Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, ser Corsair fortsatt av en eller annen grunn topper litt problembarna...

Nei, kan ikke si jeg angrer på at jeg ikke anbefaler corsair her på forumet , selskapet må få ut fingrene sine og få orden på PSU'ene og programvaren sånn at RMA'en går ned. 

Strømforsyninger er jo ikke verdens mest kompliserte datadel og det må jo gå an å få til god kvalitet på de og lav RMA uten at man taper alt for stor fortjeneste...

Lenke til kommentar

Smaken er som baken - har vel fem AX1200, som ikke har gitt meg noen issues. Var en gang en av dem oppførte seg rart, men problemet forsvant kjapt, og har siden foldet et års tid med den.

 

Og derfor er det så sabla vanskelig å anbefale eller å la være å anbefale Corsair...

Får du først en god Psu derifra har du den uten problemer i mange mange år...

Men er du uheldig kan det fort bli 2-3 ganger etter hverandre (som jeg erfarte).

 

Men akkurat den elendige programvaren deres , det har de faktisk kunnet gjort noe med...

Lenke til kommentar

 

Programvaren er laber.

Ikke kjøp coolermaster, av mine 10 er 2x nå til rma.

Cooler Master V serien kan anbefales! Dog eneste serien som skal holde! VS er ikke noe å samle på, å det var vel denne serien du kjøpte på tilbud War?

 

Det du skriver stemmer ja. 

Lenke til kommentar

Vil tro TS egentlig mener han ikke ønsker Seasonic/corsair igjen.

I.O.M At det er de som lager PSUen. Og da utgår vel Cooler Master V, og Seasonic? :p

 

Og da sitter du vel igjen med Antec og EVGA Supernova/Superflower Leadex. Som selvsagt er fullgode valg det også, så om man har lyst å prøve ny platform, så kan du ikke gå feil. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns du kunne kjøpt en FSP jeg, føler meg så ensom i denne klubben. Vafler har jeg og.. :D

 

Ingen som er interessert i å sleeve opp noen kabler vel, sånn tilfeldig? ;)

Usikker på om jeg gidder å gjøre det selv, og FSP er ikke de enkleste å få tak i kabler til mm man ikke vil bruke extentions.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Har en snart 8 år gammel Thermaltake Thoughpower 750W, lurt å bytte denne snart?

 

Ser det er snakk om no wear and tear over årene, hva kan jeg forvente er igjen på denne?

 

Ta en liten brukstest på den :

Sjekk at viften spinner og ikke lager noe ulyd.

Sjekk spenninger under belastning , feks OCCT Perestroika sin Psu tester eller lignende.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv, 1500w i den psu som er like gammel eller eldre.

Funker fjell, men vil ikke bruke den til den dør og kanskje tar med seg noe hehe 

 

Jeg hadde personlig åpnet den og sjekket at alt ser bra ut der inne , gode caps kan faktisk ha en svært lang levetid , men sjeldent at jeg ser en Psu med Caps som varer over 10 år.

 

Edit : Mener da selvsagt for oss hvermansen. Med en gang man har kjøpt en viss kvalitet / innenfor et prissegment så øker levetiden kraftig , men da må det som regel være gode PSU'er i utgangspunktet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg har endel PC Power & Cooling Silencer-enheter (ca 6-9 år gamle), og jeg kunne vurdert de på et ikke-kritisk system fortsatt. Minuset er jo effektiviteten, først og fremst. For en foldingmaskin med to GPUer er jo uansett 750W ganske spot on :) Om jeg har reklamasjonsrett driter jeg jo i om PSUen dør og tar med seg litt annen snacks - selv om disse enhetene var svært gode i sin tid, og neppe er av den sorten som dreper all HWen i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...