Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos BMW 3-serie, ser nå at priser på M340 sedan har kommet ut: Kr 824'. Dvs. en pris på touring som vil ligge på rett over 860'. Det var det C43'n lå på i 2017, men etter facelift med ny typegodkjenning og nye målemetoder for utslipp ligger den nå på over millionen. M.a.o. er M340 svært konkurransedyktig sett ift. C43 AMG.

 

Forklaringen er enkel, M340 har et oppgitt CO2-utslipp på 160g/km, mens C43 er oppgitt til 218 - 231g/km.

Kjenner jeg er glad jeg ikke betaler avgift, en million er jo ca det samme man kan få en E63S for når man slipper avgifter..

Lenke til kommentar

Hvordan blir sånne elektriske glassfiberbiler som Arngren selger godkjent for vei? Registreres de som ATV/moped?

 

http://www.arngren.net/biler.html

 

Tilleggsspørsmål - kjøper noen noen gang en bil av Arngren? Jeg finner det lite sannsynlig, men iom at han angivelig lagerfører alle disse, må det jo selges noe?

 

Han skriver selv at de registreres som moped, men det er vel teknisk sett en firehjuls motorsykkel à la Renault Twizy. De er nok både for tunge og kraftige til å være mopedbiler. Med toppfart på 120 km/t (hjelp!) og maks-effekt på 13,5 kW faller de innunder motorsykkel-spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Han skriver selv at de registreres som moped, men det er vel teknisk sett en firehjuls motorsykkel à la Renault Twizy. De er nok både for tunge og kraftige til å være mopedbiler. Med toppfart på 120 km/t (hjelp!) og maks-effekt på 13,5 kW faller de innunder motorsykkel-spesifikasjonene.

Oi, de jeg så hadde bare toppfart 50.. hvilken hadde 120?

Lenke til kommentar

Sport-Cabriole (Hard-Top5000 watt (13.500w)

Lithium-Batterier (3000 ladinger). Toppfart : 120 km/t.

Skivebremser foran og bak. Ladetid : 1 - 3 timer.

Rekevidde : 140 - 180 km. ( Samme fargene som over ).

Du må ha Bil-Sertefikat for å kjør den.

Best.nr. 0592

kr. 89.998,-

 

Står rett over det første bildet i galleriet, men ser nå at han skiller mellom de to modellene; en med 50 i toppfart og en annen med 120. Ikke lett å bli klok på all informasjonen på den nettsiden, hehe. Men selv den han påstår er mopedregistrert er for kraftig til å være moped, så vidt jeg skjønner.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...