Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til kjeden der jeg hadde kjøpt den, og han var klar på at de ikke hadde garanti-saker på knust skjerm, selv om jeg gjentatte ganger prøvde å forklare at dette var ett spesielt problem med z3-glasset.

Han anbefalte meg å ta kontakt med Sony, for å sjekke med de om dette er en garantisak.

 

Regner med dette er den beste måten å gjøre dette på?

Hvis dette er en ting som Sony selv har meldt ifra om og sier at det er bare å kontakte butikken/forhandleren hvor du har kjøpt telefonen så skal de fikse det og gi deg en ny en eller fikse problemet. Hadde et problem med Sony Xperia Arc telefonen min hvor plastingen foran øverst på skjermen sprak og da fant jeg på amobil.no at dette var pga svakere plastikk. Dro ned på expert, viste dem artikkelen og jeg fikk en ny en. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk til kjeden der jeg hadde kjøpt den, og han var klar på at de ikke hadde garanti-saker på knust skjerm, selv om jeg gjentatte ganger prøvde å forklare at dette var ett spesielt problem med z3-glasset.

Han anbefalte meg å ta kontakt med Sony, for å sjekke med de om dette er en garantisak.

 

Regner med dette er den beste måten å gjøre dette på?

 

Du bør ikke anonymisere butikken, hvis det er slik butikken håndterer reklamasjoner/garantisaker så ønsker vi å vite om det slik at vi kan unngå å handle hos dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg gikk til kjeden der jeg hadde kjøpt den, og han var klar på at de ikke hadde garanti-saker på knust skjerm, selv om jeg gjentatte ganger prøvde å forklare at dette var ett spesielt problem med z3-glasset.

Han anbefalte meg å ta kontakt med Sony, for å sjekke med de om dette er en garantisak.

 

Regner med dette er den beste måten å gjøre dette på?

 

Du bør ikke anonymisere butikken, hvis det er slik butikken håndterer reklamasjoner/garantisaker så ønsker vi å vite om det slik at vi kan unngå å handle hos dem.

 

Er vell ikke helt sikker på at det faktisk er en garantisak, da skjermen fikk en fysisk skade.. som vel å merke var så og si ubetydelig, og jeg hadde aldri trodd at en skjerm kunne sprekke så lett, spesielt med ekstra glass-beskyttelse, og at tlf framstilles som robust.

Fikk beskjed fra butikken at de hadde solgt en hel haug med z3, men aldri fått inn noen som har hatt skjermproblemer.

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

 

Det er funnet en måte å få root og ta backup av drm-nøklene nå for noen dager siden.

Backup for senere å gå tilbake til factory image, eller en backup man kan installere oppå custom rom?

 

Sistnevnte. Du har lenge kunne installere custom rom, men på bekostning av tapte DRM-nøkler som er nødvendig for garanti-saker/hvis du vil gjenopprette telefonen slik den var rett fra butikken. Nå kan du ta backup av disse før du flasher ny recovery og nytt rom, og har dermed muligheten til å gå tilbake til slik telefonen var rett fra butikken.

 

Anbefaler deg likevel å lese på xda for sikkerhets skyld i tilfelle det er noe annerledes denne gangen, men det var i alle fall forskjellen den gang da root kom til Z1c.

Endret av đȫϚ
Lenke til kommentar

 

 

Det er funnet en måte å få root og ta backup av drm-nøklene nå for noen dager siden.

Backup for senere å gå tilbake til factory image, eller en backup man kan installere oppå custom rom?

 

Sistnevnte. Du har lenge kunne installere custom rom, men på bekostning av tapte DRM-nøkler som er nødvendig for garanti-saker/hvis du vil gjenopprette telefonen slik den var rett fra butikken. Nå kan du ta backup av disse før du flasher ny recovery og nytt rom, og har dermed muligheten til å gå tilbake til slik telefonen var rett fra butikken.

 

Anbefaler deg likevel å lese på xda for sikkerhets skyld i tilfelle det er noe annerledes denne gangen, men det var i alle fall forskjellen den gang da root kom til Z1c.

 

Kanskje jeg må gjøre spørsmålet klarere - kan man nå ha installert custom rom og DRM samtidig? Altså kjøre valgfri ROM men likevel beholde alle funksjoner i kameraet.

 

Personlig er jeg ikke interessert i CM o.l., men venter på en helt clean android ala nexus. Jeg savner dypt dialeren fra Nexus 4 med smart search, min optimale telefon idag hadde vært Z3C'n med N4 software - men nå sitter jeg med en N4 som har for gammel og dårlig hardware, og en Z3C med underlegen(for meg) software.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er funnet en måte å få root og ta backup av drm-nøklene nå for noen dager siden.

Backup for senere å gå tilbake til factory image, eller en backup man kan installere oppå custom rom?

 

Sistnevnte. Du har lenge kunne installere custom rom, men på bekostning av tapte DRM-nøkler som er nødvendig for garanti-saker/hvis du vil gjenopprette telefonen slik den var rett fra butikken. Nå kan du ta backup av disse før du flasher ny recovery og nytt rom, og har dermed muligheten til å gå tilbake til slik telefonen var rett fra butikken.

 

Anbefaler deg likevel å lese på xda for sikkerhets skyld i tilfelle det er noe annerledes denne gangen, men det var i alle fall forskjellen den gang da root kom til Z1c.

 

Kanskje jeg må gjøre spørsmålet klarere - kan man nå ha installert custom rom og DRM samtidig? Altså kjøre valgfri ROM men likevel beholde alle funksjoner i kameraet.

Det kan jeg dessverre ikke svare deg på. Vil anta det går, men her er du nok best tjent med å stille et spørsmål inne på Z3c-forumet på xda, eller se om noen andre har lurt på det samme (ganske sikkert).

 

 

Fra: http://forum.xda-developers.com/z3-compact/general/how-to-root-backup-drm-keys-t3013343

 

Congrats and enjoy, you made it to the end! you now have latest + recovery + root and backups of your DRM keys! (and of course all DRM functions enabled)

 

Var ikke like lett som å roote Z1c, gitt. :v

Endret av đȫϚ
Lenke til kommentar

Har store problemer med Smart Connect på min Z3 Compact om dagen. Startet da jeg oppdaterte Smart Connect for ca 1 uke siden. Etter oppdateringen så er det fullstendig umulig å bruke headsett. Hvis den i det hele tatt registrerer at headsettet er i så kutter den i løpet av veldig kort tid. Ha prøvd både deaktivering, sletting av buffer, avinstallasjon av oppdatering, oppdatere på nytt. Deaktiverte hele skiten og tok i bruk et program som heter SoundAbout, noe som fungerte en hel dag, før også det programmet startet å fuske.

 

Har prøvd flere andre headsett uten at det bedrer problemet. Bruker telefonen daglig med headsett, så er i utgangspunktet avhengig at det fungerer. Fungerer å bruke trådløst headsett, men er ikke noe alternativ all den tid jeg allerede har ett kablet headsett som jeg er meget fornøyd med. Noen som kjenner til problemet, og kanskje også har en løsning?

Lenke til kommentar

Har store problemer med at telefonen stadig både tar bilder og filmer video når jeg er ute på trening. Nå er det stort sett ski som gjelder og det er jo stort sett bare jevne bevegelser. Fatter ikke hvordan det kan skje siden den ligger i en brystlomme uten noen særlig ytre påvirkning enn at den slenger litt frem og tilbake mot kroppen. Bruker kode på telefonen men har aktivert dobbelt tap for å aktivere skjermen. Kameraknappen på siden kan da neppe bli aktivert så lett men mistenker at det er oppstart via kamerasymbolet nederst på startskjermen som er problemet. Dog så aktiveres heller ikke kameraet sånn helt uten videre her siden man må sveipe oppover for å aktivere det. Kan denne oppstartmuligheten evt fjernes?

Andre med liknende problemer og evt en løsning som fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...