Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

70C?`???

Sikker på at du ikke har en litt brå sving i slangen eller noe som senker kjøleevenen betraktelig?

Sjeldent jeg selv har vært oppe i såpass høye temperaturer når jeg kjørte på med vannkjøling og trolig var oppe i samlet 250 - 350W med varme som skulle ledes bort (men så brukte jeg et akvarium til vanntank også da, 300 l med kjøling vann).

Lenke til kommentar

Hvis du ser her og legger inn Christians OC. Så ser du ballpark minst 350W bare på CPU. Så er det bug'en med 144Hz skjerm og Nvidia GPU som gjør at skjermkortene aldri hviler. Og kjenner jeg Christian rett er det god sjanse for at det er en custom BIOS med i mixen. På en 360 rad? Jeg er ikke veldig overrasket. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

70C?`???

Sikker på at du ikke har en litt brå sving i slangen eller noe som senker kjøleevenen betraktelig?

Sjeldent jeg selv har vært oppe i såpass høye temperaturer når jeg kjørte på med vannkjøling og trolig var oppe i samlet 250 - 350W med varme som skulle ledes bort (men så brukte jeg et akvarium til vanntank også da, 300 l med kjøling vann).

Har 2x 980 + 5960X 4.7Ghz 1.3V rundt 700 watt med varme + tredje 980 som ikke er med i loopen. :p

 

Gabriel er korrekt. Singel 360 rad, seff custom bios på korta også ^^ Man er jo n00b ellers  :ninja:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Alt under 1000w er Amish. Det er skrevet i stein her på forumet.

 

Jepp, men tror jeg har overkill med 2x1200w i den ene pc'en og 2x 1300w i den andre. 780 og 780ti classy sammen med 3930k lurte meg til dette :p Max overklokket trakk 2 stk 780ti 1700w fra veggen  :green:

 

Til sammenlikning så trekker 3x titan x og 5960x overklokket moderat 700w i spill som battlefiled 4 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Hva kjøper man da, når man er prisbevisst; skal kjøre et 980ti en 5820k og ikke så veldig mye mer enn det i all overskuelig framtid..

 

Superflower/evga g2 700w eller noe i den duren :)

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2551603

 

Hvorfor er det nesten ingen superflower lengre  :hmm:

 

 

Mer avanse på de andre strømforsyningene vil jeg tro.

Eller enklere å få tak i via leverandør. Norge er litt sært der...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som har oversikt over den mest stillegående highend PSUen?

Corsair 1500i er vel den som har høyest grense. 700w eller.no før vifta surrer forsiktig. Ofte er det andre ting enn psuvifta som bråker mest. Et alternativ er å kjøre med 2x psu og fordel lasta. Slik gjør jeg på 2 av mine maskiner. 2x hcp1300 og 2x 1200i

Lenke til kommentar

 

Noen som har oversikt over den mest stillegående highend PSUen?

Corsair 1500i er vel den som har høyest grense. 700w eller.no før vifta surrer forsiktig. Ofte er det andre ting enn psuvifta som bråker mest. Et alternativ er å kjøre med 2x psu og fordel lasta. Slik gjør jeg på 2 av mine maskiner. 2x hcp1300 og 2x 1200i

Har bare en plass til en psu, litt skeptisk til corsair da min nåværende tilsynelatende har begynt å ta kvelden :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har oversikt over den mest stillegående highend PSUen?

Corsair 1500i er vel den som har høyest grense. 700w eller.no før vifta surrer forsiktig. Ofte er det andre ting enn psuvifta som bråker mest. Et alternativ er å kjøre med 2x psu og fordel lasta. Slik gjør jeg på 2 av mine maskiner. 2x hcp1300 og 2x 1200i
Har bare en plass til en psu, litt skeptisk til corsair da min nåværende tilsynelatende har begynt å ta kvelden :)
Corsair 1500i er vel ranka som den beste psuen, både i kvalitet og ytelse. Prisen er også høy :p

 

Selv er jeg veldig fornøyd ned antec hcp platinium 1300

Lenke til kommentar

Noen som har oversikt over den mest stillegående highend PSUen?

Dersom du vil ha et billigere alternativ kan du gå for hx1200i/hx1000i. Viften slår seg ikke på før 500/400 watt.

 

Utmerket platinum strømforsyning som fikk 9,6/10 og "recommended" fra JonnyGuru.

 

Edit: Ellers har jeg inntrykk av at markedet byr på flere ekstremt gode high end strømforsyninger. Flere av disse har også vifte som ikke slår seg på før en viss load.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Bruker nå HX1200i etter at den første Antec HCP1300 tok kvelden, og den andre HCP1300 begynte å gi meg noen merkelig symptomer (som jeg aldri har kommet til bunns i, og som selger ikke kunne teste da de ikke har godt nok måleutstyr). Har bare lagt den i hylla :p

 

HX1200i er helt kanon enhet - men jeg vil trekke litt på kablene. De er jalla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...