Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heha!

Dekket er fikset, og det ser ut som at jeg har råd til å beholde bilen allikevel, må bare en tur bort til knoksen for å få tak i noen godbiter!

Klarte også å skifte venstre hjulsensor bak uten å ta av bremseskiven, noe som er litt av en bragd med tanke på at det er en 96er E39! ^^

 

Gjenstår:

-Fikse frontrute

-Mulig ny abs modul eller noe annet som fikser abs/asc/speedometer lysene

-fjerne rust fra førerdør og bagasjeluke

-fikse opp lakken

-Høyre Lyktespyler

-Nye knapper i dashen, da de fleste mangler

 

Sist jeg var under bilen fant jeg også en hvit kabel som hang løst fra høyre bakbremse. Klarer ikke å finne ut hva den er til..

 

Edit: Abs og Speedometer funker nå, men asc lyset er der fortsatt. Lakk er kjøpt inn, må bare vente til det blir 15 grader varmere før jeg kan gå igang!

 

Og en liten godbit!

 

(Bilen altså)

Endret av Leif.ross
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle forhøre meg litt om fargevalg.

Skal lakkere doningen min til sommeren, men klarer ikke helt bestemme meg på hva det blir.

 

Valget står mellom: Amethyst Metallic eller Ruby Red Metallic clearcoat Begge fargene er fra Porsche, og endrer karakter noe helt hinsides etter lysforholdene.

 

Prøvde å finne noen bilder tatt under noenlunde like lysforhold.

Amethyst:

content_1859dt.jpg

 

Rubinrot:

DSCF05781304609464.jpg

 

Og doningen det skal på:

 

img2019cb.jpg

 

 

Rubinrot passer bedre til interiøret mitt,

men Amethyst er f*** så sexy :dribble: og står litt bedre til svart tak. (google for litt bedre bilder)

 

Hva tror dere? :hmm:

 

Edit: For de som lurer på hvorfor jeg skal lakkere, Se litt nærmere på lyset som treffer bagasjelokket - Appelsin. Slik er den egentlig rundt om overalt.

Endret av l0Ff
Lenke til kommentar

Spennende med nye produkter, og da især fra koreanerne som virkelig har begynt å vise at de kan design (dog av og til heftig inspirert av andre merker - jeg ser litt Avensis i baklyktene også), men markedsmessig blir denne bilen drept av norske avgifter med mindre den kommer med en 115 hesters diesel så ikke forvent å se mange av denne på norske skilter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...