Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er Z3 på vei i posten! :)

 

Skal for engangs skyld gå til innkjøp av beskyttelse...

-Noen som har gode forslag til cases og skjermbeskyttere?

-Hvilke tilbehør har dere til deres Z3?

 

-Pjoter

Bruker disse to, og trenger ikke mer:

 

http://www.ultimateshield.co.uk/sony-xperia-z3-compact-screen-protector/

http://www.amazon.co.uk/Magnector-X-202-Performance-Xperia-Charging/dp/B00H2EEB4S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1425288109&sr=8-1&keywords=z3+magnetic

Lenke til kommentar

 

 

Her koster det uansett bare 400 kr. å bytte så det er overkommelig...

Hæ? Hvor? Laveste jeg har hørt om var vel 700-800 kroner tidligere i tråden.

 

Noen som vet ca. pris for å få fiksa minijack-utgangen? Virker som at også den har tatt kvelden, itillegg til glasset bakpå.

Oppholder meg mye i Asia, her byttet de bakglasset på ca 3 timer.

Lenke til kommentar

Fikk byttet minijacken gratis på garanti, måtte leve 1 uke med min gamle HTC One i mellomtiden :) Sleit med at kun høyresiden hadde lyd

 

Siden glasset bakpå er knust, så tipper jeg de vrir seg unna all garanti ganske lett på min telefon..

 

 

 

Her koster det uansett bare 400 kr. å bytte så det er overkommelig...

Hæ? Hvor? Laveste jeg har hørt om var vel 700-800 kroner tidligere i tråden.

 

Noen som vet ca. pris for å få fiksa minijack-utgangen? Virker som at også den har tatt kvelden, itillegg til glasset bakpå.

Oppholder meg mye i Asia, her byttet de bakglasset på ca 3 timer.

 

Aha.

Lenke til kommentar

Noen som har en widget til photo album å anbefale? Nettopp lastet ned Nova launcher, og forstår det slik at jeg dessverre ikke kan bruke den gamle stock xperia widgeten. Ønsker noe som har noenlunde samme funksjon (må kunne bla manuelt på widgeten, i utgangspunktet mest mulig lik funksjon som stock). Finnes det?

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt utenfor emnet for denne tråden, men jeg fant ingen annen logisk tråd å spørre i, eller et annet sted å starte en ny tråd.
Jeg byttet fra iphone til Z3 for ei stund siden, og har etter det hatt litt problemer med å motta meldinger fra iphonebrukere. Jeg har allerede ordnet slik at jeg får de v. å slå av imessage, men problemet er at sendte og mottatte meldinger til/fra iphonebrukere kommer i separate "chats". Altså jeg mottar en beskjed fra en person, svarer i det samme chatvinduet og blir da flyttet over til et nytt vindu med bare min beskjed. Når vedkommende da sender svar tilbake kommer den meldinga i det opprinnelige vinduet.
Så alle mottatte meldinger fra en iphonebruker kommer i ett vindu, alle sendte til den samme iphonebrukeren kommer i et annet.

Jeg vet jeg kan "fikse" det ved å be vedkommende slå av imessage, sende meg melding, slå på imessage og sende melding igjen. Men vil gjerne vite en løsning som gjør at jeg slipper å be ALLE iphonekontaktene gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt utenfor emnet for denne tråden, men jeg fant ingen annen logisk tråd å spørre i, eller et annet sted å starte en ny tråd.

Jeg byttet fra iphone til Z3 for ei stund siden, og har etter det hatt litt problemer med å motta meldinger fra iphonebrukere. Jeg har allerede ordnet slik at jeg får de v. å slå av imessage, men problemet er at sendte og mottatte meldinger til/fra iphonebrukere kommer i separate "chats". Altså jeg mottar en beskjed fra en person, svarer i det samme chatvinduet og blir da flyttet over til et nytt vindu med bare min beskjed. Når vedkommende da sender svar tilbake kommer den meldinga i det opprinnelige vinduet.

Så alle mottatte meldinger fra en iphonebruker kommer i ett vindu, alle sendte til den samme iphonebrukeren kommer i et annet.

 

Jeg vet jeg kan "fikse" det ved å be vedkommende slå av imessage, sende meg melding, slå på imessage og sende melding igjen. Men vil gjerne vite en løsning som gjør at jeg slipper å be ALLE iphonekontaktene gjøre det samme.

Hvilken SMS-app er dette i?

Jeg vil tro Hangouts er bedre egnet til å flette dem sammen, gi også Google Messenger et forsøk.

Kan du sjekke egenskapene på en inn- og utgående sms? Det høres jo ut som telefonen tolker dem som forskjellige kontakter/nummer.

Lenke til kommentar

Så et skjermbilde som hintet til Mars-april. Men usikker hvor nøyaktig det var.

Da ser det ut som det blir i løpet av de neste 2 ukene da. Var ikke så langt unna (dessverre)

 

Det ser ut til at de går direkte til 5.0.2 i første omgang. Så får vi se når 5.1 kommer.

Endret av Vakuum
Lenke til kommentar

Hvilken SMS-app er dette i?

Jeg vil tro Hangouts er bedre egnet til å flette dem sammen, gi også Google Messenger et forsøk.

Kan du sjekke egenskapene på en inn- og utgående sms? Det høres jo ut som telefonen tolker dem som forskjellige kontakter/nummer.

 

Det er "messaging" appen som kom med telefonen. Funker hangouts og Google Messenger som vanlig sms, også til folk som ikke har android/google konto?

Har sjekket at numrene er like tidligere. MEN når jeg nå går inn på kontakten står det bare ett nummer, men går jeg inn på rediger kontakt så kommer det en fane med google kontakt og en med telefonkontakt. Under telefonkonakten er det to bindestreker i telefonnummeret. Disse vises ikke når jeg sjekker nummeret i selve smsene.

Regner med det er her problemet ligger.

Endret av Norminator
Lenke til kommentar

 

Hvilken SMS-app er dette i?

Jeg vil tro Hangouts er bedre egnet til å flette dem sammen, gi også Google Messenger et forsøk.

Kan du sjekke egenskapene på en inn- og utgående sms? Det høres jo ut som telefonen tolker dem som forskjellige kontakter/nummer.

 

Det er "messaging" appen som kom med telefonen. Funker hangouts og Google Messenger som vanlig sms, også til folk som ikke har android/google konto?

Har sjekket at numrene er like tidligere. MEN når jeg nå går inn på kontakten står det bare ett nummer, men går jeg inn på rediger kontakt så kommer det en fane med google kontakt og en med telefonkontakt. Under telefonkonakten er det to bindestreker i telefonnummeret. Disse vises ikke når jeg sjekker nummeret i selve smsene.

Regner med det er her problemet ligger.

 

 

Prøv og lagre de som google kontakt. Har du gmail kan du redigere og lagre kontaktene slik at du også har backup hvis du bytter telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...