Gå til innhold

Denne strømmetjenesten har flest filmer og serier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skulle ønske at bilde/lydkvalitet og tekniske løsninger også ble vurdert i tester som dette.

Helt enig!

 

Forstår at amobil.no fokuserer mye på mobil, men savner en test hvor en gjennomgår bildekvalitet og lydkvalitet. Jeg vet fortsatt ikke om "Game of Thrones" fra HBO er i 720p og med Dolby Digital? Sesong 1 og 2 av serien får en på Blu-Ray til ca 100,- som er dyrere enn 79,- i mnd, men da får jeg i gjengjeld 1080p og DTS Master Audio.

 

 

Hei,

 

Dere er hørt! :-)

 

Da vi startet med denne testen var vi veldig klare på at akkurat denne saken skulle dreie seg om én ting - innhold. Underveis ble vi dog veldig klare på at dette kan gjøres på ny i en rekke forskjellige former og farger: Bildekvalitet (med faktisk mål bitrate), lydkvalitet, grensesnitt, muligheter (noen lar deg se filmer offline f.eks) og mye, mye mer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.[/size]

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?[/size]Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.[/size]

Patetisk hvordan folk forventer at Netflix skal konkurrere med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ. Så utrolig uvitende ...

 

 

 

Nei, det patetiske er din manglende sans for kritisk tankegang, og det at du sluker unskyldningene og argumentene til disse selskapene helt uten videre. Hvorfor klarer Spotify å utkonkurrere piratløsninger, men ikke Netflix?
La oss se bort fra at piratkopiering er gratis: kan du forklare meg hvorfor de klarer å streame raskere og med høyere kvalitet (med amatørprogrammer) enn milliardselskaper som Netflix? Hvorfor klarer de å tilby større utvalg? Syns du virkelig at dette er rimelig?
Og hver eneste av de faktorene jeg har nevnt viktig. Ta for eks. det med streaminga:
Jeg har 1 år gratis C-more abonnement, som jeg vant i en konkurranse for en stund tilbake, og jeg bruker det for å se på fotballkamper. Men streaminga er så jævlig og dårlig at jeg i nesten hver eneste kamp ender opp med å gå over til ulovlige løsninger som Acestream eller Sopcast for å få sømløs streaming.
Endret av La Menthe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.[/size]

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?[/size]Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.[/size]

Patetisk hvordan folk forventer at Netflix skal konkurrere med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ. Så utrolig uvitende ...

Tror du misforstår.

 

Jeg har både Netflix og Viaplay, og hadde for noe tid siden også Filmenet og HBO. Samtidig har jeg riks-TV (parabolen tok kvelden og jeg har ikke giddet feilsøke). Jeg bruker også masse penger på kino, og en god del på fysiske disker.

 

Like vell er det klart at tjenester som Popcorntime trekker meg mot dem. Dette er en tjeneste som leverer innholdet alle de andre skulle hatt. Det er en tjeneste bransjen selv lett kunne etablert og tatt seg godt betalt for.

 

Problemet er at digital distribusjon av innhold reguleres etter distribusjonsavtaler etablert i en tid med fysiske medier.

 

Der har for så vidt musikkbransjen kommet mye lenger. Netflix kan ikke uten videre legge ut en film, og betale når folk ser den. De må forhandle seg frem til avtaler på enkeltfilmer eller filmpakker, og så betale for å vise disse i X antall døgn. Og dette må de betale selv om ingen ser på.

 

Dette er også mye av grunnen til at noen av disse i stor grad ikke har alle episodene av en serie. Ofte har de bare de siste sesongene, eller til og med bare deler av enkelte sesonger.

 

Så, om jeg ikke får med meg starten på sesong X, får jeg ikke sett den selv om den ligger ute på tjeneste Y. Og da gidder ikke jeg betale 600kr for DVD/Blu-Ray boksen som uansett ikke har kommet i butikken enda.

 

Flere barnefilmer som legges ut kommer på engelsk, selv om de også finnes på norsk. Hvorfor? Jo, tjenestetilbyderne får ikke vise dem av de norske distributørene.

 

Et annet kjempeproblem med denne ordningen er at dette gjør det ekstremt vanskelig for nye aktører å komme på banen. Det er klart at Netflix med flere titalls millioner brukere kan kjøpe inn et filmbibliotek som er mye større enn en et annet firma som akkurat nå åpner for registrering. Dette firma må betale akkurat det samme, selv om det den første måneden bare skulle klare å få på plass 100 kunder. Det sier seg selv at dette ender med konkurs før man kommer på lufta. Og dette har skjedd flere ganger, også her hjemme.

 

Men hvorfor skal norske distributører inn og regulere en streamingtjeneste? Hvorfor skal vi ha et fordyrende mellomledd som ikke lenger behøves for å levere varene til oss. I andre bransjer konkurrerer dette leddet med fysisk distribusjon. Jeg er ganske sikker på at norske distributører av spill har noen som helst innflytelse på hva Steam har på sin butikk.

 

Altså, problemet er at bransjen kan, men vil ikke, tilfredsstille kundenes krav og behov.

 

Hollywood kunne lett ha laget Popcorntime selv, og sørget for sensur i henhold til de enkelte land, samt teksting. Og så sluppet filmer likt i hele verden. De kunne lett tatt 500kr i måneden for en komplett film og seriedatabase, og så fordelt fortjenesten etter antall visninger.

 

Så tror jeg alle klarer å vente til filmen har gått noen uker på kino før den ble tilgjengelig.

 

Popcorntime er ikke lovlig, det er riktig. Men det er like vell en tjeneste. Og det er problematisk at en tjeneste som er ulovlig leverer bedre innhold enn alle andre når brukeren er av den oppfatning at det er slik alle andre skulle gjort det.

 

Du kan si hva du vil, men Netflix konkurrerer faktisk med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem sier at Spotify klarer å utkonkurrere piratløsninger? De har sikkert bidratt til å hindre det litt, men det har utvilsomt Netflix også gjort. Uansett er det jo umulig å konkurrere mot gratis, og særlig i fattigere land er piratkopiering enormt. Synes ikke spotify er har så imponerende utvalg, mangler mange av de store og mange av de litt sære.

 

Netflix tilbyr et latterlig antall filmer for en lav pris, på en enkel måte. Det koster utvilsomt mer å produsere film/tv-serier, og det koster langt mer i båndbredde. Blir ikke helt sammenlignbart. Det er utopi å tro at du vil få en billig tjeneste som tilbyr alt av film/serier. Det finnes alt for mange spillere til at det går.

 

Filmbransjen er nærmere spillbransjen når det kommer til budsjett, og ingen vil jo tilby alt av spillbibliotek til en rimelig pris i måneden. Da hadde inntektene droppet utrolig mye, og vi ville sett langt færre spill.

 

Synes det er latterlig å fremme stjeling av produkter bare fordi du selv mener tjenestene ikke er gode nok. Jeg kan mene at maten på butikken er for dyr, men det betyr ikke at jeg stjeler den. Finner altformange med denne holdningen, er kanskje ikke så rart når man har hentet film/serier gratis siden man var ung.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Film biblioteket til den største film trackeren passerte nettopp 100.000 filmer denne uka.

 

Til sammenligning har Netflix 60.000 titler (jeg går ut fra det er den Amerikanske).

 

Alt dette er gratis. Du får i tillegg valget mellom en haug av kvaliteter fra DivX, 576p, 720p, 1080p, Remux og Full BD25/50. I tillegg så får du skikkelig lyd ala DTS/DD DTS-HDMA/TrueHD om du ønsker det.

 

Valget er veldig enkelt for min del.

 

Mitt egen filmbibliotek er på 860 filmer, det aller meste i bluray rip og skikkelig lyd. Og alt kan sees akkurat når jeg vil.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Film biblioteket til den største film trackeren passerte nettopp 100.000 filmer denne uka.

 

Til sammenligning har Netflix 60.000 titler (jeg går ut fra det er den Amerikanske).

 

Alt dette er gratis. Du får i tillegg valget mellom en haug av kvaliteter fra DivX, 576p, 720p, 1080p, Remux og Full BD25/50. I tillegg så får du skikkelig lyd ala DTS/DD DTS-HDMA/TrueHD om du ønsker det.

 

Valget er veldig enkelt for min del.

 

Mitt egen filmbibliotek er på 860 filmer, det aller meste i bluray rip og skikkelig lyd. Og alt kan sees akkurat når jeg vil.

Som sagt så kan ingen konkurrere med gratis. Men jeg håper du tar skikkelige forhåndsregler (selv om du aldri vil kunne være helt sikker). Nå har de jo begynt å logge pirater, så det vil jo alltid være en sjanse for å bli saksøkt i nærmeste fremtid. Forsåvidt selges det mange blu-rays for 50kr stykket hvis du ønsker skikkelig kvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Popcorn Time?

 

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.[/size]

Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?[/size]Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.[/size]

Patetisk hvordan folk forventer at Netflix skal konkurrere med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ. Så utrolig uvitende ...

Tror du misforstår.

 

Jeg har både Netflix og Viaplay, og hadde for noe tid siden også Filmenet og HBO. Samtidig har jeg riks-TV (parabolen tok kvelden og jeg har ikke giddet feilsøke). Jeg bruker også masse penger på kino, og en god del på fysiske disker.

 

Like vell er det klart at tjenester som Popcorntime trekker meg mot dem. Dette er en tjeneste som leverer innholdet alle de andre skulle hatt. Det er en tjeneste bransjen selv lett kunne etablert og tatt seg godt betalt for.

 

Problemet er at digital distribusjon av innhold reguleres etter distribusjonsavtaler etablert i en tid med fysiske medier.

 

Der har for så vidt musikkbransjen kommet mye lenger. Netflix kan ikke uten videre legge ut en film, og betale når folk ser den. De må forhandle seg frem til avtaler på enkeltfilmer eller filmpakker, og så betale for å vise disse i X antall døgn. Og dette må de betale selv om ingen ser på.

 

Dette er også mye av grunnen til at noen av disse i stor grad ikke har alle episodene av en serie. Ofte har de bare de siste sesongene, eller til og med bare deler av enkelte sesonger.

 

Så, om jeg ikke får med meg starten på sesong X, får jeg ikke sett den selv om den ligger ute på tjeneste Y. Og da gidder ikke jeg betale 600kr for DVD/Blu-Ray boksen som uansett ikke har kommet i butikken enda.

 

Flere barnefilmer som legges ut kommer på engelsk, selv om de også finnes på norsk. Hvorfor? Jo, tjenestetilbyderne får ikke vise dem av de norske distributørene.

 

Et annet kjempeproblem med denne ordningen er at dette gjør det ekstremt vanskelig for nye aktører å komme på banen. Det er klart at Netflix med flere titalls millioner brukere kan kjøpe inn et filmbibliotek som er mye større enn en et annet firma som akkurat nå åpner for registrering. Dette firma må betale akkurat det samme, selv om det den første måneden bare skulle klare å få på plass 100 kunder. Det sier seg selv at dette ender med konkurs før man kommer på lufta. Og dette har skjedd flere ganger, også her hjemme.

 

Men hvorfor skal norske distributører inn og regulere en streamingtjeneste? Hvorfor skal vi ha et fordyrende mellomledd som ikke lenger behøves for å levere varene til oss. I andre bransjer konkurrerer dette leddet med fysisk distribusjon. Jeg er ganske sikker på at norske distributører av spill har noen som helst innflytelse på hva Steam har på sin butikk.

 

Altså, problemet er at bransjen kan, men vil ikke, tilfredsstille kundenes krav og behov.

 

Hollywood kunne lett ha laget Popcorntime selv, og sørget for sensur i henhold til de enkelte land, samt teksting. Og så sluppet filmer likt i hele verden. De kunne lett tatt 500kr i måneden for en komplett film og seriedatabase, og så fordelt fortjenesten etter antall visninger.

 

Så tror jeg alle klarer å vente til filmen har gått noen uker på kino før den ble tilgjengelig.

 

Popcorntime er ikke lovlig, det er riktig. Men det er like vell en tjeneste. Og det er problematisk at en tjeneste som er ulovlig leverer bedre innhold enn alle andre når brukeren er av den oppfatning at det er slik alle andre skulle gjort det.

 

Du kan si hva du vil, men Netflix konkurrerer faktisk med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ.

 

 

Jeg er klar over alt det der (les den siste setningen min du siterte).

Lenke til kommentar

 

Film biblioteket til den største film trackeren passerte nettopp 100.000 filmer denne uka.

 

Til sammenligning har Netflix 60.000 titler (jeg går ut fra det er den Amerikanske).

 

Alt dette er gratis. Du får i tillegg valget mellom en haug av kvaliteter fra DivX, 576p, 720p, 1080p, Remux og Full BD25/50. I tillegg så får du skikkelig lyd ala DTS/DD DTS-HDMA/TrueHD om du ønsker det.

 

Valget er veldig enkelt for min del.

 

Mitt egen filmbibliotek er på 860 filmer, det aller meste i bluray rip og skikkelig lyd. Og alt kan sees akkurat når jeg vil.

Som sagt så kan ingen konkurrere med gratis. Men jeg håper du tar skikkelige forhåndsregler (selv om du aldri vil kunne være helt sikker). Nå har de jo begynt å logge pirater, så det vil jo alltid være en sjanse for å bli saksøkt i nærmeste fremtid. Forsåvidt selges det mange blu-rays for 50kr stykket hvis du ønsker skikkelig kvalitet.

 

 

Laster ned via Seedbox, så min IP er ikke synlig utad på torrentklientene. Da må de isåfall få ut min IP via leverandøren som holder til i Nederland. Fra seedbox laster jeg ned via FTP, så min ISP vil heller ikke se noen særlig torrent aktivitet fra meg.

 

I tillegg så må de inn på private trackere, noe jeg regner med ikke er første prioritet, selv om man aldri skal si aldri.

 

Men selv om jeg kan få tak i alt jeg vil idag, så bruker jeg ca 300kr på en seedbox i måneden, noe som kunne blitt brukt på et lovlig alternativ. Men så lenge de lovlige er så mye dårligere, så forblir det å bruke ulovlig. Jeg håper dette forandrer seg i fremtiden.

 

Det står på vilje, ikke noe annet.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er latterlig å fremme stjeling av produkter bare fordi du selv mener tjenestene ikke er gode nok. Jeg kan mene at maten på butikken er for dyr, men det betyr ikke at jeg stjeler den. Finner altformange med denne holdningen, er kanskje ikke så rart når man har hentet film/serier gratis siden man var ung.

Så lenge vi snakker om nedlasting så er jo stjeling en umulighet.

 

Er det viktig å kalle A for B?

Lenke til kommentar

 

Synes det er latterlig å fremme stjeling av produkter bare fordi du selv mener tjenestene ikke er gode nok. Jeg kan mene at maten på butikken er for dyr, men det betyr ikke at jeg stjeler den. Finner altformange med denne holdningen, er kanskje ikke så rart når man har hentet film/serier gratis siden man var ung.

Så lenge vi snakker om nedlasting så er jo stjeling en umulighet.

 

Er det viktig å kalle A for B?

 

Ulovlig kopiering er en form for tyveri. Poenget var at det er ulovlig.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

 

Som sagt så kan ingen konkurrere med gratis.

jo , hvis de også gjør det gratis

 

 

Så, om jeg ikke får med meg starten på sesong X, får jeg ikke sett den selv om den ligger ute på tjeneste Y. Og da gidder ikke jeg betale 600kr for DVD/Blu-Ray boksen som uansett ikke har kommet i butikken enda.

 

Det er verre en tørt brød .

 

Det er hvertfall ikke noe poeng å begynne å se en serie fra midten av og samtidi ikek få sett den ferdig .

Da er serien drept

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

Popcorn Time?

Netflix har liten katalog, får filmer seint, kan variere i streaminga og koster nesten 100,- i måneden. I sammenligning tilbyr torrents den største katalogen som er å finne (ja, den har faktisk alt du finner av DVDer, Blu-Ray, VHS og whatnot), du får filmer og TV-serier lansert på timen de er ute på markedet (og veldig ofte lanseres Blu-Ray filmer 1-2 uker før de lanseres i butikkene). Når det gjelder kvalitet, får du også den beste som eksisterer for det gitte produktet. Ikke bare har du flere alternativer (DvDrip, BRRip, 720p, 1080p, etc.), men du vil nesten alltid finne den best mulige kvaliteten på filmen (8 GB eller større 1080p-filer gir deg som regel den samme kvaliteten som en Blu-Ray-disk). Alt du trenger å gjøre er å lese info på filen du laster ned.[/size]Og glemte jeg å fortelle deg at alt dette er GRATIS? Og at du kan se filmen din offline?[/size]Hvis du i så fall leter etter en Netflix-variant, kan jo du bare se på noe som Popcorn Time. Her klarte noen få mennesker på bare dager av lanseringen tilby en tjeneste som ga bedre strømming og større og mer oppdatert katalog enn det Netflix noensinne har gjort, eller noen annen leverandør noensinne vil gjøre -- på grunn av det idiotiske systemet de har grunnlag i.[/size]

 

Patetisk hvordan folk forventer at Netflix skal konkurrere med et gratis og attpåtil ulovlig alternativ. Så utrolig uvitende ...

 

Nei, det patetiske er din manglende sans for kritisk tankegang, og det at du sluker unskyldningene og argumentene til disse selskapene helt uten videre. Hvorfor klarer Spotify å utkonkurrere piratløsninger, men ikke Netflix?

 

La oss se bort fra at piratkopiering er gratis: kan du forklare meg hvorfor de klarer å streame raskere og med høyere kvalitet (med amatørprogrammer) enn milliardselskaper som Netflix? Hvorfor klarer de å tilby større utvalg? Syns du virkelig at dette er rimelig?

 

Og hver eneste av de faktorene jeg har nevnt viktig. Ta for eks. det med streaminga:

Jeg har 1 år gratis C-more abonnement, som jeg vant i en konkurranse for en stund tilbake, og jeg bruker det for å se på fotballkamper. Men streaminga er så jævlig og dårlig at jeg i nesten hver eneste kamp ender opp med å gå over til ulovlige løsninger som Acestream eller Sopcast for å få sømløs streaming.

Det handler mye om båndbredde. Netflix står allerede for over 30% av internettbruken i Nord-Amerika, og hvordan tror du dette ville fungert med den sømløse kvaliteten du higer etter, sett fra et økonomisk standpunkt? Netflix har allerede inngått avgaler med internettleverandører for å gi best mulig kvalitet og hastighet, men for dette har de fått utallige klager for brudd på nettnøytralitet.

 

Torrent-virksomhet derimot, benytter Peer-to-peer, som jeg antar du vet hva er. Her går filene mellom alle datamaskinene i nettverket, og ikke direkte fra serverne til et privat selskap som må betale for strøm og alle andre utgifter dette innebærer.

 

Det virker heller ikke som du forstår hvordan lisensiering fungerer og hvor enormt mye dette koster. Mtp. at Netflix kun koster 80/100 kr, synes jeg de fleste burde si seg fornøyd med det de har å tilby, og slutte å se på piratkopiering som en legitim løsning.

Lenke til kommentar

Ulovlig kopiering er en form for tyveri. Poenget var at det er ulovlig.

Det er ikke tyveri. Like lite som det er hærverk, utpressing eller vold. Å kalle det for noe det ikke er gir ikke god grobunn for diskusjon.

 

Poenget var å kalle en ulovlig handling for en annen ulovlig handling.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...