Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bestillte meg en EVGA SuperNOVA G2 til.. 750W. Står i serveren, som skal oppgraderes så da er det jo likegreit..

Kan jeg koble SATA kablene i de andre ledige slottene foresten? (de til molex evt..) Jeg har noen liggende som ikke blir brukt i spillmaskinen.. 9 SATA kontakter ble egentlig akkurat for lite..

Også slår det meg plutselig at kablene kanskje er for korte for fornuftig kabling i CM Stacker...

Endret av Caddy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endel PC Power & Cooling Silencer-enheter (ca 6-9 år gamle), og jeg kunne vurdert de på et ikke-kritisk system fortsatt. Minuset er jo effektiviteten, først og fremst. For en foldingmaskin med to GPUer er jo uansett 750W ganske spot on :) Om jeg har reklamasjonsrett driter jeg jo i om PSUen dør og tar med seg litt annen snacks - selv om disse enhetene var svært gode i sin tid, og neppe er av den sorten som dreper all HWen i samme slengen.

 

Var ikke PC Power & Cooling et bra merke tidligere?

Lenke til kommentar

 

Jeg har endel PC Power & Cooling Silencer-enheter (ca 6-9 år gamle), og jeg kunne vurdert de på et ikke-kritisk system fortsatt. Minuset er jo effektiviteten, først og fremst. For en foldingmaskin med to GPUer er jo uansett 750W ganske spot on :) Om jeg har reklamasjonsrett driter jeg jo i om PSUen dør og tar med seg litt annen snacks - selv om disse enhetene var svært gode i sin tid, og neppe er av den sorten som dreper all HWen i samme slengen.

 

Var ikke PC Power & Cooling et bra merke tidligere?

 

 

Jo, men det var alderen jeg tenkte på? Da OCZ overtok og Mk II kom tapte de seg litt, men originalserien var top notch. Under et år siden jeg pensjonerte den siste :)

Lenke til kommentar

De er ræva i utseende, til og med RM er 10x mer fancy bygget. 

Så rister de, hele kabinettet durer som forplanter seg i bordet. (650-utgaven) 

Skal man feste psuen så snurrer skruene bak bare rundt og rundt, ikke noe gode gjenger i metallet. 

Skal sies at jeg måtte kjøpe egen pakke avstandsskruer+ skruer , da de som fulgte med R5 ikke gikk helt inn, så hovedkortet ikke satt 100% fast. 

Han jeg laget pc for trudde jeg var noob, som klønet så mye. 

Min feil da som valgte så dårlige komponenter som supernova og Fractal Design Define R5

 

Jeg gikk rett ut døra og betalte blodpris for en 450RM på digitalimpuls , men fornøyd ble vi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skrur ned i avstanddkruer, legger på HK 

Skruene som skal feste hk går fint ned helt til bunn, der blir de stramme og man strammer normalt. 

Men de går ikke helt ned, sikker lakkingen eller noe, så hk sitter 0,5mm løst om man tar å rister i det. 

Da vibrerte hele skiten når man starter pcen og cpu-kjøler spinner på 100% 2 sek før bios leses. 

Måtte faktisk bytte ut alle skruene for å få festet hk normalt. 

 

Kanskje hele psuen er en doa/rma , så rar skal den neppe være, den burde jo ha 0fan-mode også med så liten last / uten gpuer. 

Lenke til kommentar

Har aldri vært ute for at hk skruene ikke låser skikkelig. Sikkert du som nooba deg med feil skruer :p

 

0 fan mode på G2 er egentlig litt jalla, fordi den er basert på temp ikke last. Tror ikke man skal langt over 40 grader før vifta starter, og det er ikke spesielt imponerende. Det blir fort en slik temp i maskina ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper ikke jeg nooba, for da er det feil på mange kasser  :dremel:

Bygger ca 100 kasser i året.

Det er vel bare en pakke skruer der som det er samme antall av som spacere og som passer i gjengene. 

Skal fyre opp 850 G2 i morgen, er det like ræva så skal jeg lage en video hvor man slipper de fra en bru

Lenke til kommentar

En ting til, kolegaen hade harddisk eller hva heter, sånn stor sak som det snurrer inni og som rister og bråker. 

 

Denne står på 4 dempegummier og skrue i R5, men hele den hvite skuffen er jo løs / how swap / skyv inn. 

Så når harddisken spinner så rister hele skuffen så det bråker uansett. 

Metallskuff mot metall-skuffeholder.

 

https://www.komplett.no/product/852476/datautstyr/kabinetterbarebone/big-tower/in-win-h-tower-titaniumblack#

 

Nå skal jeg bare bygge med disse hos alle som ber meg bygge for de. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...