Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang SuperNova G2 vs RMi så ville jeg uansett valgt G2! da dette en god og utrprøvd PSU som man kan stole på! RMi er helt ny, og den er sikkert god, men Corsair har de siste åra levert nesten rett og slett søppel med få unntak som AXi serien :)

Og jeg som kjøpte ny PC ifjor, godt jeg ikke kjøpte corsair ax serien. Jeg er stolt eier av Seasonic 1000W platinum. Siden ifjor har PC stått på, ikke slått av med untatt av ferie. Hører ingen susing noensteder, går som en drøm enda. !!

Lenke til kommentar

Ang SuperNova G2 vs RMi så ville jeg uansett valgt G2! da dette en god og utrprøvd PSU som man kan stole på! RMi er helt ny, og den er sikkert god, men Corsair har de siste åra levert nesten rett og slett søppel med få unntak som AXi serien :)

Builder serie CX er helt fin til sitt bruk.

Du hopper bukk over HX.

Syns du tar du litt hardt i. Og er ikke enig.

Ikke glemme at slik utsagn i internettforum som medvirker til overdrevne rykter.

Lenke til kommentar

En PSU brukt i en av Wars folde PCer24/7 365 dager i året , er en type bruk.

En htpc er en annen type bruk.

En kontor PC med igp en annen type bruk.

En PC som brukes i benchmark rekordførsøk med OC av cpu og to eller tre 980 ti er en type bruk.

En gaming PC til en 14 åringen på budsjett er en type bruk.

 

Corsair har noe for alle.

Lenke til kommentar

...men skulle jeg finne på å sette en CX600 til folding 24/7 så har jeg den samme reklamasjonsretten som om jeg setter en AX1500i på sparebluss til den samme jobben. Basert på spesifikasjonene skal denne takle den jobben helt fint, så det er godt innenfor bruksområdet man kan forvente. Hvis man vil ha en enhet med bedre rippel/effektivitet osv betaler man mer, men det rent grunnleggende - å takle last over tid - må også billigenhetene beherske. Hvis ikke må det markeres på enheten at den ikke takler å kjøre kontinuerlig ved maks belastning.

Lenke til kommentar

Ja . Og Kjøp CX da til klokke/folde PC og kjør den konstant på 100%.

Jeg ville ikke gjort det , ikke du heller kan jeg tenke meg.

 

 

Corsair PSU

 

Designed for :

 

VS

Entry Level Builds

Upgrading OEM PSUs

 

CX

Basic Desktop Use

Light to Moderate Gaming

 

CS

Basic Desktop Use

Light to Moderate Gaming

Lower Power Usage

 

RM

Low Noise Generation

Lower Power Usage

Light to Moderate Overclocking

Moderate to Heavy Gaming

 

RMI

Extremely tight voltage regulation

Best-in-class ripple and noise suppression

Virtually silent operation

 

HXi

Premium high-performance systems with

multi-GPU setups and sophisticated cooling systems

looking for low audible noise

 

AX

Lower Power Usage

Low Noise Generation

Heavy Overclocking

Moderate to Heavy Gaming

Industrial Grade Reliability

 

AXi

Groundbreaking Technology

System Monitoring and Control

Low Noise Generation

Lower Power Usage

Heavy Gaming

Heavy Overclocking

Industrial Grade Reliability

 

AX1500i

Groundbreaking Technology

System Monitoring and Control

Low Noise Generation

Heavy Gaming

Heavy Overclocking

Industrial Grade Reliability

Dream Machines

 

 

Altså PSUer til hver sin bruk.

Kilde www.corsair.com

 

 

 

Kjøper man en ny standard bil mister man fabrikkgarantien om :

At bilen har vært benyttet til banekjøring og/eller på annen måte er overbelastet.

 

 

Noen kjøper "feil" psu for sin påtenktenog faktiske bruk og skriver at f.eks CX er bare dritt og - vips man har det gående som rykte på Internett at f.eks VS/CX fra Corsair er bare noe søppel.

Det blir bare helt feil.

 

Ikke alle driver med overklokking av cpu og gpu men kjører standard spenninger og frekvenser og har ett grafikk kort.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er det en CX750 er spesifisert for, til kontinuerlig bruk (kilde:newegg): +3.3V@25A, +5V@25A, +12V@62A, [email protected], +5VSB@3A. Om dette skjer ved overklokking, folding, gaming eller what not har ikke noe å si - dette er helt objektive spesifikasjoner som den er ment å takle like fint som en dyrere enhet. Det du tjener på å gå over til en bedre enhet er at den kanskje har lavere rippel, noe som kan gi bedre overklokking, bedre effektivitet osv, men ikke at enheten plutselig skal bli bedre egnet til 24/7/365-bruk innenfor oppgitte spesifikasjoner.

Hadde de vært støysvake, energieffektive og billige samtidig hadde jeg kjørt de på alt av HK/CPU/GPU som hadde hatt kvittering, så får bare komplett og andre ta seg av RMA-søknadene dersom noe dør. Det passer jo fint hvis noe skjer med noen 970'er etter at 970 er ute av sortimentet (les: gratis oppgradering), men jeg har egentlig såpass tiltro til produktene til Corsair at de ikke lyger på seg mer enn enhetene faktisk takler.

CX er "dritt" hvis den har lav effektivitet, mye rippel, spenningsfall mm. Jeg har ikke lest meg opp på denne, men hvis den sniffer på grensene til ATX-spesifikasjonen i endel tilfeller vil jeg påstå at "dritt" er et passende uttrykk, da den såvidt består selve testen. Om dette er tilfelle får andre søke opp :)

Lenke til kommentar

Dette er det en CX750 er spesifisert for, til kontinuerlig bruk (kilde:newegg): +3.3V@25A, +5V@25A, +12V@62A, [email protected], +5VSB@3A. Om dette skjer ved overklokking, folding, gaming eller what not har ikke noe å si - dette er helt objektive spesifikasjoner som den er ment å takle like fint som en dyrere enhet. Det du tjener på å gå over til en bedre enhet er at den kanskje har lavere rippel, noe som kan gi bedre overklokking, bedre effektivitet osv, men ikke at enheten plutselig skal bli bedre egnet til 24/7/365-bruk innenfor oppgitte spesifikasjoner.

Hadde de vært støysvake, energieffektive og billige samtidig hadde jeg kjørt de på alt av HK/CPU/GPU som hadde hatt kvittering, så får bare komplett og andre ta seg av RMA-søknadene dersom noe dør. Det passer jo fint hvis noe skjer med noen 970'er etter at 970 er ute av sortimentet (les: gratis oppgradering), men jeg har egentlig såpass tiltro til produktene til Corsair at de ikke lyger på seg mer enn enhetene faktisk takler.

CX er "dritt" hvis den har lav effektivitet, mye rippel, spenningsfall mm. Jeg har ikke lest meg opp på denne, men hvis den sniffer på grensene til ATX-spesifikasjonen i endel tilfeller vil jeg påstå at "dritt" er et passende uttrykk, da den såvidt består selve testen. Om dette er tilfelle får andre søke opp :)

Kilde newegg fremfor produsenten forstår jeg ikke relevansen av , annet enn at newegg påstår noe.

Hva newegg sier om CX er jeg totalt likegyldig til . Men jeg forstår hvor du vil med dette :)

Jeg forholder meg til produsentens beskrivelse og anbefalingsvalg som jeg har opplistet i posten over.

Det synes jeg Corsair bør gis honnør for. Og de som bygger burde følge de samme rekomendasjonene.

Og som systembygger ville jeg benytte valg ihh til Corsairs "Designed for" spesifikasjon for et problemfritt PC bygg (om det velges fra corsair sin psu portefølje)

 

Når det gjelder det kontinuerlige watt uttaket kan man også tilføye en faktor til som avhenger av brukeren og det er ambient kabinett temperatur og kjøling/lufting. Det påvirker både belastning/effektivitet oglevetid på kondensatorer. Effekt uttaket er også ratet for en viss intern psu temperatur og denne er også høyere i de påkostede utgavene. En kan fint kjøre en PSU utover spesifikasjonene den er ment med å belaste den langvarig til max cont spec oppgitt for 30(CX)-40(CS) grader i et glovarmt tett kabinett hvor interntemperaturen er 50+.

Dette står i spesifikasjons matriser vedlagt.

post-35394-0-51110100-1439759927_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Newegg er gjerne første hit, og hvis du lager mas av det så matcher det det offisielle du finner her: http://www.corsair.com/en/cx750-80-plus-bronze-certified-power-supply

Men hva er egentlig anbefalingen her? Mener du å si at en CX750 ikke tåler å kjøre på 750W over tid såfremt øvrige spesifikasjoner overholdes? Det er vel greit å anta at viften er god nok til at 30 grader er realistisk i et normalt rom (ca 20-22 grader varmt), basert på at den er ment å takle 750W under normale forhold. Hva "normale forhold" er vet jeg ikke definisjonen på, men et kabinett med noen stille 120mm til lufting er vel normen. 50 grader inni kabinettet er nok et resultat av for liten luftflyt, men hvor realistisk 30 grader er om du har 700W varme som dumpes inni kabinettet får de vise kabinettherrer svare på.

Du får utvidet garanti, antageligvis lengre levetid (dog skal fortsatt low-endseriene takle 3 år med kontinuerlig last ifølge bildet ditt) pga kondensatorene, bedre effektivitet, modularitet, antar at viftene er stillere også på dyrere modeller, og til sist ekstra funksjonalitet via Corsair Link. Som oftest er strømmen renere på dyre modeller, selv om alle skal passere dagens standardverdier for rippel og spenningsverdier mm. Etter mitt skjønn er det DETTE man betaler for ved å vandre oppover i seriene, ikke muligheten for å gi bånn gass på selve enheten. Det står intet om at value-seriene må ha "hvilepauser" noe sted.

Lenke til kommentar

Jeg mener at en CX skal brukes til PC kategorier slik corsair anbefaler.

Basic desktop use , light and moderate gaming.

Ikke til f.eks en av Wars folde pcer (der har man blandt annet 24/7-365 bruk og en kategori som sammenfaller med Industrial grade reability)

 

Spesifikasjoner på strømforsyninger er x antall ampere continious under x omgivelser temperatur. Slik har det alltid vært , selvom produsenter ikke har snakket høyt om dette i tidligere år.

For CX er det 30 grader.

Lenke til kommentar

Spent på når man kjøper en dårlig PSU og denne tar med seg resten av komponentene, vil produsent gi deg nye komponenter? Vil det være en langvarig prosess?

 

 

Og hva med de som har viktig data på SSD som PSU tar knekken på? Som ikke har backup?( ja, ekstremt mange har ikke backup av viktig data) Vil produsenten da få tilbake dette som fort koster 5-10k kroner?

 

 

Bare noen tanker jeg har da dårlige PSUer ofte ikke har noe sikkerhetsmekanisme innebygd slik som gode PSUer har.

Lenke til kommentar

Skal jeg anbefale RMi serien?

Får godt med skryt. Spesielt på ytelsesiden! Men OEM er CWT som lager gode, men ikke topp PSUer.

 

Skal jeg anbefale Lepa G1000-MB?

Ser den er laget av en ukjent OEM for meg ihvertfall.

 

 

FSP Aurum PT1000W?

1200Weren Får god skryt hos JonnyGuru

 

 

Super Flower Leadex Titanium 1600W? Kongen på haugen?

For meg virker det som det er den beste PSUen på ripple JonnyGuru noen gang har fått tak i testet ut :O

 

 

 

Antec har ikke kommet med noen nye enda, da dem fortsatt er blandt toppen med sine PSUer.

Føler det er veldig lite av nye PSUer på markedet, hvertfall ikke noe revolusjonerende.

 

 

 

 

 

Edit: blitt noen småendringer i førstepost, fjernet et helt merket som ikke selger lengre og lagt til noen PSUer.

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...