Gå til innhold

Malaysian Airline Flight MH370


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

777 har en transponder som ikke sitter i cockpit som går på battery, som gir ut squawk 7700 hvis noe skulle skje, f. eks strømbrudd.

Det er ikke nødvendigvis slik at det er nødvendig at transponderen fysisk sitter i cockpit. Sikringene sitter ofte i cockpit, men jeg har ikke noen oversikt over hvor alle sikringene sitter i 777. Vil derimot regne med at nærmest alle er plassert i cockpit.

 

Napp ut sikringen, så skrur transponderen seg av. Jeg tror ikke den har et internt batteri, men er usikker på det.

Lenke til kommentar

Hvordan skal en terrorist vite at det finnes en sånn pilot og så booke seg på hans flight? Jeg har ikke noen grunn til å mistenke terrorisme her.

Var det ikke en del om han på nettet fra før av?

 

Kan jo fort være at en bekjent av en bekjent har hørt om han fra noen som har vært der inne...

(jeg sier ikke at jeg tror det har skjedd, bare kommer med info som KAN være mulig)

Lenke til kommentar

Hvordan skal en terrorist vite at det finnes en sånn pilot og så booke seg på hans flight? Jeg har ikke noen grunn til å mistenke terrorisme her.

 

I tillegg burde du helst helst være ung vakker kvinne også, siden historien som verserer om piloten(e) og angivelig "slepphendt" med å ta fremmede i cockpit, "avslørte" at de lot seg sjarmere av det motsatte kjønn. Veldig tvilsomt om noen har kunnet "utnytte dette sikkerhetshullet" siden det kun ble offentlig media-kjent siste dagene, basert på opplevelsen til et par australske venninner. Og dessuten muligens en engangsforeteelse for piloten(e)

 

Egentlig er det vel heller ikke så uvanlig at piloter inviterer folk til en titt i cockpit, men kanskje helst barn, familie, bekjente, først og fremst?

Lenke til kommentar

Tviler !

Flyet må jo fortsatt sende ut et nødsignal om noe er feil (skjønner at systemet kan bli skrudd av for og bevare strøm OSV, men den MÅ jo sette seg selv i "nød modus" først vel !!

 

Og pilotene ville garantert fått beskjed om problemer FØR dem svimte av, og dermed satt den i nød modus selv, eller i alle fall snakket med noen om det...

 

 

Selvfølgelig... Alt kan skje... Men igjen, Tviler !

Lenke til kommentar

Noen andre her som har noen teorier om at USA (eller i alle fall noen i USA)

faktisk "vet" litt mer enn dem er villige til å si.

 

Det er jo flere ganger bevist at dem overvåker det meste som kan overvåkes.

Det å overvåke flytrafikken er jo blitt ganske viktig for dem (sikkert ulovlig og dermed ikke snakket om).

 

Jeg vil i alle fall si at det slett ikke er umulig.

 

 

Edit:

 

Tatt fra ett annet forum :

 

"This is a big scoop for ABC news. Author is Martha Raddatz, absolutely impeccable sources and credentials, great, seasoned reporter.

What's becoming clear to me is that the U.S. (Pentagon and NTSB at very least) have better intel than the Malaysians, and, to protect the extent and sources of such data for reasons of national security and international relations, have had to find back-channel ways (the NTSB radar "advisors," NASA, etc) to leak the correct location of the aircraft to the Malaysians so as to seem to have them organically find it.

Unfortunately, with Vietnam etc. making good-faith efforts and taxing resources in a humanitarian gesture, the U.S. can't wait, sources are leaking to hurry this up. You can bet that was okayed at the highest levels and we have been talking to China."

Endret av Titanium87
Lenke til kommentar

 

Flyet må jo fortsatt sende ut et nødsignal om noe er feil (skjønner at systemet kan bli skrudd av for og bevare strøm OSV, men den MÅ jo sette seg selv i "nød modus" først vel !!

 

Det finnes tingen ombord i fly som dessuten ikke lar seg manuelt deaktivere også. :hmm:

 

Noen ulike navn på denslags, som jeg har fanget opp:

 

emergency locator transmitter (ELT)

 

black box pinger

 

Crash Position Indicator (CPI)

 

emergency signal transmitter

 

(mulig noe av dette overlapper hverandre)

Lenke til kommentar

Disse tingene kan jo ha blitt fullstendig smadret dersom flyet styrtet hardt nok.

Svarte bokser er ikke umulig å ødelegge. Jeg har sett flere episoder av Mayday, Seconds from disaster, Air crash investigation osv. De har ofte vært skadet.

De sender ut signal i en måned, og ved ett tilfelle hindret byråkrati at dykkere kunne lete etter boksen før det nesten var for sent. (Flyselskapet ville ikke ta hele regningen for dykkeraktiviteten)

 

Mye av dette utstyret skal vel begynne å sende peilesignal ved kontakt med vann?

 

 

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

En skulle tro det. Det er jo et prosjekt der du kan bruke Google Maps eller liknende og se etter vrakdeler.

De kan jo bare melde fra om at de har "funnet" noe der, så har de grunn til å sjekke nærmere.

 

 

Jeg forstår at søkeområdet er enormt, men det virker ganske utrolig at et helt fly kan forsvinne.

Minner om noe som kunne stått i Hardy-guttene.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Mye av dette utstyret skal vel begynne å sende peilesignal ved kontakt med vann?

 

 

Bare spørs hva slags rekkevidde signaler har under vann :hmm:

 

Hvis det er slik at et skip omtrent må passere rett over vraket på havbunn, så kan det ta tid å lokalisere.

Lenke til kommentar

Pleier ikke metoritter være synlig for ganske mange mennesker, pga. den lange banen den kommer i, og tiden den er synlig på himmelvelvet nattetid?

 

Dvs. hvis det var mange mennesker (eller i allefalll noen flere) som meldte at de så noe på det aktuelle tidspunktet, så kunne det vært mer sansynlig det kunne vært metoritt.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Pleier ikke metoritter være synlig for ganske mange mennesker, pga. den lange banen den kommer i, og tiden den er synlig på himmelvelvet nattetid? :hmm:

Det pleier brennende fly også :p

 

 

 

Ja hvis de har ei svær ildkule rundt seg eller lang flammende hale :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...