Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt

Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

• Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farge?! :D

En eller annen blåfarge. I og med at vi bor i et halvt Norge fra hverandre, ble jeg skuffende lite involvert i kjøpeprossessen...

Jeg som trodde jeg var så kul igår med Mærsja... buzzkill :!:

Julegave til barna? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som trodde jeg var så kul igår med Mærsja... buzzkill laugh.gif

Det der i AMG er min drømmebil. Hadde heller hatt en slik enn en Aston V12. Mens Cupeen til c-klassen er en av de verste bilene jeg har sett.

Skrevet (endret)

Selv om de hadde satt ned avgiftene sånn at man hadde råd til en pen bil, så er jo ikke klimaet i norge akkurat ideelt for en sommerbil som AMG :)

Skulle jeg ha hatt noe lignende i fedrelandet så tror jeg at jeg hadde gått for en RS4 eller RS6.

Endret av Apox
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Merce lager ganske fine biler om dagen, men personelig syntes jeg de blir litt for mye av det gode. Derfor ville jeg heller valgt 6 serie coupe evt gran coupe!

Slenger ved noen saftige bilder av en CLS!

Skulle vært andre felger

post-220723-0-22554400-1324560883_thumb.jpg

post-220723-0-95680800-1324560976_thumb.jpg

Endret av BMWcoupeftw
Skrevet

Tja. Alle bilene testes jo i samme fart, og uten at jeg er helt sikker på hvilke kriterier som legges til grunn for scores (med tanke på deformasjon), så handler det om at passasjerene skal sitte trygt.

Skrevet (endret)

Nei.

Vi trenger ikke flere usikre idioter på veien som velger biler ut av en falsk trygghetsfølelse.

Det er allerede alt for mange unødvendige store tunge SUV-er på veiene her.

Endret av Jann - Ove
  • Liker 1
Gjest Slettet+3165
Skrevet

Nei.

Vi trenger ikke flere usikre idioter på veien som velger biler ut av en falsk trygghetsfølelse.

Det er allerede alt for mange unødvendige store tunge SUV-er på veiene her.

"Falsk trygghetsfølelse", front til front kollisjon med en slik bil og 3-stjernes suv.

Skal love deg jeg hadde sittet godt i SUVen kontra du i en liten Skoda.

Det er og blir rett og slett ren fysikk.

Hvorfor tror du ellers at NCAP selv deler opp krasjtestene i flere kategorier?

Skrevet

I en frontkollisjon i 64 km/t ville man sannsynligvis overlevd i begge bilene. Hvilke skader man hadde fått ville i stor grad vært basert på tilfeldigheter.

I hastigheter mye over dette er det ikke bilen det kommer an på, og dermed har det lite å si hva man kjører.

Skrevet (endret)

Ren fysikk og ren statistikk tilsier at det er best for alle om flest mulig kjører biler i fornuftig størrelse. Falsk trygghetsfølelse kombinert med høyere fart i store "trygge" biler er ikke positivt for statistikken totalt sett.

Jeg vil helst ikke bli truffet av en tung SUV når uhellet først er ute. Flere SUV-er på veien øker kjangsen for det.

Endret av Jann - Ove

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...