Gå til innhold

PlayStation 4-suksessen har gjort Sony nervøse


Anbefalte innlegg

Litt artig dette med at Sony solgte 3 ganger så mykje som MS, da 3,5 millioner PS4 og PS3 mot MS sine 1,1 millioner XO og Xboxx360. Trekker man fra PS3 og Xbox360 sine salg kan det vise seg at PS4 solgte 4-5 ganger meir enn XO.

 

PS4 har fått det lett denne generasjonen, men samtidig gjere Sony veldig mykje riktig og. At det dukker opp nye spillere som aldri har vore borti PS-systemet før kan di delvis takke både MS og Nintendo for.

 

Wii U er dog ikkje lenger ein konkurrent på multispill.

 

XO er forsatt ein konkurrent men samtidig ein svakere konsoll som leverer dårligare spillopplevelser på multispill. At XO snart skal ut til mange nye land burde gje ein boost, men usikkerhet rundt markedet (er det forsatt att kjernespillere som ikkje har importert XO) og tall fra 360-tida tyder på att XO-salget ikkje vil hjelpe stort på forspranget til PS4.

 

I tillegg forsetter MS å gjere blundere som skaper bølger hjå spillere, den siste med TR. Den slags vil skade XO-salget som igjen kan medføre at aksjeholdarane misser lysta på å beholde Xbox-avdelinga.

 

XO har fram til i dag ca 69 spill og PS4 har ca 90 spill. Dvs at man har meir spill å velge i på PS4 framfor XO.

 

Alt i alt er PS4 det beste kjøpet pr dags dato av di tre konsollane når det kommer til multispill. Eksklusive spill er meir smak og behag men samtidig har Sony vist seg å være sterke på det område før og alt tyder på at di forsetter den trenden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er klar over det ikke er så veldig vanskelig, men er verre å finne harddisker som er støttet gjerne på 2 TB.

 

Samsung M9T 2TB 9.5mm SATA 2.5 inch Internal Hard Drive - PS3/PS4 Compatible - FFP Packaging

 

Samtidig sitter man på en 500 GB så er så liten at den blir bare liggene i en hylle og ikke blir brukt, man kan jo bruke den i et USB3 kabinett men personlig sparer man noe tid å få det ferdig installert.

 

Man kan jo håpe at PS4 suksessen blir så bra at det ikke er så lenge til Playstation 5 kommer, eller at en del netttjeneste for kjøp av eldre PS3 spill nedlastinger gjør det mulig å spille gamle spill på PS4.

 

Man kan jo håpe på Playsation Now og native emulation for PS1 and PS2 games in the PS4

det å finne 2.6" HDD er ikke så fryktelig vanskelig. Det finnes ingen krav til merke, ei heller noen proprietær teknologi.

Eneste kravene sony har er:

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB."

 

Disken som allerede står i PS4 er det vel Seagate som produserer. Den støtter for øvrig også SSD.

 

Så det å finne "kompatible" harddisker er slettes ikke vanskelig, med mindre du ikke vet hva du ser etter, da selvfølgelig.

 

 

 

Den harddisken som står i er så utrolig rolig, at jeg kvier meg for å bytte den ut nettopp av denne ene årsaken alene. :wee:

Lenke til kommentar

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

 

Vel, om man kikker Microsoft i kortene, for alt det herket de har påført brukere. Tenker da spesiellt innen Windows. Samt den der steile "only cash counts"-holdningen, så tror jeg man har noe av forklaringen. Det finnes sikkert andre momenter jeg ikke klarer å se selv - i dette store bildet.

 

Jeg er helt ny på Sony konsoll, og har kjøpt mitt første spillkonsoll noensinne. Forrige "konsoll" jeg hadde hendene på var en konsoll/PC-variant på 80-tallet ved navn Commodore 64 (den ble brukt ofte av meg). Siden den gang så har det gått i PC-spill.

 

PS4'en min ble forhåndsbestillet fra Spaceworld, og jeg fikk den i november 2013. Så lot jeg den ligge i et skap til vårparten/starten av sommeren 2014. Slå den. Så lite avhengig er jeg av gaming. Men konsollen synes jeg er fantastisk. Enten blir jeg hektet av noen spill igjen, eller så blir det en sånn en gang i blant spilling på meg. :)

 

Har det noe med alderen min å gjøre? Ikke vet jeg..

 

Og jeg har virkerlig ikke spillet særlig PC-spill siden C&C Red Alert 2 (released / utgitt år 2000). Slå den. Likevel har jeg fulgt med på en lang og pinefull, som IKKE-konsoll eier for hvor lenge PS3, faktisk drev og melket markedet før de lanserte.

 

Red Alert 2 var et spill å storkose seg med:

 

Cncra2-win-cover.jpg

 

Hadde (Westwood) EA Games relansert den til PS4, så hadde jeg forhåndsbestillet det. Så mye elsket jeg det spillet :roll:

 

Nå venter jeg på GTA 5 skal komme til PS4. Og noen rykter vil ha det til at det ikke kommer før 2015 muligens. WTF !! Jeg har hatt is og ventet på PS4 i noen år nå. Så jeg skal fint klare å vente et halvår på GTA 5. Så de får ingen PC eller Xbox kjøp der i gården. Ikke har jeg sterk nok gamer-PC for dagen heller, i og med at PC-gamer interessen nådde et lavmål.

 

Jeg har lenge hatt et ambivalent forhold til Microsoft, og har ikke sett hvorfor folk gidder å klappe Microsoft på skulderen. For kjernespilleren har det nok mest å gjøre med spilltitlers tilgjengelighet. For brukere i "min kategori", hva nå det heter, så har det viktigste vært å være "tro" mot Sony, som har hatt så sykt bra suksess med PS3. Og så var det en del opp-og-ned å lese om der med kontoer og hva det enn var. Så fikk Sony en AHA-opplevelse at kunden betyr noe. Også det ble lagt merke til av meg. Så vinn-vinn for Sony og kundene, slikt det har bært avgårde, IMHO.

 

 

Jeg er kjempefornøyd med PS4. Ekte kvalitetsfølelse.. Ser mest på Netflix med den, og lite spilling for tiden. Eneste trøbbel jeg har hatt er at streamingen til Netflix i kombinasjon med PS4 ikke taklet "FF og RW - fast forward og rewind" X antall ganger X ganger.

 

Jeg slo av konsollet. Og brukte det ikke på noen timer. Når jeg tok PS4 i bruk igjen så virket Netflix upåklagelig igjen. :)

 

Men her er det vel mest Netflix som må forbedre seg, eller Altibox ISP'en. For dette har vel neppe noe med ressursene som ligger tilgjengelig, og blir oppbrukt i PS4-boksen? Noen som har meninger om dette fenomenet?

 

ER dette nok beskrivelse fra en ikke-kjerne kunde Sony (PS4) ??

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

Ikke noe problem med PS3 spill. Man har da selvfølgelig både 3ern og 4ern i samme hylle. Spiller PS3 fortsatt, selv om jeg har PS4.

Lenke til kommentar

Tja for min del har jeg hatt Nintendo som en favoritt og kjøpte en WiiU på release.

 

Men en måjo også ha en andre konsol for å spille fifa på. Sist hadde jeg en 360 fordi jeg syns kontrollene demmes var mange mange ganger bedre en de ps3 kunne stille med.

 

Men ps4 sin nye kontroller er faktisk veldige gode, så denne gangen gikk jeg for ps4. Men erjo ikke det helt store utvalget av spill foreløplig på den konsollen heller. Har Last of us og fifa14. Men regner med at Sony kommer med ps4 utgaver av Uncharted en spillserie jeg ikke har prøvd før men som jeg tror vil passe meg og kjerringa.

 

Men uansett ps4 kommer til å være en andre konsoll etter WiiU, for meg er det fortsatt Nintendo som virkelig kan spill.

Lenke til kommentar

Ein del av grunnen er utan tvil Microsoft og Nintendo sitt iherdige arbeid med å gjere Playstation 4 til den dominerande konsollen i denne generasjonen. Der er alltid ein del spenning og driv mot å skaffe seg noko i ein ny generasjonen av konsollar, og Sony er den einaste av konsollprodusentane som ikkje har gjort gigantiske tabber i denne runda.

 

Kay

Heilt einig. Sony har jo eigentleg hatt den same strategien som dei alltid har hatt. Lage ein heilt tradisjonell og nøytral konsoll som folk flest ønskjer at den skal vere, og vidareutvikle den frå generasjon til generasjon. Microsoft og Nintendo har blitt meir og meir utradisjonelle i det siste, og det har dei tapt kundar på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

Hvorfor vente til neste generasjon? Den vil jo ikke være noe kraftigere enn det denne generasjonen er iforhold til PC. En konsoll må begrense varmeutvikling,strømforbruk og ikke minst produksjonkostnad. Tiden hvor neste konsoll var en ny revolusjon i grafikk er langt forbi. De vil aldri ta igjen PC-markedet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Med færre titler forbeholdt en konsoll gamblet Microsoft på at det som skulle skille konsollene var bruksmuligheter utenom spilling, fokuset på kinect og integrering mot tv har vel hittil vist seg å være et forholdsvis dårlig valg, når de heller burde ha fokusert på å få lansert konsollen så tett opp mot PS4 som mulig for å forhindre at Sony fikk for godt fotfeste.

 

Personlig så synes jeg begge konsollene er alt annet enn imponerende, spillene har hittil vært ganske så kjedelige og man kunne oppnådd tilnærmet det samme på PS3 og 360.

 

Det skal bli interessant å se om Destiny endrer noe av inntrykket, hvis ikke så er det vel bare to andre spill å se frem til, GTA og MGS i år.

 

For øyeblikket står min PS4 og støver ned

Lenke til kommentar

ehhhhh.. spillmessig er ps4 blitt så kjedelig : ( husker gode gamle dager med ekte konsollkrig hvor hver konsoll hadde sine flaggskipspill. sprøtt hvor mange titler sony har mistet.

Før i tiden lagde de bedre spill kan du heller si. Konsollene er basicly de samme som før.

Og de fleste spillene som de hadde før mistet all sjarmen når de byttet.

 

Slik er det med Nintendo og, du kan heller klage på (De store firmaene) som har kjøpt opp alt og svelget så mye at de ikke klarer og stappe det ned i halsen.

 

Det er så enkelt og vise hvor til de så grader serier har blitt ødelagt av bedrifter som ikke har noe med de og gjøre.

Listen er så lang at man kan ikke skrive alt.

Jeg kan gjerne skrive en hel liste men jeg er så trøtt og gidder ikke og forske på dette 1 time.

 

Men skal komme med en brutal uttalelse.

Microsoft har ødelagt VELDIG mange Sony og Nintendo Franchise spill etter at de kjøpte dem opp, fra Xbox 1 til Xbox 360.

Lenke til kommentar

Synes både XBO og PS4 har veldig mye bra spill så langt jeg. Men nå spiller jeg så si ikke noe på PC og jeg spiller langt ifra like mye som før så spill utvalget for meg er muligens større en noen gang på konsoll.

 

Godt å ha fått endel andre hobbyer og et nytt og friskere syn på spill. Skjønner nesten ikke lenger hva endel folk driver å klager på for å være ærlig.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Synes både XBO og PS4 har veldig mye bra spill så langt jeg. Men nå spiller jeg så si ikke noe på PC og jeg spiller langt ifra like mye som før så spill utvalget for meg er muligens større en noen gang på konsoll.

 

Godt å ha fått endel andre hobbyer og et nytt og friskere syn på spill. Skjønner nesten ikke lenger hva endel folk driver å klager på for å være ærlig.

Med så mange bra spill i fremtiden så skjønner jeg heller ikke klagingen

Lenke til kommentar

Heh...i forkant av Watch Dogs tok jeg og oppgraderte PC`en litt, ut med gammelt HK og CPU, ett litt mere stuevennlig kabinett og nye rolige vifter etc. i håp om å faktisk få spillt noe mer enn når den stod ensom og forlatt på gjesterommet. Kjøpte også en slik trådløs adapter til 360 kontrollen bare for å gjøre det enkelt for meg selv.

 

Jeg kan jo si såpass at jeg knapt har spillt Watch Dogs 15 min, og det er faktisk alt :p Maskinen har dog vært mye i bruk i form av popcorn time,Wimp/spotify musikkavspilling etc. Slikt trenger man ikke en maskin av mitt kaliber til..men det er greit å ha en habil PC stående til en vakker dag der PC-spilling frister da :roll:

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

Ikke noe problem med PS3 spill. Man har da selvfølgelig både 3ern og 4ern i samme hylle. Spiller PS3 fortsatt, selv om jeg har PS4.

 

 

Skulle gjerne likt å vite hvordan du gjør det, http://www.diffen.com/difference/PlayStation_3_vs_PlayStation_4 siden det er kjent man må i så fall ha emulator eller playsation now

 

Å ha 2 konsoller tar bare ekstra plass, nå som PS4 faktisk er noe nyere.

Forstår hvorfor sony ikke vurder å release en del av spillene for PS4 det blir de nødt til hvis folk skal bytte fra PS3 til 4 etthvert. Eller tilby PS3 en del år til. Antakelig er det snart slutt for produksjon av PS3 så godt mulig de blir solgt ut og borte fra markedet snart.

 

Netttleser i konsollene er tragtisk, en mobil er mye bedre siden det blir vanskelig med speedtest og java samt andre plugins som enkelte sider krever:

 

PS4 nettleser:

 

 

Xbox one nettleser:

https://www.youtube.com/watch?v=xv96z3CEeOU

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Xbox one har muligens ikke klart seg like bra, virker ikke ut som de tilbyr norsk språk før leansering.

Var vel heller ikke tidlig ute med MP3 og andre kodeker.

 

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/system/system-update-operating-system

Ser ut først nå etter siste oppdatering så funger 3d blueray.

 

Så det er all grunn å vente, både med tanke på pris og programvaren ikke er helt ferdi ennå.

 

Selv fikk jeg lyst på casemode av Xbox one:

 

 

Samt PS4:

 

 

Men tviler på de i heletatt blir solgt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...