Gå til innhold

Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

 

Ulovlig kopiering er en form for tyveri. Poenget var at det er ulovlig.

Det er ikke tyveri. Like lite som det er hærverk, utpressing eller vold. Å kalle det for noe det ikke er gir ikke god grobunn for diskusjon.

Se på det som å snike seg inn på kinoen eller en fotballkamp uten å betale. Dette er ikke rett og lite akseptert i samfunnet, så hvorfor skal piratkopiering være det? Fordi det er normalt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Abigor at det ikke er tyveri, det er ulovlig og straffbart, men ikke tyveri etter loven.

 

Eneste grunnen til at jeg har Netflix er at mamma betaler, det er mye der, men jeg syns det er sjeldent jeg finner noe bra når jeg leter på måfo. HBO Nordic derimot, det er en annen historie, kjøpte det i grunn kun for Game of Thrones, men etter å ha prøvd tilfeldige serier har jeg likt samtlige og følger nå med på GoT, True Blood, Continuum, True Detective, Veep, Orphan Black og Fargo. Har bare sett første episode av Silicon Valley, dersom det fortsetter med det samme blir det den første serien der jeg ikke har falt pladask for.

Orphan Black har dessverre bare sesong 1 tilgjengelig på HBO, så nå må jeg dessverre ty til torrents for å se sesong 2.

 

Når det er sagt så ser jeg serier på en ganske crap 20'' monitor og ofte tar den bare opp halve skjermen mens jeg spiller noe casual, Heartstone eller Flash-spill, surfer eller henger i forumer. Når vi slo GoT opp på 6x4 meter lerret la vi godt merke til at kvaliteten ikke var holdbar. Så det er torrents som gjelder for "kino".

Lenke til kommentar

Jeg sa aldri at det var rett. Jeg sa bare at piratkopiering ikke er tyveri, og et hvert forsøk på å kalle noe for noe det ikke er bare vil kludre til diskusjonen. Eneste motivasjonen jeg kan se for meg er å sverte piratkopiering. Og om det er tilfelle, hvorfor ikke gå hele veien og bruke sterkere virkemidler?

Lenke til kommentar

Å snike seg inn på kinoen er ikke tyveri. Mord er ikke rett og lite akseptert i samfunnet. Så hvorfor skal piratkopiering være mord?

Du skaper en totalt unødvendig debatt her. Lite nødvendig å terpe på definisjoner av ord når det ikke er poenget og bidrar lite til den totale diskusjonen.

 

Det er ikke slik at en nedlastning = tap av en kopi. Men hvis du kun laster ned og velger bevisst å ikke betale for innhold betyr det jo tapt inntekt, er negativt for bransjen, og hadde vært umulig hvis alle valgte å ikke betale. I tillegg til at det er ulovlig. Om det per definisjon er tyveri eller ikke er ikke like viktig, det er en debatt for en annen tråd.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde Netflix en god stund, men synes selve bildekvaliteten og lydkvaliteten på filmene og seriene var noe laber, så har gått tilbake til gode gamle piratbukta for å finne filmer og serier i HD. Tror nok ikke jeg blir kunde hos noen av streaming aktørene før de får på plass noe lignende som steam hvor jeg kan kjøpe filmer eller serier ukomprimert å laste de ned etter eget ønske, å se en film med elendig kvalitet å kun Dolby Prologic som alternativ ødelegger hele film opplevelsen for meg. Med en Steamløsning hvor jeg kan laste ned filmer i ekte 1080P og skikkelig surround, så hadde jeg lett betalt 500kr pr mnd visst de hadde abbonent løsning hvor jeg fritt kunne laste ned så mange filmer/serier jeg ville.

 

Edit: Redigerte posten litt

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

 

 

 

Popcorn Time?

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.[/size]Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?[/size]Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.[/size]

Patetisk hvordan folk forventer at Netflix skal konkurrere med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ. Så utrolig uvitende ...

 

Nei, det patetiske er din manglende sans for kritisk tankegang, og det at du sluker unskyldningene og argumentene til disse selskapene helt uten videre. Hvorfor klarer Spotify å utkonkurrere piratløsninger, men ikke Netflix?

 

La oss se bort fra at piratkopiering er gratis: kan du forklare meg hvorfor de klarer å streame raskere og med høyere kvalitet (med amatørprogrammer) enn milliardselskaper som Netflix? Hvorfor klarer de å tilby større utvalg? Syns du virkelig at dette er rimelig?

 

Og hver eneste av de faktorene jeg har nevnt viktig. Ta for eks. det med streaminga:

Jeg har 1 år gratis C-more abonnement, som jeg vant i en konkurranse for en stund tilbake, og jeg bruker det for å se på fotballkamper. Men streaminga er så jævlig og dårlig at jeg i nesten hver eneste kamp ender opp med å gå over til ulovlige løsninger som Acestream eller Sopcast for å få sømløs streaming.

Det handler mye om båndbredde. Netflix står allerede for over 30% av internettbruken i Nord-Amerika, og hvordan tror du dette ville fungert med den sømløse kvaliteten du higer etter, sett fra et økonomisk standpunkt? Netflix har allerede inngått avgaler med internettleverandører for å gi best mulig kvalitet og hastighet, men for dette har de fått utallige klager for brudd på nettnøytralitet.

Torrent-virksomhet derimot, benytter Peer-to-peer, som jeg antar du vet hva er. Her går filene mellom alle datamaskinene i nettverket, og ikke direkte fra serverne til et privat selskap som må betale for strøm og alle andre utgifter dette innebærer.

Det virker heller ikke som du forstår hvordan lisensiering fungerer og hvor enormt mye dette koster. Mtp. at Netflix kun koster 80/100 kr, synes jeg de fleste burde si seg fornøyd med det de har å tilby, og slutte å se på piratkopiering som en legitim løsning.

Du og andre utdyper bare det jeg skriver og har skrevet, og argumenterer indirekte for mine meninger.

 

Jeg forstår hvordan alt fungererer. Det rettferdiggjør ikke noe av det for den grunn. Det fins forklaringer på alt i denne verden: det ligger rasjonelle forklaringer til grunne for all slags problemer og komplikasjoner der ut. Det torrents har bevist angående informasjonstilgang, er at systemet som eksisterer i dag er ødeleggende, tregt og fordervende.

 

Torrents, sett bort i fra at det er gratis, tilbyr meg bedre løsninger. DET er det eneste viktige her!

Lenke til kommentar

Hadde bransjen bare kunne innsett at det finnes folk som meg (og mange andre, uten tvil..)

Se på amerikanske iTunes sin TV-butikk som et eksempel. Her får du muligheten til å abonnere på den og den serien du selv måtte ønske (som da evt er fersk på markedet, eller som har blitt fornyet med 2 eller 3 sesong). Nye episoder legges til ett døgn etter å ha blitt sendt på TV-stasjonene. Dette er noe jeg virkelig håper kommer her til lands..

Selv betaler jeg for Netflix og HBO Nordic, og om det plutselig blir et behov for noe større utvalg på Netflix, utvider jeg dette glatt ved hjelp av Unblock-Us's "Region Switcher".


​Lars

Endret av Lars0889
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det patetiske er din manglende sans for kritisk tankegang, og det at du sluker unskyldningene og argumentene til disse selskapene helt uten videre. Hvorfor klarer Spotify å utkonkurrere piratløsninger, men ikke Netflix?

 

La oss se bort fra at piratkopiering er gratis: kan du forklare meg hvorfor de klarer å streame raskere og med høyere kvalitet (med amatørprogrammer) enn milliardselskaper som Netflix? Hvorfor klarer de å tilby større utvalg? Syns du virkelig at dette er rimelig?

 

Og hver eneste av de faktorene jeg har nevnt viktig. Ta for eks. det med streaminga:

Jeg har 1 år gratis C-more abonnement, som jeg vant i en konkurranse for en stund tilbake, og jeg bruker det for å se på fotballkamper. Men streaminga er så jævlig og dårlig at jeg i nesten hver eneste kamp ender opp med å gå over til ulovlige løsninger som Acestream eller Sopcast for å få sømløs streaming.

 

Grunnen til at Spotify klarer å utkonkurrere piratløsninger og ikke Netflix klarer det, er pga av lovverk og rettigheter i de forskjellige regioner i verden! Lovverket er totalt forskjellig fra musikk til film! Netlfix sjefen har jo selv vært ute og forklart hvor irriterende og tilbakestående lovverket for film og tv serier er! Det er ikke laget for dagens samfunn med internett! Det burde forkastes og skrives på nytt! Men det vil ikke disse gamlekarene i hollywood som fremdeles lever på 80tallet gjøre desverre...

Lenke til kommentar

Hatt TV2 Sumo i alle år. (norsk såpe)
En grei tjeneste men ubrukelig i mange henseende da de ikke får lov å ha arkiv å serier de ikke produserer selv. Måtte ty til til andre metoder for å se eldre sesonger. Sambo abbonerer fortsatt på dette, noe som absolutt ikke nødvendig etter at vi fikk Altibox hjemme.

Hadde Netflix i mange år. (dokumentar)
Etter at de gjorde om GUI for et par år siden ble de ennå mer ubrukelig (dog er de ikke alene om det). Netflix har en enorm katalog men hva hjelper det når man ikke finner det man vil se og innholdet det stort sett bare er gammelt innhold? Et par gode unntak er noen få egenproduserte gode serier men det er ikke verdt abbonement.

Kvalitet over kvanitet er noe Netflix går tapende ut av. Det positive med Netflix er dog et par gode egenproduserte serier samt mange gode dokumenter

HBO Nordic har jeg nylig fått. (kvalitets serier)
Etter at jeg som Altibox og Cmore abbonent ikke klarte å finne Vikings noen andre steder enn på piratmarkedet (håpløst) så måtte jeg se meg om etter en streamingtjeneste som leverte disse i rykende fersk utgave.

Jeg har vær sterkt skeptisk til HBOs streamingtjeneste siden den kom men etter å ha startet abbet er jeg meget positivt overasket og her er det kvalitet ovenfor kvanitet som gjelder og det passer meg midt i blinken, selv om de har et mylder av gode serier. Og ikke minst de har jo da selvfølgelig fult tilgjengelig arkiv på alt de streamer.

Altibox "TV overalt" (hummer og kanari)
Har selvfølgelig et godt utvalg men også her lider det av at man ikke får tilgang til arkiv på ting som er sendt tidligere. Dette er ganske så felles for slike tjenester som viser "eksternt" innhold. Eks. irriterende at jeg må huske å få tatt opp UFC for å få sett det i etterkant fremfor at jeg bare kan gå inn i arkivet hos min TV-leverandør.

Det positive er forholdsvis god kvalitet på streamingen og god multiplattformstøtte.

Hverken fugl eller fisk
Dog er det ingen tjenester som leverer i nærheten av det jeg faktisk vil ha og jeg vil ikke måtte betale månedlige streamingabb til både TVN, TV2, TV3, TV4++++ og alle andre produsenter for å kunne se en eldre episode av et eller annet program. Gi meg en felles tjenste som gir dette og som samtidig får rettigheter til å ha et fullstendig arkiv på det forbaskede produserte innholdet deres!

 

Håper disse dagens TV2/TVN+++ streamingtjenestene osv. mister livets rett og at vi snart er vitne til film og serie revolusjonen aka Spotify.

På samme måte som musikk vil man da tjene penger per avspilling, nytt som gammelt. Jeg kunne også overlevd å betale "premium ticket" for kinoferske filmer. Cant wait!

 

Evt. ift. kinofilmer er ønsket at jeg nå kan gå inn på filmweb.no, betale for streamingticket og se filmen hjemme i løpet av 48 timer fra dagen den blir lansert på kino. Betaler gjerne litt mer enn billetten på Kino siden de da taper inntekt på kioskvarer. Gjør det gjerne slik at kinoen forhandler streamingbillettene slik at man kan støtte sin favoritt/lokalkino. Ønsker man å ha rettighetsstyring på hvor mange som ser en kinofersk film per streaming kan man evt selge briller hvor man får koder som låser opp hver brille per billett. Her tror jeg også løsninger som Oculus Rift kan gi nye muligheter.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

 

Er mye enig. Nå vil vel kanskje popcorn være det beste siden ingenting lagres lokalt, og du ikke "deler" noe videre, med grunnlag til søksmål. Tror heller ikke at en sånn test som dette kan anbefale sine lesere i å opptre ulovlig med tanke på både torrent og popcorn, med tanke på rettigheter. En ting kan jeg love deg, å det er at popcorn ikke vil vedvare. Mulig det vil oppstå igjen. Men de kommer til å bli saksøkt ned i støvlene og inn i ryggmargen for å ikke betale bransjen det de krever for å streame. (skjønner at de som ikke laget klienten er skyldig for hva andre deler, men hvis man sammenligner med f.eks thepiratebay, går siden enda, men originalbakmennene sliter en hel del)

Lenke til kommentar

 

 

Fikk ikke Cmore play igjennom Canal Digital selv om jeg hadde hele pakken.

Har også Canal Digital. Har du Kabel eller Parabol? Har Kabel, og da får jeg det.

Jeg har kabel jeg også, ringte de og de kunne ikke gi meg tilgang til Cmore på app. Dette var vell for ca 3-5 uker siden.

Lenke til kommentar

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

 

Jeg synes at BMW bruker alt for lang tid på å importere de nyeste modellene til Norge, så da gir de meg ingen valg enn å stjele dem fra Tyskland... Ser du likheten med din tankegang her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?

 

Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.

 

Du er klar over at TV-serier og filmer koster PENGER å lage?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Skulle ønske at bilde/lydkvalitet og tekniske løsninger også ble vurdert i tester som dette.

Helt enig!

 

Forstår at amobil.no fokuserer mye på mobil, men savner en test hvor en gjennomgår bildekvalitet og lydkvalitet. Jeg vet fortsatt ikke om "Game of Thrones" fra HBO er i 720p og med Dolby Digital? Sesong 1 og 2 av serien får en på Blu-Ray til ca 100,- som er dyrere enn 79,- i mnd, men da får jeg i gjengjeld 1080p og DTS Master Audio.

 

Er man såpass kravstor til lyd og bilde er det kun å bestille BD som blir godt nok.

 

HBO Nordic har forholdsvis god kvalitet, men ikke like god som sendekvaliteten jeg får via fiber på Altibox men lys og bilde er mer enn godt nok til min 55" Plasma samt 2.1 lydannlegg som jeg sitter 1,5m unna med skarpe og gode briller. Informasjon om faktisk streamingkvalitet er ikke tilgjengelig i avspilleren så da må man høre med kundestøtte el.

 

Eks. Popcorn time så er filmer i ymse dårlig kvalitet, med påklistret asiatisk sub og elendig lyd. Per nå synes jeg HBO Nordic ikke er så mye dårligere enn den kvaliteten man får i webdl's. Ikke minst enkelheten, undertekster på norsk osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...