Gå til innhold

PlayStation 4-suksessen har gjort Sony nervøse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

en harddisk gjør ikke maskinen raskere hvis det var det du trodde

Lenke til kommentar

Nope, tror ikke det, men bare nevner det, fordi 4k ultra HD skjermer begynner å få feste i markedet, da er det litt stuselig at en del konsoller både xbox one og PS4 kun har full HD eller 720p.

 

Harddisken er god argument fordi Xbox one allerede har hatt 1 TB harddisker en stund.

Synd de har bare den i hvit farge.

 

Men ja er jo enkelt å bytte harddisk i PS4 betyr det ikke at det er ulønnsomt å tilby mere plass eller form av netttjeneste men 150 MB hjelper ikke så mye, kunne fint vært 10 GB til spill og filmer som en backup løsning.

 

Hvis dette er PS 4 slim:

ps4-slim-mock-up.jpg

 

Må man si utviklingen går i feil rettning, personlig ville jeg heller hatt hardware oppgradering en tynnere konsoll.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det der ser jo alle bare er en jalla mock-up ;) Og med harware oppgradering går jeg ut i fra at du mener kun større HDD, som jo allerede ikke er noe stress å ordne selv. Som nevnt over.

 

Og One har hatt 1TB en stund? Det er jo bare tull, nyheten kom jo forrige uke og utgaven er vel kun tilgjengelig for forhåndsbestilling enda såvidt meg bekjent. Hos MS bryter du derimot garantien om du prøver å åpne konsollen for å bytte HDD selv, så skjønner at MS er raske med å tilby større løsninger ut av esken.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

Eller bare bygge en PC til samme prisen, som er raskere. Hvis du vil ha den i stua kan du putte den i stua, koble til kontroller og spille i steam big picture. Dette er ikke PS3, de selger ikke med stort underskudd. Sony tjener på PS4, og delene er svært like PC. Og du kan sette inn 6 2TB HDDer hvis du vil. Plus det er utrolig lett. Du slipper og problemer med ps3 spill som ikke fungerer på PS4. På PC er bakoverstøtten nesten endeløs. Hvis du har Windows 95 eller eldre kan du jo få problemer. Det er alikevel rundt 20 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Er da plenty med gode spill som kommer i vinter og neste år.

PC har gode spill i dag, og mer gode spill enn PS4 noen gang kommer til å få. OG nå som konsoller ikke er sponset som PS3, og nesten identiske med PC.... Så kan du bygge en PC til samme pris som yter bedre. Så ser ikke helt vitsen med å kjøpe konsoll (har selv ps2 og ps3, så jeg vet hva en konsoll er :p )

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Er da plenty med gode spill som kommer i vinter og neste år.

PC har gode spill i dag, og mer gode spill enn PS4 noen gang kommer til å få. OG nå som konsoller ikke er sponset som PS3 , og nesten identiske med PC.... Så kan du bygge en PC til samme pris som yter bedre. Så ser ikke helt vitsen med å kjøpe konsoll (har selv ps2 og ps3, så jeg vet hva en konsoll er :p )

Hva med The Last of Us og Uncharted?

Lenke til kommentar

Om man har steamOS vil jeg tro man kommer langt med:

 

PC i deler - Intel Core i3-4150

Geforce GTX 750Ti 2GB, 4GB DDR3, 120GB SSD, B85, DVD±RW, 500W PSU

 

Eventuelt kjøpe en litt større harddisk.

Men blir neppe like liten maskin, og like bra optimalisert siden SteamOS er fremdeles i beta.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_4_technical_specifications

Hvis man ser der, virker ikke ut som HDMI v2 eller Wireless AC er støttet. Bluetooth 2.1(EDR) er vel ganske så gammelt, Bluetooth v4.1 er mere vanlig.

 

http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-4-Support/Is-PlayStation-4-supports-IPv6/td-p/43315270

 

Så hvis man noen gang trenger Ipv6 så må man vente på firmware oppdatering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Er da plenty med gode spill som kommer i vinter og neste år.

PC har gode spill i dag, og mer gode spill enn PS4 noen gang kommer til å få. OG nå som konsoller ikke er sponset som PS3, og nesten identiske med PC.... Så kan du bygge en PC til samme pris som yter bedre. Så ser ikke helt vitsen med å kjøpe konsoll (har selv ps2 og ps3, så jeg vet hva en konsoll er :p )

Lykke til. En PC du kan spille på til 3500kr? Du vet kanskje hva en konsoll er, men virker som du sover i timen hva PC er. Det skal godt gjøres å få en grei spillmaskin til 5000kr uten mus og tastatur. Ja, utvalget er bedre til en PC, men det koster jaggu mer å kjøpe en også. PS4 er helt ny så det vil ta tid før utvalget er stort. Utvalget av titler til PS3 er ikke akkurat lite, eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror PS4 og sony må glede seg over stort salg, når de har muligheten.

Jeg venter heller til neste generasjon med mindre jeg får noe kupp til rundt 2000 kr for en konsoll.

Siden folk som sitter med PS3 har sikkert en del spill som blir verdiløse og ubrukelig på PS4.

 

Personlig syns jeg ennå maskinvaren er litt svak, kan jo håpe på Sony etterhvert vil tilby 1 TB harddisk eller 2 TB i fremtiden siden er kjent problem Xbox one og PS4 fort tar 15-30 GB lagringspass per spill, så da varer ikke 500 GB harddisk evig.

 

Enig med tanke på disken. 500gb er ikke bra nok. Selv hadde jeg 1,5TB liggende å vente når PS4 kom i posten. Byttet den ut så før maskinen ble koblet opp. Det er per nå lite spill som tar særlig mye plass så jeg tror det er lenge før jeg trenger mer plass. Innen den tid har vel poden i huset fått denne og jeg kjøpt en PS4 Slim med 4-5TB SSD :)

Lenke til kommentar

PS2 ble solgt i ca 150millioner eks i sin levetid. Om PS4 hadde vært bakoverkompatibel tror jeg at mange mange fler ville tatt skrittet fra PS3 til PS4 også. Dog vil de kanskje selge færre PS3. Jeg er veldig godt fornøyd med min PS4, men er glad jeg bytta ut harddisken i den som er altfor liten

Problemet med bakoverkompabilitet er rett og slett den rare prosessoren som er i PS3. Dvs at de måtte utstyrt PS4 med PS3-hardware i tillegg, med både økt produksjonskostnad og størrelse. De prøvde det på PS3, men da klaget alle på at konsollen var altfor dyr.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk å bruke så mye penger på en konsoll som bare har et indiespill som hadde fungert på en 10 år gammel PC å slå i bordet med.

 

Skjønner godt at Sony er nervøse. Det er liten tvil om at det ikke er mange fanboys igjen de kan selge konsollen til. De har hatt flaks fordi Microsoft har surret det så til for seg selv, så de har stjålet en del salg derfra. De kan se veldig langt etter gamere med et så stusselig spillutvalg. Tror Valve ler seg i hjel av denne konsollgenerasjonen.

Er da plenty med gode spill som kommer i vinter og neste år.
PC har gode spill i dag, og mer gode spill enn PS4 noen gang kommer til å få. OG nå som konsoller ikke er sponset som PS3, og nesten identiske med PC.... Så kan du bygge en PC til samme pris som yter bedre. Så ser ikke helt vitsen med å kjøpe konsoll (har selv ps2 og ps3, så jeg vet hva en konsoll er :p )

Lykke til. En PC du kan spille på til 3500kr? Du vet kanskje hva en konsoll er, men virker som du sover i timen hva PC er. Det skal godt gjøres å få en grei spillmaskin til 5000kr uten mus og tastatur. Ja, utvalget er bedre til en PC, men det koster jaggu mer å kjøpe en også. PS4 er helt ny så det vil ta tid før utvalget er stort. Utvalget av titler til PS3 er ikke akkurat lite, eller?

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Dette viser bare hatet mot Microsoft. Microsoft har en helt klart best og kraftigst maskin i xbox1. Det er helt sprøtt at folk velger den dårligere ps4.

 

Dette er selvfølgelig regelrett feil. Uansett, dette tyder jo ikke på hat, men ren og skjær sunn fornuft.

 

 

 

EDIT: Såg antall innlegg til brukeren nå, tabbe av meg å bite på :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig interessert i ytelse selv. Interface er viktigere, nå som spillbibliotekene uansett er så like.

 

Når det er sagt har jeg sett flere sammenligningsvideoer mellom PS4 og Xbone og forskjellene er så små at jeg må myse for å få dem med meg. Det er uansett for marginalt til at man legger merke til det mens man spiller og er fokusert på hva man skal gjøre og ikke hvordan det ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...