Gå til innhold

Anbefalte innlegg

2080 vil vell gi bedre ytelse i de fleste scenarioer over fullHD. Det største problemet med begge disse pakkene er at rammen som følger med er treg. Ryzen trives langt bedre med litt tweaka 3200 cl14-ram. 2666 cl16 vil gi betydelig lavere ytelse i spill med så gode skjermkort desverre.

Har 2933 mhz på min egen ryzen 1700, vil oppgradering på mobo for å støtte høyere ram på 3-4k mhz være bedre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til en pc med 2600x og 2080? (Ref denne https://www.komplett.no/product/11486/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-a175)

 

En venn tenker og kjøpe ny pc til 15k, så det passer bra. Men vil det være store forskjell på 2600x / 2700x og en 2070/2080.

Veldig lite forskjell på 2600x og 2700x til spill. Så til spill er den med 2080 skjermkort best.

Til andre spesielt ting f.eks video redigering så er det raskest prosessor det som teller. Og 2070 holder vel godt nok til spill på 1080p og 1440p skjermer. For begge maskinene bør strømforsyning oppgraderes til f.eks EVGA GQ 750W.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Har 2933 mhz på min egen ryzen 1700, vil oppgradering på mobo for å støtte høyere ram på 3-4k mhz være bedre?

Hovedkortene får jo gradvis bedre støtte for ram i nyere bioser, 4X0-hovedkortserien til AMD har vell generelt litt bedre minnestøtte så mulig det kan hjelpe litt, men tror ikke jeg ville kjøpt nytt HK for det. Å kjøpe ram av høy kvalitet, helst med Samsung B-die vil være den beste måten å få mest mulig ut av Ryzen-systemet sitt :)

Lenke til kommentar

IPS gir jo et vesentlig penere og appellerende bilde med fine farger etc, dog ofte med litt lightbleed. Er dog svært dyrt med kjapp IPS-skjerm da IPS og høy hertz går dårlig sammen. VA-panel er vell etter min mening det beste alternativet. Da får du bedre farger enn TN og høyere hastighet enn IPS til en pris som gjerne ligger bare marginalt over TN :)

 

Hva med denne?

 

165hz, 1440p, IPS, 7600,-!

 

https://www.komplett.no/product/859681/gaming/gamingskjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hu#

Lenke til kommentar

Det var vel først og fremst "MultiGamerClub" jeg siktet til.

 

Frekvens måles og oppgis i Hertz, forkortes Hz, og skal alltid skrives med stor H.

Stor M i mega (million).

Liten k for kilo (tusen)

 

Hvis noen på 90-tallet hadde skrevet at Hertzen synker eller er høy så hadde læreren enten tegnet en Hz som sank til havets bunn eller en Hz som hadde røkt seg høy, eventuelt en Hz som hang i snoren på en ballong som svevde høyt. Herzen var høyt oppe på fjellet. Dere greier nok å se for dere hva han hadde tegnet dersom noen sa at Hertzen var lav.

 

Folk er for slurvete og likegyldig i dag. Skal man bygge fremtiden på slurv`og likegyldighet?

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var vel først og fremst "MultiGamerClub" jeg siktet til.

 

Frekvens måles og oppgis i Hertz, forkortes Hz, og skal alltid skrives med stor H.

Stor M i mega (million).

Liten k for kilo (tusen)

 

Hvis noen på 90-tallet hadde skrevet at Hertzen synker eller er høy så hadde læreren enten tegnet en Hz som sank til havets bunn eller en Hz som hadde røkt seg høy, eventuelt en Hz som hang i snoren på en ballong som svevde høyt. Herzen var høyt oppe på fjellet. Dere greier nok å se for dere hva han hadde tegnet dersom noen sa at Hertzen var lav.

 

Folk er for slurvete og likegyldig i dag. Skal man bygge fremtiden på slurv`og likegyldighet?

Ja samfunnet er virkelig degenerert og på vei utfor er stup når folk blander hz og herz!! virkelig vårt samfunns store tragedie Endret av PgUp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har ikke nevnt om Hz vs Hertz, da det er likegyldig om man bruker forkortelse eller ikke, men folk som ikke enser å bruke stor bokstav i Hertz eller påstår at "hertzen" er høy.

 

Nesten hver gang du kommenterer noe så har du ikke satt deg inn i hva vedkommende skrev.

 

Det er ikke noe som heter hz eller hertz, da kan du like gjerne skrive bæsj eller bj.

 

"Prosessoren min er klokket til 5 gbj".

 

Kan ikke folk bare slutte å skive hz og hertz da det ikke er noen enhet som heter verken hz eller hertz?

 

Trenger man egenltig SI-systemet, folk ser ikke ut til å bruke det likevel? La oss kutte ut alle systemer og regler og la alt bli helt tilfeldig.

 

Til tider virker det som verden er stadig mer lik Idiocracy og ikke bestående av oppegående mennesker.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...