Gå til innhold

Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Du er klar over at TV-serier og filmer koster PENGER å lage?

Er det grunnen til at distribusjon med høy kvalietet til alle er umulig å få til ?

Det handler mye om båndbredde. Netflix står allerede for over 30% av internettbruken i Nord-Amerika...

Torrent-virksomhet derimot, benytter Peer-to-peer, ...

Det er ingenting i veien for at filmbransjon selv kunne tatt i bruk torrents/p2p, men disse ønsker trolig ikke å tilby et godt produkt.

Det virker heller ikke som du forstår hvordan lisensiering fungerer og hvor enormt mye dette koster. Mtp. at Netflix kun koster 80/100 kr, synes jeg de fleste burde si seg fornøyd med det de har å tilby, og slutte å se på piratkopiering som en legitim løsning.

Rettighetshavere's å forsøk på å styre markedet er roten til alt ondt. Disse ønsker å beholde inntjeningsmodeller fra tiden filmer ble sent i posten. Det må skapes regler hvor rettighetshavere må selge til alle (eller ingen) distributører. Samtidig.

Regionale rettigheter må opphøre for digitalt innhold, internett har ikke grenser.

Jeg synes at BMW bruker alt for lang tid på å importere de nyeste modellene til Norge, så da gir de meg ingen valg enn å stjele dem fra Tyskland... Ser du likheten med din tankegang her?

Sammenligningen bli litt gal da internett hverken har landegrenser eller nasjonale krav til motorvogner.

 

Det blir heller som å si at BMW kun selger de nyeste modellene i Oslo. Folk fra andre deler av landet får ikke lov å kjøpe bil i Oslo og må følgelig leve med tilgjengelige modeller i sin region.

Videresalg er seff ulovlig. Ikke kan du bruke bilen utenfor Oslo heller. Hver gang du starter må du lytte på en 2-min melding som advarer deg om å kjøpe bil et annet sted enn der hvor BWM mener du skal kjøpe den. Allerhelst vil BMW at du skal kjøpe en bil til hver reise, f.eks. en til jobben, en til hytta, en på ferie etc.

"Forbrytelsen" vil da kunne sammenlignes med at en Bergenser allikevel kjøpte nyeste modell i Oslo og således stjal inntekt fra BMW forhandleren i Bergen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg synes at BMW bruker alt for lang tid på å importere de nyeste modellene til Norge, så da gir de meg ingen valg enn å stjele dem fra Tyskland... Ser du likheten med din tankegang her?

Jeg synes det tar for lang tid å sjekke opp damer, så da gir de meg ikke noe valg enn å voldta dem. Ser du likhet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne nesten tatt med DPlay som tilbyr direktekanalene: TVNorge, Max, Fem, Vox Discovery, TLC og Animal Planet.

 

De har ikke noen filmer i arkivene sine, men veier en del opp med å ha en god del norske serier. De har også noen populære amerikanse serier, men her må man bare ta til takke med eldre episoder og som regeler bare de 2-3 siste som ble sendt på en av de direktekanalene man har tilgang til.

 

Koster 79,- i mnd og er også tilgjengelig på iPad via app.

Lenke til kommentar

 

Netflix koster fortsatt 79,- per mnd. Uten HD kvalitet og bare for en enhet om gangen. 89,- er for 2 enheter og HD kvalitet

Feil! Betaler 79,- pr mnd og har HD kvalitet og kan bruke det på to enheter samtidig.

 

Det er vel fordi du abonnerte før de endret prisene. Du skal ha fått en mail om dette.

 

Nye abonnementer må betale 89 for dette.

Lenke til kommentar

Visste du at du kan få alt du vil ha, og det GRATIS?! Å slippe å jobbe for å kjøpe matvarer, ferier, mobiler, egentlig ALT du kan tenke på? Det eneste du trenger å gjøre er å stjele! Ikke bry deg om at personer som har brukt tiden sin på å arbeide for å skape et bra produkt. Ikke tenkt på at kvaliteten på produktet blir lavere i mangel på inntekt, og at det hever prisen for resten. Prøv en moralfri innsynsvinkel der hele verdenen handler om deg selv og å utnytte andre så mye som mulig! Ønsker du matvarer tilbytt 24 timer i døgnet til en uslåelig pris av kroner null? Ønsker du den nyeste macbooken for å kunne heve din status over dine nærmeste venner? Hva med en flott ny sykkel du kan reise rundt med, hvor du slipper å gå igjennom det tungvinte og gamle systemet med å gå inn i butikken og dra kortet? Er hard arbeid og jobbing for tapere som ikke har skjønt det?

 

Prøv stjeling! Fordi "alle" gjør det.

 

Hehe, someone always has to go there :p Skal ikke si at jeg forsvarer posten til fyren du svarer... faktisk antar jeg at han bare troller :p Men det er en vesentlig forskjell på "stjele" og "kopiere" ... når du ikke stikker av med originalen eller endrer den\skader den på noe vis, har du egentlig ikke stjålet noe som helst ;) Just saying. Det er IKKE som å STJELE en mobiltelefon, for når du stjeler noe fra noen, kan ikke lenger den som originalt betalte for varen benytte seg av den. Når du KOPIERER mobilen hans derimot, lider han ingen nød.

 

Når det gjelder alle disse menneskene som "sliter så hardt" for lønna si, så skal det her nevnes at ingen toppartister i musikk eller filmbransjen har vondt av å halvere lønna si. Det er ingen grunn til at noen føler et behov for å eie et fly mens andre sulter og dør pga mangel på ren vann. Det er faktisk bare motbydelig at du føler for å tale dems sak.

 

TIl slutt, de mindre kjente artistene; det har blitt gjort en del forskning på dette de siste årene, og konklusjonen er at mindre\nye artister tjener på dagens "social spreading" model, det er først når man kommer opp i millionklassen at selve artistene merker noe negativ virkning av piratkopiering. Det er en del aktører som nå bruker stream counts, og download hits for å måle populæritet, for så å tjene inn penger på konserter og via reklameinntekter.

 

Your point is invalid.

Lenke til kommentar

Vel, greit nok å ikke definere det som stjeling, men man bruker ofte uttrykket i denne sammenheng fordi konsekvensene er noenlunde likt. Problemet er at han oppfordrer til piratkopiering som om alle burde gjøre det, og hvis det hadde skjedd hadde det blitt umulig å produsere underholdning av den kvalitet og størrelsen vi ser i dag.

 

Hvis jeg kopierer ned en hemmelighet til en bedrift og bruker denne til å få en stor fordel i markedet, kan du jo per din definisjon ikke si at jeg har stjålet ideen, men kopiert den, derfor er det ikke like ille. Vel, konsekvensene er alikevel store, og det er det som er interessant å diskutere.

 

Hvis du virkelig tror at alle artister er millionærer må du ta en reality check. De absolutt fleste artister der ute greier ikke å leve av musikken sin, det er derfor viktig at vi ikke kopierer men kjøper det de produserer.

 

Jeg holdt på å ikke svare deg når du kommer med kommentarer som "Your point is invalid. " det det virker som om du har "vunnet" diskusjonen før jeg engang har fått en sjanse til å svare. Skjønner du er ny på dette forumet men vil anbefale deg å unngå slike kommentarer som potensielt hemmer en konstruktiv diskusjon.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

 

 

Skulle ønske at bilde/lydkvalitet og tekniske løsninger også ble vurdert i tester som dette.

Helt enig!

 

Forstår at amobil.no fokuserer mye på mobil, men savner en test hvor en gjennomgår bildekvalitet og lydkvalitet. Jeg vet fortsatt ikke om "Game of Thrones" fra HBO er i 720p og med Dolby Digital? Sesong 1 og 2 av serien får en på Blu-Ray til ca 100,- som er dyrere enn 79,- i mnd, men da får jeg i gjengjeld 1080p og DTS Master Audio.

Er man såpass kravstor til lyd og bilde er det kun å bestille BD som blir godt nok.

 

HBO Nordic har forholdsvis god kvalitet, men ikke like god som sendekvaliteten jeg får via fiber på Altibox men lys og bilde er mer enn godt nok til min 55" Plasma samt 2.1 lydannlegg som jeg sitter 1,5m unna med skarpe og gode briller. Informasjon om faktisk streamingkvalitet er ikke tilgjengelig i avspilleren så da må man høre med kundestøtte el.

 

Eks. Popcorn time så er filmer i ymse dårlig kvalitet, med påklistret asiatisk sub og elendig lyd. Per nå synes jeg HBO Nordic ikke er så mye dårligere enn den kvaliteten man får i webdl's. Ikke minst enkelheten, undertekster på norsk osv.

Netflix har grei nok kvalitet så lenge man bruker utvalgte apper som gir såkalt SuperHD-kvalitet. Kobler man bare PCen i Tv og spiller av via nettleser blir både lyd og bilde betydelig dårligere.

 

Det en oversikt over slikt jeg ønsker der de forskjellige tilbyderne blir sammenlignet.

Lenke til kommentar

Ganske enig i resultatet. Netflix troner på toppen som den beste. Når det er sagt, er testutvalget av filmer/serier som ble valgt ut svært svært kritikkverdig. Å bruke IMDB som totalitær fasit på hva folk i norge ser på er ganske så ubrukelig. Selv med vestlig kultur som utgangspunkt er jeg svært kritisk til IMDB. Spessielt når det gjelder TV-serier. Den har mange og store mangler, og gir et feil bilde av virkeligheten. Samtidig er det også svært feil å likestille strømmetjenester som tv2's sumo og HBO og Netflix som alle har helt forskjellige målgrupper og markedsstrategier. Det eneste vi alle kan være enig i er at film og tv-bransjen har rotet seg inn i et forjævlig innvikla rettighets/region surr som ikke tjener noen, ikke engang dem selv. Dette håper jeg virkelig dør av seg selv. Streaming er fremtidens form for TV-titting er det ingen tvil om..

Lenke til kommentar

At det ene eller andre tilbudet er dårlig er litt småsytete sagt, og en slett unnskyldning for å laste ned piratmateriale.

 

Da vi var små gikk vi til kiosken og leide en halvt istykkerspilt VHS som vi måtte spole tilbake både før og etter at vi så den, vi måtte traske tilbake og levere den fysisk dagen etter for å unngå purregebyr, og det kosta oss en femtilapp PER FILM.

 

Samtlige streamingtjenester i dag gir en vanvittig valuta for pengene. Jeg abonnerer på Sumo, HBO Nordic og Netflix, og kan velge i langt flere filmer enn det kiosken på 90-tallet kunne tilby, samt serier, live TV inkludert Premier League på både TV'en min, PC'en, iPad og mobil.

 

Hadde noen sagt til 11 år gamle meg at dette skulle bli mulig 15 år frem i tid til en pris tilsvarende et par leie-VHS'er hadde jeg sikkert bare ledd av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At det ene eller andre tilbudet er dårlig er litt småsytete sagt, og en slett unnskyldning for å laste ned piratmateriale.

 

Da vi var små gikk vi til kiosken og leide en halvt istykkerspilt VHS som vi måtte spole tilbake både før og etter at vi så den, vi måtte traske tilbake og levere den fysisk dagen etter for å unngå purregebyr, og det kosta oss en femtilapp PER FILM.

 

Samtlige streamingtjenester i dag gir en vanvittig valuta for pengene. Jeg abonnerer på Sumo, HBO Nordic og Netflix, og kan velge i langt flere filmer enn det kiosken på 90-tallet kunne tilby, samt serier, live TV inkludert Premier League på både TV'en min, PC'en, iPad og mobil.

 

Hadde noen sagt til 11 år gamle meg at dette skulle bli mulig 15 år frem i tid til en pris tilsvarende et par leie-VHS'er hadde jeg sikkert bare ledd av dem.

Pluss kino tilbyr helt suveren bildekvalitet over alt annet og du får se filmene tidlig, som regel tidligere enn de kommer på nedlastning. Og det er lett å finne blu rays til 50kr stykket.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

At det ene eller andre tilbudet er dårlig er litt småsytete sagt, og en slett unnskyldning for å laste ned piratmateriale.

 

Da vi var små gikk vi til kiosken ...

Makalaust.

 

Du kan ikke sammenligne med "før i tiden" når du vurderer tilbudet som eksisterer i dag. Verden (infrastrukturen) har endret seg, vi har fått internett.

 

Internett gjør det mulig med umiddelbar distribusjon av digitalt innhold verden over. Det er denne muligheten filmbransjen nekter å se at eksisterer. De tviholder på et regelverk som eksisterte dengang du trasket ned på kiosken. Et regelverk som ikke passer til eksisterende infrastruktur.

 

Heck, de kunne ha lagt sin elsk på p2p for 15 år sia og fått produktene sine ut til massene allerede da, men alt de så var endringer... og sånt er jo forferdelig. Fortsatt tror de torrents har noe med ulovligheter å gjøre.

 

Dette er jo omtrent som å kjøre med hest og vogn på en kjærrevei. Så bygger noen en motorvei. Så kjører man hest og vogn der isteden og skryter av hvor mye mindre det humper. Bil er selvfølgelig helt uaktuelt, vi må jo for all del bevare hest og vogn.

 

Musikkbransjen er kanskje hakket lenger, men langtfra fremme ved målet de heller.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

At det ene eller andre tilbudet er dårlig er litt småsytete sagt, og en slett unnskyldning for å laste ned piratmateriale.

 

Da vi var små gikk vi til kiosken ...

Makalaust.

 

Du kan ikke sammenligne med "før i tiden" når du vurderer tilbudet som eksisterer i dag. Verden (infrastrukturen) har endret seg, vi har fått internett.

 

Internett gjør det mulig med umiddelbar distribusjon av digitalt innhold verden over. Det er denne muligheten filmbransjen nekter å se at eksisterer. De tviholder på et regelverk som eksisterte dengang du trasket ned på kiosken. Et regelverk som ikke passer til eksisterende infrastruktur.

 

Heck, de kunne ha lagt sin elsk på p2p for 15 år sia og fått produktene sine ut til massene allerede da, men alt de så var endringer... og sånt er jo forferdelig. Fortsatt tror de torrents har noe med ulovligheter å gjøre.

 

Dette er jo omtrent som å kjøre med hest og vogn på en kjærrevei. Så bygger noen en motorvei. Så kjører man hest og vogn der isteden og skryter av hvor mye mindre det humper. Bil er selvfølgelig helt uaktuelt, vi må jo for all del bevare hest og vogn.

 

Musikkbransjen er kanskje hakket lenger, men langtfra fremme ved målet de heller.

 

Det er klart de ønsker å selge kinobiletter i mange land før de lanserer den på blu-ray/online noen måneder senere. De tjener fremdeles rått på kino så ingen grunn til å gi opp dette. Når det kommer til distrubisjon er det klart at mange land ønsker oversettelser osv. og ofte er det lite lønnsomt å lansere en film i alle land samtidig. Det er urealistisk å tro at de ønsker å lansere en land på kino i alle land, da dette koster mye penger, særlig i markedsføring. For indie filmer går ikke dette.

 

Jeg er enig i at ting kunne forbedres, men å tro at alle ønsker å samarbeide om ett system er utopisk. Det ville ført til monopol og er lite ønskelig. Selv ikke i spillbransjen eller musikkbransjen finnes det monopol.

 

Slikt som HBO GO er jo genialt, en kanal som velger å lansere omtrent hele sitt bibliotek av fantastiske serier online. Skulle ønske flere valgte å gjøre det samme, men man finner endel gode serier på netflix og viaplay, men kunne godt sett amc eller noen av de andre lansere lignende tjeneste som HBO go.

 

LOTR, ringenes herre osv kommer nok ikke på slike tjenester da de fremdeles selger godt på blu ray/online.

 

Det jeg savner er en side man kan leie filmer online med stort utvalg, men ser ut til at folk foretrekker strømmetjenester.

 

Det er ikke så lett som du tror, og mye handler om fortjeneste. Det som er best for forbrukeren er ikke alltid best for bedriften. Men tror bransjen kan lære av det netflix og HBO gjør, men da må vi forbukere vise at vi er villige til å betale for slike tjenester, hvis ikke er vi tilbake til der vi var for 10 år siden.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Nå høres det ut som man hels ikke skal kunne kjøpe filme for å eie dem men i stedet kunne leie dem intil man ikke får lov lenger ( til det ikke blir tilgjengelig )

 

jeg ønsker jo at man både skal kunne kjøpe film ( helst på et lagringsmedium ) og kunne lei samme film et ubegrenset antall ganger til ubegrenset tid.

Når det siste ikke går så kjøper man de filmene man mener er verd å ta vare på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...