Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig å demontere dørtrekk for å montere solfilm? Er det for å komme helt til bunnen av ruta?

Neida, har masse verktøy og skraper for å få filmen nedi lista, men på noen biler er lista veldig trang eller dyp og da er det enklere å demontere dørtrekk. Av de 100 ish bilene jeg har sotet hittil har jeg demontert på kanskje bare 20 av dem. Resultatet blir stort sett like bra, men på denne demonterte jeg dørtrekk etter jeg krølla filmen og starta på nytt to ganger.

 

Pluss noen biler som denne har to lister, en på toppen og en en cm lenger ned. Trenger ikke nå den nederste, men bedre å gjøre det. Med proffilm tørker limen som superlim så sjeldent den preller eller løsner en uke etterpå men.

Endret av Darkbill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neida, har masse verktøy og skraper for å få filmen nedi lista, men på noen biler er lista veldig trang eller dyp og da er det enklere å demontere dørtrekk. Av de 100 ish bilene jeg har sotet hittil har jeg demontert på kanskje bare 20 av dem. Resultatet blir stort sett like bra, men på denne demonterte jeg dørtrekk etter jeg krølla filmen og starta på nytt to ganger.

 

Pluss noen biler som denne har to lister, en på toppen og en en cm lenger ned. Trenger ikke nå den nederste, men bedre å gjøre det. Med proffilm tørker limen som superlim så sjeldent den preller eller løsner en uke etterpå men.

Kudos til deg for nøyaktighet! Hadde jeg hatt behov for å sote hadde jeg sendt bilene til deg ?

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Veldig artig å finne sin egen bil på public snapstory av en som filma meg mens jeg kjørte foran han tydeligvis med 5***** tegning over

 

Nå følte jeg meg veldig gammel.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Er vel litt mer forbeholdt de under 30 hehe...

 

Enkelt forklart kan du også legge ut ting offentlig på Snapchat. Da kan alle se disse på kartet. På en hovedvei her hadde noen filmet meg kjøre i S8'en og lagt ut denne med masse glamour og skryteting

 

Ja, er nok for gammel til snapchat :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor det så mange nyere biler som har en del appelsinlakk? har prøvd å sett litt på eldre biler (90-tallet og bakover) og der er det langt ifra så mye å se som på nyere biler. BMW er spesielt ille har jeg lagt merke til..

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor det så mange nyere biler som har en del appelsinlakk? har prøvd å sett litt på eldre biler (90-tallet og bakover) og der er det langt ifra så mye å se som på nyere biler. BMW er spesielt ille har jeg lagt merke til..

Lakk har blitt dårligere fordi de bruker sånn miljøvennlig lakk? 

Lenke til kommentar

Takk. Noen sier bare det sliter fortere eller ser rart ut, men 275 er en tusenlapp eller to billigere enn 265 nesten.

Nei, ser ikke rart ut. Noen dekk kan ha en kant som beskytter, vet ikke om 540'n jeg prøvde hadde det, men kan se slik ut. Er uansett praktisk, men ikke hvis man ønsker at dekk og felg skal gå "kant-i-kant"

post-437478-0-71409400-1535717617_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor det så mange nyere biler som har en del appelsinlakk? har prøvd å sett litt på eldre biler (90-tallet og bakover) og der er det langt ifra så mye å se som på nyere biler. BMW er spesielt ille har jeg lagt merke til..

Sikker på at jeg leste et sted at folk flest ikke så forskjellen på appelsin tekstur og uten, så produsenter slutta å gjøre noe med det pga kostnad. Miljøvennlig lakk har også litt å si, men ikke like mye som hvordan de lakkerer bilene. Hørte av noen som jobber med nybiler og sa Tesla hadde veldig mye appelsin tekstur og myk lakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...