Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blitt litt kjedelig Doug, snakker alt for mye om ting som ikke betyr noe for noen, nips i interiøret og slikt.

Var bedre når han ikke bare testa biler i hundretusendollar klassen.

Han er nok ikke for alle, men de fleste andre bare skryter slike biler opp i skyene når de tester de, det er det motsatte av substans.
Lenke til kommentar

(…) Doug DeMuro (…) Han er en blanding av Sheldon Cooper og Jan Erik Larssen.

:rofl:

 

Liker Doug jeg også. Har gjerne en liten internkonkurranse med meg selv mens jeg ser videoene hans for å se om det er noe jeg har funnet på biler som ikke han har og omvendt. Som regel vinner Doug.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Og selv med den prisen så taper Tesla fortsatt penger per modell? Prisen er uansett hinsides,.

 

En M4 Coupe har en startpris på 69,000$ i USA. En M3 66,500$.

En C63 AMG har startpris på 67,500$.

Du kan altså putte på deilig ekstrautstyr for rundt 10,000$ før du er på prisen til Tesla. Prute litt kan man vel også få til?

 

Ja, for en som skal ha elektrisk er jo ikke de overnevnte et aktuelt tema, men det viser jo hvor stiv prisen virkelig er.

Lenke til kommentar

Og selv med den prisen så taper Tesla fortsatt penger per modell? Prisen er uansett hinsides,.

 

En M4 Coupe har en startpris på 69,000$ i USA. En M3 66,500$.

En C63 AMG har startpris på 67,500$.

Du kan altså putte på deilig ekstrautstyr for rundt 10,000$ før du er på prisen til Tesla. Prute litt kan man vel også få til?

 

Ja, for en som skal ha elektrisk er jo ikke de overnevnte et aktuelt tema, men det viser jo hvor stiv prisen virkelig er.

 

Skal du først sammenligne så må du sammenligne med alt utstyr på alle modeller og ikke bare på Tesla sin bil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal du få mene. Jeg er en av dem som syns interiøret i Tesla er ganske nitrist og ikke spesielt fint, og vil nok syns interiøret i en helt "basis" C63 er mange nivåer over det Tesla leverer.

EDIT: Og når man i tillegg kan specce opp med 10k$ fra MSRP blir det enda bedre, selv om 10k$ går fort unna når man skal plukke ekstrautstyr.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er en budsjettbil for mellom 50 og 80 tusen USD. Alt er jo spart på, men fanatikerne hevder jo de får spasmer dersom de må "nedverdige seg til å trykke på en knapp", de må for enhver pris sveipe over en skjerm. Til og med vindusviskeren må man justere fra skjermen. Et slikt system er jo et mareritt å betjene mens man kjører.

Lenke til kommentar

Syns det er merkelig at det ikke blir reagert sterkere på. Alt som gjør at du må ta øynene vekk fra veien betyr jo bare trafikkfare. Det er jo bare å teste med å sende en melding med en ny telefon. Du klarer det ikke uten å se på skjermen. Selv med bra muskelminne så kommer du til å måtte klistre øynene på skjermen i midten for å gjøre det nødvendige. "Oi, nå ble viftehastigheten på AC 5 når jeg bare ville ha 3", og så må du fikle enda litt til. Det kan bety flere sekunder med øynene av veien, noe som i 100 km/t blir mange meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...