvs apper osv. Så 64gb holder i massevis! 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen som ikke bruker TLC NAND når det er snakk om mobiltelefoner med over 64GB internlagring? I så fall hvilke? Det har vel å gjøre med at du kan ha langt større mengde med lagring på samme areal blant annet.

Du også ?

Er virkelig sandisk sitt tlc bra ... "Seek reviews and you will find answers."

Samsung har sitt eget utviklede UFC 2.0 nand storage in S6 de bruker .Trenger vel ikke si at det er dem som har vært ledende for 3bit nand minne siste årene.

 

Det er bare å søke litt rundt så får man greie på hva som venter når man fyller opp enhetens minne/lagring

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er du i alle tråder som omhandler apple og  forsvarer dems produkter ?

 

Det tviler jeg på. Det er veldig mange tråder om Apple, og jeg har heller ikke noe stort behov for å være forsvarer. Akkurat på samme måte som at jeg ikke har noe behov for å kritisere produsenter innen Android eller Windows. Men det kan virke som det er et ganske utbredt behov blant mange å kritisere Apple. Det må man gjerne gjøre, men da bør man jo også forvente å få høre en kanskje litt annen historie fra oss som er fornøyd med Apple. Det handler ikke om å ta i forsvar, men om balanse. Jeg tror nok neppe det er mange her som har eierinteresser eller jobber i eller for Apple, så å forsvare de er nok neppe en særlig utbredt interesse.

 

Gjør Apple noe dumt, og det både har de gjort og kommer til å gjøre, så er det på ingen måte noe problem å snakke om det. Men det er noe ganske annet å sveve over et firma som en hauk, lete etter feil, og angripe den minste mulighet uansett problem eller ikke for kjøperne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har det noe å si hva det lagres på så lenge det fungerer?

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

Fungerer ...

Jeg gir meg over. Folk her er mere opptatt av utseendet til apple telefonen . En grå halvmåne såvidt synlig i front linsen ytterkanten og det er ramaskrik.

Vil ikke ta til seg at det er en bagatell , men bagatelliserer at det er brukt mediokre flash minne i den.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke folk få avgjøre selv om en hardware feil er en bagatell eller ei? Ett kamera som sakte men sikkert forsvinner hen vil jeg ikke kalle en bagatell når man er i en idiotisk dyr enda av skalaen på telefoner. Nå var det mer enn utseende som gjorde at valget falt tilbake på å beholde min iPhone 6 fremfor Android erstatteren (Huawei P8) jeg brukte siste uken for og si det sånn :p Nevnte telefon var helt super den altså, men android apps føler jeg sjelden er like optimalisert som hos iOS.

 

Disse minne problemene har jeg enda til gode å komme borti så der kan jeg ikke uttale meg.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Finnes det noen som ikke bruker TLC NAND når det er snakk om mobiltelefoner med over 64GB internlagring? I så fall hvilke? Det har vel å gjøre med at du kan ha langt større mengde med lagring på samme areal blant annet.

Du også ?

Er virkelig sandisk sitt tlc bra ... "Seek reviews and you will find answers."

Samsung har sitt eget utviklede UFC 2.0 nand storage in S6 de bruker .Trenger vel ikke si at det er dem som har vært ledende for 3bit nand minne siste årene.

 

Det er bare å søke litt rundt så får man greie på hva som venter når man fyller opp enhetens minne/lagring

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

 

 

 

Nå benytter vel ikke Apple utelukkende Sandisk? De produserer vel telefoner i en såpass stor skala at de får NAND levert fra flere selskaper som Samsung, Sandisk og Toshiba? Vet ikke helt om kanskje Hynix er involvert her også.

 

Det har vel også blitt rapportert relativt tidlig i iPhone 6 og iPhone 6 Plus sin levetid at Apple ville gå bort ifra bruk av TLC i produksjonen på grunn av uventede problemer som oppsto ved bruk av TLC NAND? Så er ikke helt sikker på om de bruker TLC NAND selv på 128GB modellen lenger?

 

 

Det å dra inn Samsung med UFS 2.0 blir jo litt halvveis i all den tid det var noe som kom på banen en god del måneder etter at Apple hadde startet produksjonen av iPhone 6 og iPhone 6 Plus? Er ikke lett å produsere noe i det antallet som Apple må produsere iPhone 6 og 6 Plus om de skal inkludere teknologi som ikke kommer på banen før en stund etter at produksjonen hr måtte starte.

 

 

Men Samsung er absolutt gode på NAND-utvikling, det er det ingen tvil om, og sist jeg sjekket så har Apple benyttet en god del av Samsung sine NAND-brikker i diverse iPhone-modeller opp igjennom og de kommer vel til å fortsette å gjøre det i fremtiden også. Nå er jo ikke alt rosenrødt for Samsung heller, de har jo lignende problemer med sin Samsung 840 EVO serie som benytter Samsung TLC NAND hvor ytelsen ble drastisk redusert over tid i takt med at lagringen ble fylt opp så det har jo etterhvert blitt en noe kjent problemstilling med TLC NAND.

 

 

Ideelt sett så hadde Apple benyttet SLC på samtlige modeller, men det er jo ikke spesielt realistisk grunnet kostnadsnivået og ikke minst at det vil ta omlag treganger så stor plass (fysisk) i telefonen sammenlignet med TLC NAND for samme lagringskapasitet.

Lenke til kommentar

 

Har det noe å si hva det lagres på så lenge det fungerer?

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

Fungerer ...

Jeg gir meg over. Folk her er mere opptatt av utseendet til apple telefonen . En grå halvmåne såvidt synlig i front linsen ytterkanten og det er ramaskrik.

Vil ikke ta til seg at det er en bagatell , men bagatelliserer at det er brukt mediokre flash minne i den.

 

 

 

En av de første linkene der henviser jo til at Apple visstnok har gått bort ifra bruk av TLC NAND? Om det stemmer så forstår jeg ikke helt hva du klager på? TLC NAND har jo heller aldri blitt sett på som "mediocre", problematikken det er snakk om kom jo veldig uventet og har jo plaget flere produktkategorier som Samsung sin 840 EVO serie av SSD som benytter TLC NAND fra Samsung.

 

Og igjen så spør jeg, hvilke andre telefoner på markedet er det som ikke benytter TLC når vi er oppe i størrelsen som 128GB? Det er jo en ganske logisk avgjørelse da det er mer kostnadseffektivt og plassbesparende da du kan få inn 128GB med lagring på samme areal som 64GB MLC.

 

 

Nesten samtlige av nyere konsumer SSD løsninger er jo alle basert på TLC NAND. Det er jo ikke sånn at TLC NAND i seg selv er noe dritt som du skraper av fra under skosålen. Samsung sin UFS 2.0 løsning er vel basert på eMMC som i utgangspunktet alltid har vært og blitt sett på som tregere enn hva SSD-kontroller + SLC/MLC/TLC NAND er. Forskjellen er jo at Samsung baserte seg på et nyere grensesnitt (UFS 2.0 kontra UFS 1.1) og med det fjernet en stor flaskehals og koblet det sammen ny og raskere eMMC minne, samt det er langt mer kompakt så man har jo stortsett aldri hatt plass til gode NAND-kontrollere i mobiltelefoner i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

 

Finnes det noen som ikke bruker TLC NAND når det er snakk om mobiltelefoner med over 64GB internlagring? I så fall hvilke? Det har vel å gjøre med at du kan ha langt større mengde med lagring på samme areal blant annet.

Du også ?

Er virkelig sandisk sitt tlc bra ... "Seek reviews and you will find answers."

Samsung har sitt eget utviklede UFC 2.0 nand storage in S6 de bruker .Trenger vel ikke si at det er dem som har vært ledende for 3bit nand minne siste årene.

 

Det er bare å søke litt rundt så får man greie på hva som venter når man fyller opp enhetens minne/lagring

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

 

jeg også... merkelig nok er det de som har kjøpt iphone som henger i de "store iphone trådene", rart fenomen.

 

Har ikke hatt noe problemer med å fylle mine telefoner til randen.

Lenke til kommentar

 

Har det noe å si hva det lagres på så lenge det fungerer?

https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=0FuoVbDDFcWAsAHow4GwBw&gws_rd=ssl#q=Sandisk+TLC+nand+Iphone+crash

Fungerer ...

Jeg gir meg over. Folk her er mere opptatt av utseendet til apple telefonen . En grå halvmåne såvidt synlig i front linsen ytterkanten og det er ramaskrik.

Vil ikke ta til seg at det er en bagatell , men bagatelliserer at det er brukt mediokre flash minne i den.

 

Hvis enkelte har problemer med telefoner så betyr ikke det at alle har det, det gjelder vel også Samsung vil jeg tro?

 

Ellers virker det som du cherrypicker halvsannheter og deler av fakta fremfor å være opptatt av faktiske data, noe som er typisk for en ren produkt/merke tilhenger og motstander.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha - det er jo tydlig hvilke som blir fornærmet her.

 

Nå skal det sies at jeg har selv , og bruker daglig både iPad Air 2 og iPhone 6, begge 64GB.

Og jeg er ikke førnøyd at premium enheter som koster flesk ikke benytter premium (kvalitet) innmat som er MLC eller TLC fra andre enn Sandisk som har får stryk karakter av flere enn ett anerkjent sted (anandtech,tweektown, osv).

 

Dere kan like det eller ikke. Dette er et diskusjons forum og mine meninger er like mye verdt som deres (blod tilhengere som ikke ser skogen for trær når man bare nevner iPhone og et eventuelt problem)

 

Og rett skal være rett.

Brukere bør få vite om det.

Apple har ikke gått bort fra TLC , det er enkelt å finne informasjon om dette (hvis dere gidder).

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha - det er jo tydlig hvilke som blir fornærmet her.

...

Ja, du virker ganske opprørt.

 

 

... Dette er et diskusjons forum og mine meninger er like mye verdt som deres (blod tilhengere som ikke ser skogen for trær når man bare nevner iPhone og et eventuelt problem)

.

Ingen har da sagt at dine meninger ikke er viktige. Klart du kan få mene nøyaktig hva du vil. Men du kan ikke regne med at du ikke motsies når du sier såpass mye rart. Du må gjerne mene at du vil ha andre komponenter inne i dingsene dine, men når det store flertallet verken bryr seg om, eller merker noe problem, med de komponentene som er i en iPhone, hva er da ditt store problem?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har tydligvis ikke satt deg inn i hva "massene utenfor diskusjon mener om akkurat denne saken" Rogkas.

Men greit. Du er null interessert i teknologi så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du driver å kommenterer teknologi aspekter her siden du innrømmer å ikke ha interesse eller kunnskap om det.

 

Av meg får man i hvertfall et nøytralt utsagn og meninger om iPhone og iPad. Det kan knapt sies om fleste andre (du kaller flertallet) her i diskusjons "Apple tråder".

 

Jeg er dessuten ikke opprørt. Jeg er realist og konstaterer bare fakta . At kvalitet og premium ikke er fra det innerste til det ytterste. Og sier i fra om det slik at det ikke skal stå usagt.

 

Mye jeg er fornøyd med med produktene og liker de veldig godt, men er ikke redd for å si i fra om feil eller mangler da jeg ikke har noe forhold til Apple produktene annet at det "er en mobil " og "det er et surfebrett" som det andre jeg har/har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har tydligvis ikke satt deg inn i hva "massene utenfor diskusjon mener om akkurat denne saken" Rogkas.

Men greit. Du er null interessert i teknologi så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du driver å kommenterer teknologi aspekter her siden du innrømmer å ikke ha interesse eller kunnskap om det.

Av meg får man i hvertfall et nøytralt utsagn og meninger om iPhone og iPad. Det kan knapt sies om fleste andre (du kaller flertallet) her i diskusjons "Apple tråder".

Jeg er dessuten ikke opprørt. Jeg er realist og konstaterer bare fakta . At kvalitet og premium ikke er fra det innerste til det ytterste. Og sier i fra om det slik at det ikke skal stå usagt.

Mye jeg er fornøyd med med produktene og liker de veldig godt, men er ikke redd for å si i fra om feil eller mangler da jeg ikke har noe forhold til Apple produktene annet at det "er en mobil " og "det er et surfebrett" som det andre jeg har/har hatt.

Nei, jeg har ikke satt meg inn i hva massene mener. Til det er denne saken virkelig ikke viktig nok.

 

Jeg har da ikke sagt at jeg er null interessert i teknologi, men jeg er vokst fra å være interessert i teknologiske spesifikasjoner og spissfindigheter. Nå er min interesse for teknologi at den virker og gjør det den skal og at den kan tilføre en viss bruksverdi.

 

Slik du beskriver ditt forhold til dine produkter over her, virker som et sunt og greit forhold. Det er en mobil og et nettbrett, verken mer eller mindre. Og til den jobben fungerer de utmerket. Uavhengig av komponentene inne i dingsen måtte hete.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

...eller kunnskap om det.

...

...bare legge til at jeg håper jeg har fått med meg litt kunnskap om teknologi etter å ha jobbet stort sett med det i drøye 30 år. Men ekspert vil jeg ikke kalle meg, hvert fall ikke på spesifikasjoner...:-)))

 

Nå jobber jeg riktignok ikke lenger med selve teknologien men hvordan organisasjoner kan benytte teknologi til å bli bedre. Det interesserer meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...