Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan velge mellom multi/single på min HXi og se forbruk (power in, power out).

 

Tror AXi er enda et hakk mer luksus, men tror ikke det er mye som skiller de to enhetene.

Det er også ulike OEMs

HX er Channel Well

AX er Flextronics

 

Se på en av testene Kitguru eller Hexux (husker ikke) . Den ene review er ax1200i sammenliknet. Det er noen små forskjeller på load regulering og rippel.

Begge har utgangspunkt er fra hver sin OEM produsent beste psu design p.d.d og så er Corsairs egne ting lagt til i tillegg til koblinger og det ytre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja den digitale signalprosessen gir økte muligheter som beskrevet over. 

Multi, singel, vifter, se forbruk /tilgang til link. 

 

Det er enda en forskjell , ikke i er laget av Seasonic , i er laget av Flextronics.

Digital styring ble for heavy for Seasonic

 

AX1200 bl.a er laget av Flextronics. Som forøvrig var plaget med coilwhine, inkl min egen.

 

Att Digital Styring ble for heavy for Seasonic - Nøyaktig hva mener du med det, egentlig?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Grrrrrr.

Vet da fanken hva det går av en viss produsent med -i strømforsyninger for tiden , kamerat hadde selvsagt kjøpt seg en slik flott strømforsyning med ørten års garanti , platinium sertifakt (eller gold ? ) og kjørte på med SLI med 2x 980 titan.

 

Heftig og sinnsykt bra , men programvaren fikk vi ikke til å fungere som den skal i Windows 10 , vi får faktisk feilmeldinger på 12V som er registrert som 3.3 Volts av en eller annen grunn (når den i det hele tatt ønsker å vise noe) , ser ut som dette er en gjenganger og programvaren laget langt mer problemer enn den fikset noe i W10 , men når det var sagt fungerte selve strømforsyningen utrolig bra med så og si null støy.

 

Sli fungerte faktisk for en gangs skyld med den siste beta driveren til Nvidia så det er tydelig at ting går fremover der også , la oss håpe Corsair får ut fingeren sin og retter feilene på programvaren snart.

Lenke til kommentar

Satt inn HX1200i i hovedmaskinen i går.

 

Negativt:

Likte ikke kablene, spesielt PCIE. De er for korte, og det er av typen hvor man har 2 8p på enden av en kabel med 8 ledere. Hvor mye kan man egentlig belaste en slik? Fatter ikke hvorfor heller det er 8 ledere til 1 8p, eller som Antec har gjort 16 ledere til 2 8p på 1 kabel. Kablene på Antec er mye bedre enn på Corsair sin. Jeg har strukket separat kabel for hver 8p på skjermkortene, men siden kablene er som de er på Corsair betyr dette at jeg har 8 8p plugger ved skjermkortene, men benytter bare 4 av dem. Klumpete og litt stygt. Videre er kablene uten strømper, og flate og stive. Neitakk for min del.

 

Viften holder seg avslått ved relativt høy last, det likte jeg. Ikke fordi det bråker mindre (hørte ikke Antecvifta) men fordi jeg har ingen kabinett eller støvfilter og dermed dras mindre støv inn i PSU siden viften er avslått ofte.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...