Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da mener jeg det er tykkere core for 300w 

Så man kan kjøre 780 Classy (som trekker noe helt sykt med effekt) på en slik mikkemus kabel? 8pin "nummer 2" er jo bare koblet via nummer 1, og det er kun 8 ledere til PSU. Mener jo Andrull sa man måtte ha separat kabel per header på de korta, fordi med unlocked volt (egen bios) og overklokk trekker de godt. 

Lenke til kommentar

Det er normalt å gå hakket lengre på tykkelse enn hva ATX spesifikasjonene har satt. Og har ikke sett at de med flere kontakter på et sett kabler er noe tykkere. Min observasjon i alle fall.

 

En 8-pin kan greit levere dobbelt så mye som de er spesifisert for. Dvs. 300W aom dere nevner. Og som du sier kyrre, så er problemet når du benytter to sett 8pin kontakter på 8 ledere, og du klokker classy. De går jo opp i 4-500W (og mer i ekstreme tilfeller). Da blir det krøll å bruke bare 8 ledere totalt.

 

"

Selv om mine kabler har 9-10 ledninger i seg er det bare 8 i selve kontakten ut fra psu"

Interessant. Men gjort eiktig så er det lite problematisk, ikke i nærheten så problem som to kontakter til skjermkort på få ledere.

Av to grunner. Ene er jo at det er mangelen på kabler som er største grunnen til spenningsfall og så lenge man har mange nok funker det fett.

Nr to er at flere av jordlederene er der for kontrollformål og ikke lede strøm. Disse kan lett kobles sammen uten problem.

Lenke til kommentar

Har et problem med den ene strømforsyningen. Av en eller annen grunn så lyser BOOT DEVICE led på hovedkortet ved bruk av denne PSU. Bytter jeg PSU så går feilen vekk (lampen slukkes). Jeg tenker at det kan være noe med spenningsregulering eller ripple fra PSU, men klarer jo ikke teste dette selv.

 

Er dette noe man kan opprette RMA på (forklare symptomene for selger) eller får man bare enheten i retur med en regning på kjøpet? Det virker jo som om alt fungerer, men får altså denne feilen som er så sykt irriterende.

 

Edit: Kan legge til at jeg har lest om andre med samme problem: BOOT_DEV aktivert skyldes feil på PSU.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Jepp - har sendt en henvendelse til multicom, så får vi se hva dem sier.

 

Alt fungerer - men det gjorde det forsåvidt med den andre PSU'en også. Men med den måtte jeg altså gjøre en tilsynelatende tilfeldig endring i BIOS hver gang jeg startet eller re-startet maskinen for å få BOOT DEV led'n til å slukke. Det trenger jeg ikke nå lenger - har satt inn en Corsair HX1200i.  Denne oppførselen (altså at BOOT DEV lyste) hadde jeg både med SATA Config til Raid og til AHCI. Forsøkte også flere ulike drev og ulike windows installasjoner. Så det var veldig tydelig at bytte av PSU gjorde susen.

 

Akkurat hva som ligger konfigurert bak denne mystiske BOOT DEV lampa vet jeg ikke, men regner jo med den ikke bør lyse.

Lenke til kommentar

Mulig det er PSU'en som ikke kommer innenfor på spenningsnivåene før PCen prøver å boote. Noe som gjør at PCen tror at det er et problem helt til den tar en ny sjekk (om du f.eks rebooter fra bios). Ved en reboot så trenger ikke PSU'en å skru seg av, og spenningsnivåene er stabiliserte fra før. Og at det er her problemet bunner ut.  

 

Dette var i alle fall tidvis et problem jeg leste om for maaaaange år siden. 10+. Og bør være en god grunn til å få PSU på RMA. 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne feilen på flere Corsair psu'er kombinert med Asus hovedkort.

Om jeg "kaldstartet" pcen så sleit den , får jeg derimot tatt en varmstart så dukket problemet ikke opp , med en annen strømforsyning forsvant problemet.

 

Corsair HX 650 serien hadde jeg før ,  sitter nå på en Seasonic 850 X på denne pcen (har nylig også hatt en 1000Watts som jeg solgte uten tap).

Lenke til kommentar

Fikk svar fra multicom

 

"Hei

De testes oppimot komponenter samt ved hjelp av en egen PSU tester som måler diverse ting som at det er 12v etc på kablene under bruk.


Din forespørsel er godkjent"

 

Koster 600 kroner minimum for testen. Jeg tviler på de oppdager noe feil med enheten. Spørs om det er verd å sende den inn. Det å måle 12v linja er ikke godt nok i denne sammenheng vil jeg tro.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Det er deres problem om de ikke har tilgjengelig testutstyr eller kunnskap til å teste det godt nok. 

Men for din egen del så kan det nok gjøre klagen lettere om du som du selv nevnte, hinter til at en spenningsmåling er meningsløs uten nøyaktig timing. Dvs. oscilloscop eller noe måleutstyr som tar hensyn til dette.

 

Aldri prøvd PSU-testere, og om de ville vært gode nok (eller er det bare et simpelt multimeter med praktisk tilkobling for kablene?).

Virker for billige, og dårligere enn testutstyret mitt anyways.  :p

Lenke til kommentar

Jeg sendte dem en update hvor jeg forsøker å forklare dette, og vinkler det litt i retning som du påpeker. Det er jo et godt poeng - det er en eller annen feil her og jeg ønsker ikke bruke PSU'en p.t. Ser heller ingen poeng i få en regning pga en test som ikke er fullgod.

 

Hvis de ikke har skikkelig testutstyr så ser jeg ingen poeng i å sende den til dem. Da vil jeg heller forsøke å kontakte Antec direkte og høre hva de kan gjøre. Hvis jeg får dokumentert feil i enheten så kan jeg om ikke annet vise det til Multicom og "gni det litt inn".

 

Sta  :grumpy:

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Er det Corsair PSU? Hvis det er det Kyrre kan du kontakte Corsair og de kommer til å erstatte PSU'en med en gang. Ingen vits i å kontakte Multicom.. Har dårlig kundeservice etter mine egne erfaringer med dem. Kjøper bare på Dustin/Komplett jeg

 

BTW, hvis du er bekyrma for frakt konstander og leveringtid fra corsair så har de express levering greie med DHL og andre produsenter og de sender deg varene slik at du sender din når du har fått erstattnings psuen slik at du trenger ikke å vente på en PSU

 

bare gir tips ikke for å være fanboy eller no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...