Gå til innhold

Malaysian Airline Flight MH370


Anbefalte innlegg

I tillegg til det jeg har skrevet tidligere om vitne-observasjon og funn av mulige vrakrester, i området der flyet mistet radio-kontakt,

 

- kan jeg også legge til at det i selvsamme område ble registrert en seismisk hendelse. Dette er i et område som normalt ansees som non-seismic zone og derfor kan ha vært trykkbølger fra et 777 som styrtet i havet.

 

140314-plane-seismic-345a_7489887e5fb55a

 

http://www.nbcnews.com/storyline/missing-jet/seismic-event-close-missing-jet-path-china-scientists-n52516

 

Synes i grunn at alle indikasjoner peker mot sør-Kina havet, men det har sviktet med seriøs oppfølging av ovennevnte spor. Ressursene ble plutselig i stedet forflyttet til Malakka-stredet og Indiske-hav på bakgrunn av ny teori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke så stille ut der gidt.

 

jo? som du burde sett, er det ikke en eneste markering for seismisk aktivitet i det aktuelle området hvor MH370 kan ha styrtet.

 

Så ditt kart bare bekrefter at det som nå ble registrert, faktisk kan ha sammenheng med MH370 og mulig styrt.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

jo? som du burde sett, er det ikke en eneste markering for seismisk aktivitet i det aktuelle området hvor MH370 kan ha styrtet.

 

Så ditt kart bare bekrefter at det som nå ble registrert, faktisk kan ha sammenheng med MH370 og mulig styrt.

 

Nei, hva kartet mitt viser er at området ligger midt mellom to meget aktive soner. 7. mars var det et 5.3 jordskjelv så vidt sør for din markering.

http://www.iris.edu/dms/nodes/dmc/tools/event/4417598

https://www.google.com/maps/place/4%C2%B036'48.6%22N+103%C2%B046'27.8%22E/@4.0390484,103.6600735,7z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

 

 

jo? som du burde sett, er det ikke en eneste markering for seismisk aktivitet i det aktuelle området hvor MH370 kan ha styrtet.

 

Så ditt kart bare bekrefter at det som nå ble registrert, faktisk kan ha sammenheng med MH370 og mulig styrt.

 

Nei, hva kartet mitt viser er at området ligger midt mellom to meget aktive soner. 7. mars var det et 5.3 jordskjelv så vidt sør for din markering.

 

Ja nettopp, det potensielle havari-området ligger mellom to seismisk aktive områder. Og det er ikke registrert aktivitet der før dette som hnedte for ei drøy uke siden.

 

Det er ikke noe jeg har funnet på eller diktet opp at den refererte hendelsen kan ha sammenheng med flight MH370 , men fagfolk på feltet av seismisk kartlegging. Leste du linken?

 

http://www.nbcnews.com/storyline/missing-jet/seismic-event-close-missing-jet-path-china-scientists-n52516

Lenke til kommentar

Ikke noe unormalt med seimisk aktivitet i det området:

 

 

De sier bare det samme som Vizla over her støtter seg på.

 

Det stemmer at det er mye seismisk aktivitet rundt Sumatra, osv

 

Men såvidt jeg vet, kan de som driver med seismiske målinger, beregne ganske godt geografisk temmelig elsakt hvor hendelser har funnet sted. F.eks. når atomubåten KURSK forulykket, visste norske forskere at det fant sted utenfor Kola-halvøya, og ikke utenfor Svalbard eller Bjørnøya for å si det sånn.

Lenke til kommentar

http://tux1.aftenposten.no/nyheter/iriks/d156868.htm

 

 

 

foruten jordskjelv kan eksplosjoner, sprengninger i gruver eller tunneler og ras fungere som seismiske kilder.

 

Andre (og mer uvanlige) seismiske kilder var betongunderstellet til Sleipner-plattformen som sank i Gandsfjorden i 1991, flyulykken på Svalbard i 1996, og Kursk-ulykken og togkollisjonen ved Åsta i 2000

 

Det er bølgene som sendes ut som kan registreres og brukes til å finne posisjonen til, eller lokalisere kilden. Forskere deler seismiske bølger i to hovedgrupper: Rombølger som forplanter seg gjennom jorda, og Overflatebølger som kun brer seg langs overflaten som ringer på vann.

 

http://www.jordskjelv.no/jordskjelv/bolger.html

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

Ja nettopp, det potensielle havari-området ligger mellom to seismisk aktive områder. Og det er ikke registrert aktivitet der før dette som hnedte for ei drøy uke siden.

 

Det er ikke noe jeg har funnet på eller diktet opp at den refererte hendelsen kan ha sammenheng med flight MH370 , men fagfolk på feltet av seismisk kartlegging. Leste du linken?

 

Og her må jeg kontre med "leste du linken"? Et skjelv ble registrert 7. mars klokken 16:06 med en styrke på 5.3, nært din egen markering. Et meget dypt skjelv, så noe fly er det ikke. Ergo er ikke dette et dødt område(som jeg forsåvidt viste med mitt første bilde), og en registrert aktivitet i det området er høyst sannsynlig nettopp hva det ser ut som, et jordskjelv.

 

Forøvrig til sammenligning(post over), så registrerte Sleipner-ulykken 3.0 på Richter skala.

Endret av Vizla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og her må jeg kontre med "leste du linken"? Et skjelv ble registrert 7. mars klokken 16:06 med en styrke på 5.3, nært din egen markering.

 

 

"nær min egen markering" er å ta i litt drøyt. Din posisjon-angivelse av dette 5.3 skjelvet er såvidt jeg har dobbelsjekket, angitt over 1000 km. feil.

 

Den blå markøren er hva jeg får som posisjon på dette skjelvet, dvs. sør-enden av Sumatera, på vestkysten, mens du har angitt posisjonen (i linken høyere oppe) til å være i havet utenfor øst-kysten av fastlandet, rød markør

 

(se/klikk bilde)

post-10740-0-34244100-1394996030_thumb.png

 

(det blir enda mer enn 1000 km. feil hvis man medregner der flyet evt. styrtet, iht. kinesiske kilder)

 

Dessuten, ser ikke seismologene forskjell på skjelv som kommer innenfra jordskorpen vs. skjelv (trykkbølger) forplantet gjennom havet? Dvs. utslagene gir forskjellig karakteristika på måleinstrumentnene?

Lenke til kommentar

 

"nær min egen markering" er å ta i litt drøyt. Din posisjon-angivelse av dette 5.3 skjelvet er såvidt jeg har dobbelsjekket, angitt over 1000 km. feil.

 

Den blå markøren er hva jeg får som posisjon på dette skjelvet, dvs. sør-enden av Sumatera, på vestkysten, mens du har angitt posisjonen (i linken høyere oppe) til å være i havet utenfor øst-kysten av fastlandet, rød markør

 

Dessuten, ser ikke seismologene forskjell på skjelv som kommer innenfra jordskorpen vs. skjelv (trykkbølger) forplantet gjennom havet? Dvs. utslagene gir forskjellig karakteristika på måleinstrumentnene?

 

Plottet det inn i google maps og fikk oppgitt posisjon rett ved der du satte merket i tidligere post, ref. https://www.google.com/maps/place/4%C2%B036'48.6%22N+103%C2%B046'27.8%22E/@4.0390484,103.6600735,7z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x0

 

Merk at jeg til nå kun har angrepet konklusjonen om at det er et seismisk dødt område, og derfor mest sannsynlig flyet. Jeg kan dra dette lenger til at et fly som treffer havbunnen er for lett og svakt til at dette kan plukkes opp. Henviser til det jeg skrev tidligere om Sleipner som veide over 100,000 tonn og registrerte 3.0 når plattformen traff bunnen. Sammenligner du det med 200ER sin ynklige mtow på 300 tonn setter det ting i perspektiv. Her kan man motargumentere at nedslaget i vannet i fart er nok, og det er det mest sannsynlig, dog da er det også meget åpenbart hva kilden til dette er(kun overflatebølger), ergo intet seismisk og etter all sansynlighet menneskeskapt. Da ser jeg for meg at oppslagene hadde vært enorme og bastante kontra hva tilfellet er nå.

 

Forøvrig til det du skrev om ulykken på Svalbard i 1996, så traff det flyet hard grunn, og Kursk hadde en serie eksplosjoner som kunne plukkes opp.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mulig co-piloten gikk på do eller annen avledningsmanøver og kapteinen låste døra , skrudde ned temperaturn slik at alle besvimte.......men hvorfor ringer mobilene , skulle ikke de slutte fungere i vann ?

 

Virker for mye styr å kidnappe flyet : fly lavt , 2 km landingsstripe ellers blir jo flyet fullstendig ødelagt.......det må jo være nogenlunde slik at flyet overlever landinga , ulovlig flyplass samt behov for å skjule det/male det om med nye kjennemerker ?

 

Det vil alltid være mysterier , f.eks :

 

JFK (selv om de til og med har footage av at'n ble skutt så er det enda spekulasjon om det var 2 som skaut , ble han drept pga han var anti-Vietnam og fordi LBJ ville ha makta ?)

 

Monroe (RFK ble angivelig sett råkjøre fra hennes hus , ble hun drept av "enema" og ble hushjelpen betalt for å se en annen vei.....merkelig å vaske klær midt på natta . Visste hun for mye om Kennedy-brødrene , sensitiv info ?)

 

Bruce Lee (kjekt å bruke Lazenby som alibi , eller hva Raymond......Raymond : "Han døde i hagen mens han spaserte" , eller hva med Bettys røverhistorie : "Jeg hadde ikke sett BL på flere mnd" , ja sikkert for han døde jo bare i leiligheta di)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Mulig co-piloten gikk på do eller annen avledningsmanøver og kapteinen låste døra , skrudde ned temperaturn slik at alle besvimte.......men hvorfor ringer mobilene , skulle ikke de slutte fungere i vann ?

Du kan ikke skru ned temperaturen så veldig drastisk mye. Mener du kabintrykk? Fall i kabintrykk gjør at oksygenmasker automatisk spretter ut i kabinen. Nå er det riktignok ikke så mye oksygen tilgjengelig til at det går an å fly i timevis uten at det går tomt, men det ville nok i det minste ha brutt ut heftig panikk om dette skjedde. Pilotene har sin egen oksygentilførsel som varer mye lenger.

 

Mobilringing er bare nettverket som prøver å "finne" telefonene på nettverket. Det betyr ikke at telefonen faktisk ringer eller i det hele tatt er koblet på nettet.

 

Forøvrig kan cockpitdøren låses innenfra slik at det ikke er mulig å komme inn, selv om man har koden.

Lenke til kommentar

_73631595_malaysian_airliner_search_v1_9

 

Hvorfor "greier ikke" satellitten, eller ekspertene som tolker de aktuelle "punktene" (data) som flyet er registrert å være på ved gjentatte tilfeller, -og avgjøre hvorvidt flyet fulgte nordlig rute eller sørlig rute?

 

(altså, den velkjente røde buen på illustrasjonen)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg lurer på, -hvorfor får man ikke i fellesskap et (langdistanse) fly opp på vingene snart, og flyr eksakt samme aktuelle ruten (nordover), og undersøke hva man i så måte flyr direkte over av mulige landingsplasser etc.? Er man heldig så ser man MH370 stående på bakken i full prakt et sted. (eller evt. forulykket)

Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke kan si mer presist hvor siste "ping" fra flyet kom fra er at man bare har én satellitt som har mottatt dette "pinget". Da kan man ikke triangulere en nøyaktig posisjon, men kan bare basere seg på at flyet hadde en gitt avstand til satellitten. Disse to strekene viser hvor flyet kan ha vært da det sendte ut siste "ping". Det kan altså ha vært hvor som helst langs disse strekene. Strekene viser ikke hvilken rute eller retning flyet fløy, bare at det "pinget" et eller annet sted langs streken.

 

Selvom man hadde visst nøyaktig hvor flyet var da det "pinget" for siste gang, så kan flyet ha beveget seg ganske mye siden da, og dermed har man et gigantisk område å lete gjennom.

 

Det kan med andre ord være (ca) hvor som helst i de røde feltene her:

 

post-32763-0-30399900-1395082190_thumb.jpg

 

Vi kan nok være ganske sikre på at flyet er godt skjult dersom det var en planlagt kapring og en planlagt landing. En stor hangar på en militærbase er alt som skal til.

 

En annen ting er at et slikt "ping" ikke kan bli sendt fra et flyvrak. Med andre ord var flyet helt og relativt funksjonelt på dette tidspunktet, men om det kom fra et fly på bakken som hadde landet, eller fra flyet da det fortsatt var i lufta, kan vi ikke vite.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke kan si mer presist hvor siste "ping" fra flyet kom fra er at man bare har én satellitt som har mottatt dette "pinget". Da kan man ikke triangulere en nøyaktig posisjon, men kan bare basere seg på at flyet hadde en gitt avstand til satellitten.

 

Hvis det bare var registrert ett ping-signal, er det selvsagt forstålig at flyet kunne befinne seg på hvilket som helst sted langs buen. Men er det ikke mottatt flere ping, på ulike tidspunkt? Det er i slikt scenario jeg liksom så for meg at man burde kunne si enten "nord" eller "sør"

 

(klikk/illustrasjon)

post-10740-0-92986900-1395084256_thumb.gif

 

For å utdype, hvis f.eks. to ping-signal ble registret med ulikt mellomrom i sør (bilde) så kan flyet dermed ikke befinne seg i nord, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke slik det fungerer. Siden man bare har én satellitt kan man overhodet ikke vite om "pinget" ble sendt fra sør eller nord. Bare at "pinget" ble sendt fra en viss avstand fra satellitten. Strekene på kartet viser hvilke områder som stemmer overens med avstanden fra satellitten. Tenk tredimensjonalt.

 

Det lille av informasjon som vi vet ang. signaler som har blitt fanget opp av primærradar tyder på at det er området i nord som er mest aktuelt, forøvrig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...