Gå til innhold

Nintendo går mot nok et år med underskudd


Anbefalte innlegg

Ønsker jo ingen selskap dårlige resultater. Men det er nesten så jeg håper det vil fortsette å gå dårlig for Nintendo slik at dem kanskje endelig tar skrittet og får sine spill ut på andre plattformer en sine egne.

 

Hvorfor i all verden skal de gjøre det? Ser du Sony utviklede spill på Xbox eller Wii U? Microsoft utviklede spill på PS3/4 eller Wii U? nei?! tenkte meg det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og mandre tusen andre gidder ikke kjøpe en spillkonsoll uten noen gode titler. Hadde de ventet med å lansere konsollen til de fikk ferdig noen gode titler som: Mari Kart 8, Super Smash Brosh og Zelda hadde tallene vært noe helt annet.

 

Jeg selv skal ha meg konsollen, men ser rett og slett ikke vits med å kjøpe den enda pga dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo skulle som mange andre sier lagd et skikkelig system og konkurrert med de andre store merkene som i gamle dager. Da kommer 3 parts utviklerne med sine titler og "kjerne" spillerene blir interesserte.

 

Det vi i stedet får er litt for eksotisk for mange, å spille en time på Wii gjorde meg bare sliten. Wii U er for lik Wii, for svak og har prakitsk talt ingen spill.

 

4-5 Nintendo titler, om enn så gode er ikke nok for mange til å kjøpe en maskin de knapt kommer til å bruke i forhold til en Xbox/Playstation

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

De fleste analytikere skylder på dårlig markedsføring. Det kan jeg forstå med tanke på at det var få tegn i reklamene på at Wii U var noe nytt og ikke en add-on til Wii. Navnet i seg selv er ikke akkurat god markedsføring heller... Legg til mindre kraft, dårlig nettløsning og få eksklusive tilter hittil (utgitte) for å få et noenlunde sammensatt bilde av hvorfor Wii U ikke selger så bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal de gjøre det? Ser du Sony utviklede spill på Xbox eller Wii U? Microsoft utviklede spill på PS3/4 eller Wii U? nei?! tenkte meg det.

Nei, men vi har i lange tider fått sega-utviklede spill på alle konsoller så det er da ikke helt bak mål å se for seg at Nintendo går samme veien.

Lenke til kommentar

At Nintendo ser ut til å gå mot underskudd bekymrer meg egentlig ikke sånn veldig, mest med tanke på hvor lite dette har skjedd tidligere. Sony og Microsoft derimot...

 

BdMjK0PIYAAQWfn.jpg

 

Nå skal jeg ikke påstå at tallene er hundre prosent pålitelige, men det er helt klart ikke bare Nintendo som kan komme i harde tider framover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Wii U falt mellom to stoler. Nintendo fokuserte veldig på tredjepart og core gamers under lansering, men Wii U har for svak hardware for den gruppen. Sannsynligvis burde Nintendo vært best tjent med å satse alt på barnefamilier fra starten av.

 

Problemet for familiemarkedet er at konsollen ikke blir markedsført! Nintendo direct har NULL verdi for den gruppen. Jeg har knapt sett en Wii U reklame på barnekanalene, men alt mulig plast-skrot blir massivt markedsført selv om salgspotensialet må være mindre. Folk vet faktisk ikke hva Wii U er, og da er konsollen sjanseløs. I USA så jeg en god del Wii U reklame. Konsollen har også solgt dramatisk mye bedre der enn i f.eks UK.

 

Alt snakket om at gamepad'en er gimmicky er jeg uenig i. Den har en praktisk funksjon som jeg bruker veldig mye, nemlig off TV. I tillegg er touch skjerm et bra grenesnitt generelt. Jeg liker den godt. Problemet er at den drar opp prisen.

 

Bortsett fra mer markedsføring er jeg usikker på hva Nintendo skulle gjort. Løsningen "alle" foreslår, (superhardware og ingen gamepad) kunne like gjerne blitt en katastrofe. Nintendo kunne mistet barnefamiliene uten å vinne mange nok nye tilhengere. Nintendo ville ikke klart å trylle frem topp online løsninger uansett. De prøvde, men innrømmer selv at det var mer krevende enn de trodde. I den store sammenheng vil de fleste velge én konsoll, og mainstream gamere ville gjerne ventet på PS4/xone uansett.

Lenke til kommentar

For å sitere en bruker på et annet forum når det gjaldt Wii Us situasjon; "Nintendo har verdens letteste jobb når det gjelder Wii U, og det er å porte over arkivet av gode spill fra Gamecube og Wii over til Wii U (1080p)".

 

Bare se på Wind Waker HD. Slike porter tok ikke allverdens tid å lage over til Wii U (leste et halvt år mener jeg), og tenk Mario Party fra Gamecube og Wii perioden oppdatert til widescreen og 1080p på Wii U. For å ikke snakke om Super Mario Galaxy serien i Full HD i tillegg til Twilight Princess og Skyward Sword.

 

Greit nok at Wii Uen kan kjøre Wii spill, men da med crappy 480p grafikk.

 

Det var også et tidligere rykte om at Nintendo var i gang med å lansere et opplegg som går under navnet ReUmagined, som går ut på å relansere Nintendo 64 klassikere som Mario 64 med bedre grafikk og nye gameplay elementer. Selv håper jeg på atter en remake av Ocarina of Time, da jeg digget Nintendo 3DS remaken.

Endret av Oly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Nintendo ser ut til å gå mot underskudd bekymrer meg egentlig ikke sånn veldig, mest med tanke på hvor lite dette har skjedd tidligere. Sony og Microsoft derimot...

 

BdMjK0PIYAAQWfn.jpg

 

Nå skal jeg ikke påstå at tallene er hundre prosent pålitelige, men det er helt klart ikke bare Nintendo som kan komme i harde tider framover.

 

 

Hva viser disse tallene,?

Orginal Xbox var for å komme seg inn på markedet og var designet som et rent taps prosjekt.

PS3 var lenge et taps prosjekt for Sony, delevis siden den ble brukt for å selge in blue-ray.

 

Det ser ut til at one og ps4 selger bra, ps4 tar ledelsen slik 360 over ps3. Problemet for Nintendo er at de var først ute I next gen løpet og har ikke klart å posisjonere seg.

Lenke til kommentar

 

Hva er grunnen til at nettopp Wii U floppet? Både Wii og Gamecube lå bak konkurrentene i styrke.

 

Man kan svelge drittfunksjoner ellers, dårlig grafikk og dårlige tredjepart om de andre tingene trekker en kraftig nok mot konsollen, Wii var relativt billig helt i starten, og hadde nye artige kontroller.

 

Nå er Wii U her, kontrollerene er mer gimicky en kul, og konsollen er ikke veldig billig (relativt sett), hvorfor skal jeg da svelge dritt-grafikk, dårlig system eller og lite tredjepart? Svaret for min del er at jeg ikke gjøre det.

 

Jeg synes det er bra Wii U flopper, nintendo må skjerpe seg. I tillegg er det fint å se at alle som trodde at verden var så enkel som "wii solgte bra, det viser at grafikk ytelse ikke har noe å si, wii u vil selge bra" kanskje får nyansert seg litt.

 

AtW

 

Når Wii var splitter ny kostet den rundt 3500 kr, Når Wii U var splitter ny kostet den rundt 3000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...