Gå til innhold

Malaysian Airline Flight MH370


Anbefalte innlegg

 

(bare en teori om at det kanskje ikke var flyet han så :) )

 

 

Trur jeg kan "debunke" den meteoritt-teorien. Kom på det med hastighet.

 

Altså, en meteoritt skiller seg klart ut fra "flymaskiner" pga. av den høye hastigheten, og det ville vært visuelt merkbart 5-7 km. unna, som var rigg-fyrens antatte avstand fra objektet. :hmm:

Endret av Mr.M
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår at søkeområdet er enormt, men det virker ganske utrolig at et helt fly kan forsvinne.

Minner om noe som kunne stått i Hardy-guttene.

Det gjorde det også. Det viste seg at flyet var skjult i en hule ved enden av et jorde som det landet på, godt tildekket med kamuflasje og grener. Men det var et lite fly som ble brukt til smugling, ikke et stort passasjerfly.
Lenke til kommentar

Mer info fra et annet forum :

 

 

"U.S. investigators suspect Malaysia Airlines Flight 370 flew for hours past the time it reached its last confirmed location, based on an analysis of signals sent through the plane's satellite-communication link designed to automatically transmit the status of onboard systems, according to people familiar with the matter. An earlier version of this article incorrectly said investigators based their suspicions on signals from monitoring systems embedded in the plane's Rolls-Royce PLC engines and described that process."

It sounds like the US government might have wanted to get thier intel out claiming it was sent to Rolls Royce from the engines as a cover and leaked that to WSJ, when really that info was likely obtained by other means of intel? When the Malayasian goverment forcefully denied receiving info from RR, they had to change the story to say that information was sent from the plane's onboard systems(?) but was picked up by some undisclosed entity.

Lenke til kommentar
- Det savnede flyet ble kapret
Det opplyser malaysiske regjeringskilder.

http://www.dagbladet.no/2014/03/15/nyheter/utenriks/malaysia/32318519/

 

 

 

Politiet har ransaket huset til piloten av det savnede flyet, opplyser politikilder til Reuters.

http://livebeta.dagbladet.no/malaysia_airlinesmysteriet

 

 

 

Det savnede flyets kurs ble endret med vilje av en erfaren pilot med inngående kjennskap til radarposisjonene i området, opplyser en kilde i det malaysiske forsvaret til nyhetsbyrået AFP.

– Det er nødt til å ha vært en dyktig pilot, sier den høytstående kilden, som er involvert i granskningen av flyet fra Malaysia Airlines.

Han baserer konklusjonen på de hemmelige opplysningene om flyets bevegelser fra militære radarer.

– Han visste hvordan man skulle unngå sivile radarer. Han ser ut til å ha studert hvordan man unngår dem, sier den anonyme kilden.

http://livebeta.dagbladet.no/malaysia_airlinesmysteriet

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på teoriene om at flyet skiftet kurs til Pakistan og videre opp mot Afganistan. Dette luftrommet er sikkert det best bevoktede i verden og et fly uten transponder ville blitt avskåret for å sjekke identiteten.

Det er heller ingen logikk i at det snudde og returnerte. Jeg begynner å lure på om det er en avledningsmanøver for å skjule at flyet fortsatte rett frem mot Kina og Nord Korea.

Hvis pilotene var dessorientert pga oksygenmangel, skrudde av transponderen og nærmet seg Kinas luftrom uten å svare på anrop er det fullt mulig at Kina skjøt flyet ned og vil ha oppmerksomheten flyttet sørover!

I så fall må man regne med at USA vet dette....

Lenke til kommentar

Det er mye som ikke henger på grep. F.eks. sier de at satellitter registrerte flyet i 7 timer, men allikevel vet man angivelig ikke hvorvidt flyet fløy nordover (Kasakhstan) eller sørvest ut i India-havet? Hvordan er det mulig? Satellitten kan vel ikke "lyve" eller være så upresise med hensyn til posisjon?

 

Og, hvis det er kapring, så gir det ikke mening å fly utover (uendelig) hav og til en sikker våt grav. Alternativt nordover Kasakhstan, men burde ikke flyet da blitt oppdaget av militære radarstasjon i noen av landene i området?

 

***

 

Dessuten, har man egentlig gått til bunns opplysningene fra rigg-arbeideren som så et brennende objekt falle ned fra nattehimmelen i den aktuelle kompass-retningen som flyet unektelig befant seg i på et tidspunkt? Dette burde man kanskje etterforske mer seriøst? I allefall med relevans på hva jeg leser på CNN

 

 

 

Malaysian military radar showed the plane climbing to 45,000 feet -- which is above its approved altitude limit -- soon after disappearing from civilian radar screens and then dropping to 23,000 feet before climbing again, the official said.

 

http://edition.cnn.com/2014/03/15/world/asia/malaysia-airlines-plane/index.html?hpt=hp_t1

 

Det gir ikke mening å fly slik villmann og potensielt livsfarlig hvis intensjonen angivelig var (kapring) å føre flyet til fremmed destinasjon. Slik "oppførsel" kan tvertimot indikere at det forelå alvorlige tekniske problemer, som kanskje endte i styrt slik rigg-arbeideren mente å observere?

Lenke til kommentar

Det er mye som ikke henger på grep. F.eks. sier de at satellitter registrerte flyet i 7 timer, men allikevel vet man angivelig ikke hvorvidt flyet fløy nordover (Kasakhstan) eller sørvest ut i India-havet? Hvordan er det mulig? Satellitten kan vel ikke "lyve" eller være så upresise med hensyn til posisjon?

 

Og, hvis det er kapring, så gir det ikke mening å fly utover (uendelig) hav og til en sikker våt grav. Alternativt nordover Kasakhstan, men burde ikke flyet da blitt oppdaget av militære radarstasjon i noen av landene i området?

 

Såvidt jeg har forstått er det kommunikasjonssatellitter som har registrert disse "pingene", og disse satellittene mottok ikke GPS-koordinater fra flyet. Ergo kan det være vanskelig å spore den nøyaktige posisjonen til flyet. Kommunikasjon og GPS går over to forskjellige systemer.

 

Flygning utover det store hav for så å dumpe flyet på et sted der det er lite sannsynlig at det blir lokalisert gir mest mening hvis det er snakk om pilotselvmord, særlig hvis livsforsikring er inne i bildet på noen måte. Jo mindre sjanse for at de finner vrakrester, dess større mulighet for at det egentlige hendelsesforløpet ikke blir oppdaget.

 

Forøvrig var ikke flyet istand til å fly opp til 45.000 fot da det forsvant. Det må ha tatt en stund før dette isåfall skjedde.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Nå er det kun synsing fra min side.

 

Som kjent, så har man mulighet til å stille inn trykket. I vanlig cruise altitude skal trykket på altimeteret være stilt inn på 1013,25 hpA, om jeg husker riktig. Det er for at alle fly skal ha samme referanseverdi, slik at høyden er lik. Når man skal lande et sted, så ber man tårnet om dagens trykk (det lokale trykket på flyplassen) og stiller inn altimeteret etter denne verdien. Da forsikrer man seg om at altimeteret viser riktig høyde.

 

Dette gjør at man kan stå på bakken og stille på trykket, slik at altimeteret viser at man f. eks. er 30 000 fot over bakken. Dette til tross for at man ikke beveger seg én eneste meter i høyden.

 

Der hvor jeg begynner å tvile, er om ATC og de andre eksterne systemene bruker denne verdien for å bedømme flyets høyde. Eller om de henter det fra radar og evt. GPS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Kapteinen gjemte våpen i cockpit og co-pilot/passasjerer hjelpeløse når han hjelper kaprerne ?

 

Kaprerne forlanger løsepenger for passasjerer og/eller fly brukes til terror ?

 

Kaprerne truer med at hvis de ser noen bruke mobil så blir de drept pluss en mulig skrøne på toppen av alt : "vi har bombe om bord !" ?

 

Mulige destinasjoner : NK eller Iran ?

 

Høres nesten ut som plottet i Delta Force.........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...