Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Randeboy skrev (32 minutter siden):

Har aldri turt å eie en slik bil utenfor garanti hvertfall. Mange merkelige feil den bilen der har hatt siden lansering. 

Vil si at de fleste biler kan ha merkelige feil, men at snittet nok er høyere på Alfa, det skal jeg si meg enig i. Denne har gått ca 16.000km nå på ett år, og jeg gjetter på at langt over halvparten har vært på Rudskogen og omtrent alt med relativ tung høyrefot. Ingen feil å melde ennå. Om noe så må det være at Akrapovic'en er litt grovere nå enn da bilen var ny, men dette tror jeg er slik anlegget funker.
(PS. Alfa hadde 7 år og 200.000km garanti inntil Bertel O Steen tok over)

 

DrAlban3000 skrev (18 minutter siden):

Jeg er ekstremt misunnelig på @Retroman. For en bil! Kos deg på veien, hils på de andre på veien nå da.

Takk. Morsomt at du nevner det med hilsing. Så mange blide folk som smiler og vinker og tar bilder og sånn når man har denne. Og så noen sure - som naboen min som ikke var helt begeistra for oppstartslyden ("du starter opp hundene våre også!!").

Lenke til kommentar
Retroman skrev (8 minutter siden):

Takk. Morsomt at du nevner det med hilsing. Så mange blide folk som smiler og vinker og tar bilder og sånn når man har denne. Og så noen sure - som naboen min som ikke var helt begeistra for oppstartslyden ("du starter opp hundene våre også!!").

Har vært på Alfatreff siden jeg var i barnevogn :) det er tradisjon å hilse på andre AR langs veien. At den vekker oppsikt med det designet og lydbilde er minimum av hva jeg forventer av lokalbefolkningen din.

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (10 minutter siden):

Har vært på Alfatreff siden jeg var i barnevogn :) det er tradisjon å hilse på andre AR langs veien. At den vekker oppsikt med det designet og lydbilde er minimum av hva jeg forventer av lokalbefolkningen din.

 

Vinker selvfølgelig! Fikk mye oppmerksomhet i Oslo og - kanskje mer. Kjørte foran en fyr i en F430 utover mot Sandvika og vi tenkte likt: stoppa ved Billingstad for en hyggelig bilprat.

Endret av Retroman
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (5 minutter siden):

Vinker selvfølgelig! Fikk mye oppmerksomhet i Oslo og - kanskje mer. Kjørte foran en fyr i en F430 utover mot Sandvika og vi tenkte likt: stoppa ved Billingstad for en hyggelig bilprat.

Jeg anbefaler en tur til Porsche Ryen, kjøre litt frem og tilbake der foran kontorbyggene. Står en Alpine der, den er det to av i Norge :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...