Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Salg" på komplett.no nå

Skikkelig dyre g-syncer nedsatt en god del, fint tilbud, men de aller færreste bruker n8k over 6k på skjerm ;)

 

Ser det er en del pc'er med 15-20% rabatt på komplett, tror dere det blir bedre priser på black friday eller er det bare like greit og handle idag?

 

Tenkte meg en pc til ca 15 lapper burde holde til min spilling..

de har tregt minne ser jeg, uheldig både for Intel og AMD, mest for AMD.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Kje for å kapre eller ødelegge tråden :) 

Blir nok mest sannsynelig å gå for The Corporal.
Eller hk, ram, cpu og ssd som er i den posten.

 

Kabinett(Corsair 240 Cube), gpu(GTX770), psu og hdd har jeg selv.
satser på at søstera mi blir fornøyd da :) Hun spiller ikke noen store spill, så hun ser for seg å kunne ha pcen til den er antikk ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei

Kommer det en oppdatering av anbefalingene i forkant av Black Friday?

 

Tenker spesielt på hovedkort til Ryzen, med utgangspunkt i Black Refinery. Jeg ser at MSI X470 Gaming Plus ligger en hundrings over det anbefalte ASUS TUF B450.

 

https://www.prisjakt.no/product.php?j=4862451,4759611

(Sammenligning av de to)

 

Jeg kommer ikke til å kjøre SLI, jeg kommer (antakeligvis) ikke til å ha bruk for fler enn ett pci-e spor til lydkort. Jeg driter i on-board lydløsning fordi alt skal via Lynx AES16e, jeg blåser i lys. Jeg vil ha et fjellstabilt hovedkort til 2600x eller 2700x - skal ikke overklokke. To M2-spor kan potensielt være kjekt, det er vel kanskje den tydeligste forskjellen jeg ser at jeg vil kunne dra nytte av. Enten i RAID og da kjøpe 2 stk 250 i stedet for én 500, men jeg tror heller ikke at det vil være den store forskjellen i praktisk bruk (spill, film og musikk).

 

Logisk sett burde jeg greie meg fint med B450, ser jeg, men når prisforskjellen er såpass liten - er det rett av meg å tenke hvorfor ikke - eller burde jeg heller legge de 100-150 kronene i en bedre strømforsyning eller minne?

Lenke til kommentar

De støtter vel 2,4GHz også, slik at det bare er å prøve seg frem. 2,4GHz skal være bedre når signalet skal gjennom vegger. Men med så kort avstand kan det tenkes at det går like greit med 5GHz. Og at man da også kan få utnyttet 5GHz til å gi litt høyere hastighet enn med 2,4GHz. :)

2.4Ghz på Steam Link trenger man ihvertfall ikke å vurdere. 5Ghz er mer eller mindre et krav via trådløst nettverk, men aller helst bør man bruke kabel.

Lenke til kommentar

Ser jeg fikk noen svar om nettverkskort, men fant ut at heller kan kjøpe hovedkort med Wifi i i PC-en jeg skal bygge. Har en ruter stående en halvmeter fra der PC-en skal stå, som sagt over, men på andre siden av en vegg. Ruteren er en Asus AC-66U, så skal være greit. Har en kompis som har anbefalt MSI B450 Gaming Pluc Socket AM4, og fant en lignende i form av MSI B450I Gaming Plus AC, Socket-AM4, som da har WiFi.

 

Ser at det er noen ulike tilkoblinger, men jeg har ikke fulgt med i PC verden på over et tiår. Hva mister jeg eller tjener jeg på å velge hovedkortet med Wi-Fi-støtte versus det uten?

 

Med wifi: https://www.komplett.no/product/1079930/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-b450i-gaming-plus-ac-socket-am4

Uten wifi: https://www.komplett.no/product/1079927/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-b450-gaming-plus-socket-am4

 

Evt. er det andre kort dere ville anbefalt, helst med trådløst nett så jeg slipper å kjøpe ekstra nettverkskort for 500-1000 kr? Hvis ekstra nettverkskort vil gi mye bedre ytelse, så kan jo det vurderes likevel, men er snakk om 5 GHz på en halvmeter.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ser jeg fikk noen svar om nettverkskort, men fant ut at heller kan kjøpe hovedkort med Wifi i i PC-en jeg skal bygge. Har en ruter stående en halvmeter fra der PC-en skal stå, som sagt over, men på andre siden av en vegg. Ruteren er en Asus AC-66U, så skal være greit. Har en kompis som har anbefalt MSI B450 Gaming Pluc Socket AM4, og fant en lignende i form av MSI B450I Gaming Plus AC, Socket-AM4, som da har WiFi.

 

Ser at det er noen ulike tilkoblinger, men jeg har ikke fulgt med i PC verden på over et tiår. Hva mister jeg eller tjener jeg på å velge hovedkortet med Wi-Fi-støtte versus det uten?

 

Med wifi: https://www.komplett.no/product/1079930/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-b450i-gaming-plus-ac-socket-am4

Uten wifi: https://www.komplett.no/product/1079927/datautstyr/pc-komponenter/hovedkort/amd-socket/msi-b450-gaming-plus-socket-am4

 

Evt. er det andre kort dere ville anbefalt, helst med trådløst nett så jeg slipper å kjøpe ekstra nettverkskort for 500-1000 kr? Hvis ekstra nettverkskort vil gi mye bedre ytelse, så kan jo det vurderes likevel, men er snakk om 5 GHz på en halvmeter.

 

Hovedkortet du har funnet på Komplett med Wifi er jo et micro-ITX hovedkort, mens det uten er vanlig ATX. Dette er det beste B450 hovedkortet du får tak i. Men du må nesten bestemme deg for størrelse først. ;)

Lenke til kommentar

Hovedkortet du har funnet på Komplett med Wifi er jo et micro-ITX hovedkort, mens det uten er vanlig ATX. Dette er det beste B450 hovedkortet du får tak i. Men du må nesten bestemme deg for størrelse først. ;)

 

 

LEnge siden jeg har lest noe som helst ang AMD eller studert selv.

Skal kjøpe ny "gaming" pc til søstera mi å har tenkt å gå for AMD uansett hva folk sier ;P

 

HK du linker til der, er det overklokkbart og det beste? Tenkte å kjøre en 2600X CPU på det og noe heavy ram (3200MHz++)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...