Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tror de endelig har tatt den ned nå. Hva skjedde egentlig her? Det er jo en kanal med mange abonnenter - men det de klarte å lage var jo helt horribelt.

 

 
Jeg fikk den bare servert uten kommentar i en discord chat, og var helt uforberedt. Jeg var sikker på at det måtte være en parodi, eller sarkasme av noe slag: "To build a PC, first you need a table"...  :hmm:
 
Ligger flere "kommentar" videoer ute nå, så noe av den originale er jo "reddet" for ettertiden. :p
 
Men hva som skjedde er sannelig ikke godt å si. Stephane titulerer seg selv som "computer sci. student", så om han ikke har løyet så det renner på CV'en burde han vel visst bedre? Men deretter gikk hele greia gjennom 13 personer i "end credits", som ingen har reagert på videoen. Jeg er redd det rett og slett bare er Verge som ikke må sees på som noe annet enn en mobil hodetelefon review site...
Lenke til kommentar

Fikk vondt i hjertet da han bunna de lengste skruene rett ned i radiatoren .. eller chocka psu fullstendig. Eller drukna CPU i termisk pasta. Eller satte rambrikkene feil så han ikke fikk dual channel. Eller satte på det wrist band som ikke var tilkoblet noe (bare et håndledd bånd, ikke noe mer..). Nei fy F det der var jalla. Det er tydeligvis også sånn at psu kan kortslutte mot kabinettet, men bare på den ene siden?!? Haha ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

performance-per-dollar_2560-1440.png

 

Ikke så hyggelig lesning i dette. Ser på det meste ut som at GTX 1080 Ti og RTX 2080 blir å kjempe i The Alchemist. Liker ikke helt prisutviklingen på teknologi i det siste. 

 

Med DLSS, så kan det plutselig bli hyggelig lesning :D

 

 

Sammenlignet med tradisjonell TAA-kantutjevning ser vi at ytelsen til RTX 2080 Ti øker med 36 prosent når vi aktiverer DLSS og Tensor-kjernene får mat å jobbe med. Det mindre kraftige RTX 2080 ser på sin side en ytelsesøkning på hele 44 prosent.

Like viktig som å konstatere at ytelsesøkningen er massiv, er det å fastslå at vi ikke klarte å se forskjell på de to typene kantutjevning. Kombinert med økt ytelse generelt fra RTX-kortene er det dermed tydelig at spill med DLSS-støtte blir spesielt viktige å ha på radaren fremover.

Kombinert med økt ytelse fra RTX-kortene generelt er det dermed tydelig at spill med DLSS-støtte blir spesielt viktige å ha på radaren fremover. En foreløpig liste over hvilke spill som er annonsert med DLSS-støtte får du her, men denne vokser stadig.

Lenke til kommentar

Oppdatert tråden. :) Kun 2 upvotes før vi har rundet 100!  :D

 

The Corporal:

- Oppgradert til RX 580 fra RX 570 grunnet marginal prisforskjell.

- Byttet 2666MHz CL13 til 3000Mhz CL15 pga. mangel på førstnevnte. 

 

Black Refinery:

- Byttet hovedkort til Asus TUF B450M Gaming Plus fra Asus ROG Strix B350 Gaming-F.

- Oppgradert fra Vega RX 56 til Vega RX 64 grunnet marginal prisforskjell.

- Nedgradert til 3000MHz CL 15 (antatt Hynix), grunnet ekstrem prisoppgang på Samsung B-die basert minne. Forhåpentligvis overgang til B450 plattform gir marginalt bedre minnestøtte, slik at en får benyttet full hastighet. Gi meg et hint om noen finner B-die minne som er rimelig.

 

The Alchemist:

- Byttet leverandør for minne og skjermkort. Bestemt at så lenge DLSS og Real-Time Ray Tracing ikke er etablert i nok spill, og RTX 2080 yter ganske likt med GTX 1080 Ti forøvrig, så beholder jeg GTX 1080 Ti som anbefaling grunnet lavere pris. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser prisen har doblet seg på billigste, er vel ikke så ekstremt lenge siden du fikk den ned i 5-6000kr.

Hva har skjedd? Eller er det bare meg som ikke følger helt med? Tenkte jeg skulle ordne en billig spill pc til søstera mi, å tenkte på denne siden med en gang. Men når du må ut med over 10 000kr ble det drøyt.

 

Dollaren må ta sin del av skylda. 15k er den nye 10 pc'n.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er dessverre slik Nizzen sier. Hardware har blitt ordentlig dyrt. Et annet problem er at det ikke skalerer så bra nedover i pris lenger. Før var det slik at virkelig billige oppsett, ga mest for pengene. Nå trekker 10k-maskinene såpass kraftig i fra de på 5-6k, at det ikke er tilfellet lenger. 

 

Alternativet er todelt. Er en fornøyd med lavere ytelse, kan en velge en gaming bærbar i stedet. Men det beste kjøpet, er egentlig å anskaffe noe fra Finn. Der bør en se etter f. eks. Core i5 3570k / 4670K / 4690K, og gjerne GTX 970 / GTX 980 / GTX 980 Ti som svært ofte selges veldig rimelig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...