Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Apropos det og det jeg nevnte med verksted tidligere... Tror dere det hadde vært noe interesse for utleie av verksted på time eller dagbasis? Med luftebukk til bil, kompressor osv. Hva hadde vært en ålreit pris å ta for noe sånt?

Det finnes litt, søk på "leie verkstedplass", "mekkeverksted", "leie løftebukk" etc.

http://bildeleksperten.no/sider/tekst.asp?side=167

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=57230941

https://leieting.no/listings/137095-loftebukk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Guri strengt EU egentlig har blitt. Levert det jeg trodde var fiksa Skoda Fabia til EU, får feil på følgende

 

For mye rust innsiden av bremser, matte frontlykter som bare er bittelitt matte egentlig, blinklys bak har feil farge? Synes alle skodaer har en hvit/oransj farge der men greit nok.

 

Ellers gikk plutselig bilen på 3 sylindre med motorlampe i det EU ble tatt, mens den var helt fin før

Lenke til kommentar

Guri strengt EU egentlig har blitt. Levert det jeg trodde var fiksa Skoda Fabia til EU, får feil på følgende

 

For mye rust innsiden av bremser, matte frontlykter som bare er bittelitt matte egentlig, blinklys bak har feil farge? Synes alle skodaer har en hvit/oransj farge der men greit nok.

 

Ellers gikk plutselig bilen på 3 sylindre med motorlampe i det EU ble tatt, mens den var helt fin før

Og bra er det. Nettopp for å fiske opp slike feil som det der.

I ditt tilfelle veldig bra for de som skal kjøpe den bilen.

Lenke til kommentar

Guri strengt EU egentlig har blitt. Levert det jeg trodde var fiksa Skoda Fabia til EU, får feil på følgende

 

For mye rust innsiden av bremser, matte frontlykter som bare er bittelitt matte egentlig, blinklys bak har feil farge? Synes alle skodaer har en hvit/oransj farge der men greit nok.

 

Ellers gikk plutselig bilen på 3 sylindre med motorlampe i det EU ble tatt, mens den var helt fin før

Du får finne noen som tar en "1500-kroners EU", er vel det de driver med som flipper biler hele tiden :p

Lenke til kommentar

Og bra er det. Nettopp for å fiske opp slike feil som det der.

I ditt tilfelle veldig bra for de som skal kjøpe den bilen.

Hehe joda, eu er vel som fartsbøter. Sure penger, men seg selv å takke. Tur til Biltema nå for å kjøpe ny coil og tennplugg til sylinder 3 og litt verktøy samt lyspærer. Så går jeg over bremser senere. Ren tilfeldighet at sylinder 3 tok kvelden akkurat under EU gitt.

 

Ellers er dette med firma jo så fint at man kan få alt på faktura uten problemer.

 

Her jeg bor koster EU dog bare 400kr så :)

 

Og ja, når denne er godkjent er den godkjent til 11/2020, mao egentlig godkjent til 2021. Fersk EU trekker alltid kjøpere.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

For mye rust innsiden av bremser, matte frontlykter som bare er bittelitt matte egentlig, blinklys bak har feil farge? Synes alle skodaer har en hvit/oransj farge der men greit nok.

 

Hvis de ikke er veldig matte, så funker det kanskje å bruke litt Plast-X (Meguiar's)? Har prøvd det før og det har fungert veldig bra, selv for hånd.

Lenke til kommentar

Sånne? https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/garasje-og-verksted/handrengjoring/handrengjoringsmiddel-882033/#tab02

 

Husker vi hadde en i sløyden som nesten hadde sand i seg, vet ikke om denne har sånne grove korn.

Haha yes... Håndrens var ordet ja. Google meg ihjel med alt som 'såpe håndvask industri garasje scrub' osvosv..

 

Trenger man noe bevilgning eller tillatelse for å utføre AC service på bil mon tro? Og ta betalt for det?

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Haha yes... Håndrens var ordet ja. Google meg ihjel med alt som 'såpe håndvask industri garasje scrub' osvosv..

 

Trenger man noe bevilgning eller tillatelse for å utføre AC service på bil mon tro? Og ta betalt for det?

Ja visst veldig strengt med AC service i norge. I Usa får man kjøpt utstyr på på Wal-mart og Target... Så noe som kunne kostet meg 700kr kommer til å koste 2-3000.

Lenke til kommentar

Haha yes... Håndrens var ordet ja. Google meg ihjel med alt som 'såpe håndvask industri garasje scrub' osvosv..

 

Trenger man noe bevilgning eller tillatelse for å utføre AC service på bil mon tro? Og ta betalt for det?

Ja visst veldig strengt med AC service i norge. I Usa får man kjøpt utstyr på på Wal-mart og Target... Så noe som kunne kostet meg 700kr kommer til å koste 2-3000.

Lenke til kommentar

Sånn der håndrens burde vært forbudt, det er i ca alle plastkuler de bruker.. Plastkuler som i en del renseanlegg vil slippe rett gjennom og da på sikt bli mikroplast som fucker til ute i naturen..

De fleste som forhandler slik som Biltema og større grossister har gått bort fra det nå. Det er havskjell i den ene vi har på jobb og noe basert på mais i den jeg har hjemme.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg punga, heldigvis på en 70 vei med busstopp. Kjente noe og stoppa og mistenkte siden den dro til sida, og jepp.

 

Reservedeler er 255/40R20 faktisk, ordentlig dekk, mens dekka som er på er 265/34R20.

 

Står dog på felgen 'short time max 80kmph only', tror det bare står der ifm forskjellig størrelse, ikke at det er et lite reservedekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...