Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Angående Superflower Leadex Gold 1300 psu'en så må jeg si meg ganske fornøyd. Vifta spinner opp av og til med 2x980 og en 4770K. Alt med ganske høy overklokk. Jeg hører når den spinner opp(Noe den gjør av og til) men den er absolutt stille. Hadde den stått i et bedre ventilert rom og ikke trøkka inn i et hjørne i sommervarmen så hadde den kanskje ikke spunnet opp. 

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh, beklager. Så ikke at du skrev "silent". Trodde du mente leadex med gold rating, som det er vanlig å sammenligne. Da disse er basert på samme design. XD

 

Hva du skal velge av de to derimot, er vanskeligere for oss å vurdere, da de er såpass forskjellige i effekt og støy.

 

Superfloweren har kanskje bedre oppgitt effektivitet og er passivt kjølt som du nevner. Men jeg synes SuperFlower har latt det gå på bekostning av litt byggkvalitet og komponentvalg. Samt ikke like høy standard på spenningsreguleringen. Temperaturene er også høyere. Kort sagt noe lavere kvalitet og forventet kortere levetid.  
 

Så her vil det variere hvor kritisk det er med støy og om den ekstra kapasiteten har noe for seg.

 

Om du forventer å legge deg på rundt 4-500W last, så vil faktisk G2 750W ha bedre effektivitet enn platina SuperFlower! Og dermed mindre varme å kvitte seg med. Støynivået er derfor rimelig lavt. 

 

Edit: 

Min endelige mening er at jeg synes Superflower har prøvd seg med en "gimmick"-PSU når de lagde Super Flower Golden Silent 500 W. Hvor de har laget en PSU som høres flott ut, men bommer på det grunnleggende.

 

Mens EVGA G2 (laget av Super Flower den også) er en eldre og "kjedeligere" traver som er tester over flere år, og knallsterk på alle punkter. Ikke noen spesielle salgspunkter annet enn at den baserer seg på et av de beste platformene der ute. 

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

G2 750W er ikke så enkel å få tak i ser jeg. Alternativet blir da G2 850W for 200 kroner mer.

 

Noen grunn til å ikke kjøpe G2 850W og få varen på et par dager?

 

Edit:

 

Kjøpte G2 850W jeg, så er en ferdig med det. 

 

NetOnNet hadde 750W på lager, men når jeg la til frakt så var ikke prisen så veldig ulik G2 850W ferdig levert fra komplett.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar

Så er det det med "effektiv da" 

Jeg mener 92-95% er det, ikke 83% 

 

Så skal den være effektiv der man bruker pcen mest, hjelper lite om den er på hele dagen men kun effektiv i de 2 timene man spiller.

 

Lettere for meg som folder, har 100% last 24/7 

Lenke til kommentar

Så er det det med "effektiv da" 

Jeg mener 92-95% er det, ikke 83% 

 

Så skal den være effektiv der man bruker pcen mest, hjelper lite om den er på hele dagen men kun effektiv i de 2 timene man spiller.

 

Lettere for meg som folder, har 100% last 24/7

 

Du er blandt unntakene seff :p Og selvfølgelig grunnet ditt antall maskiner.

 

Det betyr lite for "hvermansen" folk sin "ene" hjemme server/pc (som spilles på nå og da) om effiktiviteten er på 82 eller 92 når den ikke brukes (går på tomgang) eller kun funker som filserver (ingen folding). Hva bruker den da med skjermen i dvale ~ < 35 watt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På tide å oppdatere denne tråden. 

Jeg har lenge ledd av dere som legger mye penger i dyre psuer , mens jeg kjøpte coolermastere på salg hos komplett , 700w for hundrelapp eller to. 

 

 

Jeg spiser hatten  :sick:

Pang sa det, 8 servere gikk i svart og ved boot ville ikke en av de på. 

Åpnet den og der røk det av en coolermaster 700w jalla-psu. 

 

Loaden på pcen (24/7) var 279w mplt fra vegg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, tok ut 2x evga 970 og satte de i en annen pc, de fungerer. 

 

Bytta psu og bootet pcen med intern gpu, den ser tilsynelatende bra ut. 

 

Fikk ny lik psu av komplett, måtte ikke sende inn , de vil ikke engang ta i psuen med ildtang. 

 

Forrigegang en CM døde, svidde den alle kontaktene på HK. 

 

Så langt har psu-døden sett slik ut (for 500 pcer) 

Qtec gold 550w ( brant opp i den grad at rommet måtte males + ny tapet) 

Coolermaster 1000w-ish ( svidde alle kontaktene )

Supermicro 1400w rack (bare piper)

CM 700w  ( døde med lav last etter 3 mnd. )

Lenke til kommentar

På tide å oppdatere denne tråden.

Jeg har lenge ledd av dere som legger mye penger i dyre psuer , mens jeg kjøpte coolermastere på salg hos komplett , 700w for hundrelapp eller to.

 

 

Jeg spiser hatten :sick:

Pang sa det, 8 servere gikk i svart og ved boot ville ikke en av de på.

Åpnet den og der røk det av en coolermaster 700w jalla-psu.

 

Loaden på pcen (24/7) var 279w mplt fra vegg.

:p XD uffda. Ja, det er vel slik det funker her i verden. Klart man ikke lærer/bryr seg før man får problem selv. Noe annet ville vært teit. :p Kjenner jeg selv er ganske slik.

 

Aaaanyways. Velkommen i "gjengen". ^^

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv Seasonic 1250W, sparer ikke penger på jalla PSU'er etter att jeg hadde Hiper TypeR 580W som sa pang...

 

Har også hatt AX1200 og Thermaltake Toughpower 850W uten noe issues av noe slag. Skjønner ikke folk som kjøper HW til titusener og som på død og liv skal ha noe jalla drit av noen PSU'er.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Raidmax 630W, som var en ikke-modulær Hiber 580. Den tok en "jihad" og fikk med seg et DFI Expert opp til jomfruland :p Utover det har jeg hatt en OCZ 700w hvor jeg slet ut av/på-knappen (gnister), og en Silver Power 500w som tok med seg et eller annet (husker ikke helt hva). PC Power & Cooling har jeg eid i årevis, men har nå blitt pensjonert - aldri noe kluss der i gården. Silencer-serien var verdt sin vekt i gull.

Bruker en FSP Aurum Plationum 1200w i hovedmaskinen nå... ikke i listen i førstepost, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...