Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva gjør man med en bil som lukter i kupeen? Bilen det er snakk om har vært i bruk siden 1 Januar. Altså bare åtte måneder ung bil, med ~20.000 på urverket. Altså burde det ikke være mugg/dårlig air condition.

Hva slags lukt? Fjern luktkilden, ozonbehandling i kupeen.

Lenke til kommentar

For å lære folk å skjære til filmen på forhånd og bruke rikelig med "smøring" Det er jo ikke så vanskelig å legge solfilm, men det er litt pirkete :p

 

Nja, vanskelig og vanskelig, kommer an på bilen. Finnes mye triks, men tålmodighet er nøkkelen.

 

Skaffet meg lokaler, og rundt 5-10 kunder på vent og 30-40 som har tatt kontakt og bedt om tilbud etter jeg postet om åpningstilbud. Hadde første kunde idag, 2000kr bak B-stolpen på en 5-serie sedan.

 

Om noen her inne vil få sotet bilen holder jeg til i Vestfold og bare å plinge på :) har en god del gamle bilder fra de 100+ bilene jeg har sotet.

Lenke til kommentar

Miljøet og kunnskapen rundt bilen. Det er et ikon på linje med MB GD.

Og hvilke offroadere er "vesentlig bedre" enn Defender med den størrelsen?

Tok litt i når jeg sa vesentlig , men en patrol eller land cruiser fra midten av 90-tallet kommer seg nok frem de fleste steder en defender gjør. Og på de er jo fit & finish en del bedre også. Tok en 2003 defender i litt nærmere øyesyn her om dagen ble sjokkert over hvor dårlig delene så ut til å passe sammen og hvor skranglete den virket. Regner med at drivverket under er ganske staut da. Greit nok at designet stammer fra krigens dager , men allikevel ? Endret av boundishh
Lenke til kommentar

Du har nok misforstått det meste hvis du kikket på en sånn bil og vurderte fit&finish, den bilen handler ikke om det i hele tatt. At slike ting er dårlig er noe av det som gjør bilen spesiell og sjarmerende. Det er forøvrig 2 år siden Defender gikk ut av produksjon pga nye utstlippskrav som den ikke klarte, og bilen har stor fanskare og er et mye brukt til modding og ekspedisjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok litt i når jeg sa vesentlig , men en patrol eller land cruiser fra midten av 90-tallet kommer seg nok frem de fleste steder en defender gjør. Og på de er jo fit & finish en del bedre også. Tok en 2003 defender i litt nærmere øyesyn her om dagen ble sjokkert over hvor dårlig delene så ut til å passe sammen og hvor skranglete den virket. Regner med at drivverket under er ganske staut da. Greit nok at designet stammer fra krigens dager , men allikevel ?

Land cruiser er jo ikke rimelige biler det heller sånn sett.
Lenke til kommentar

Du har nok misforstått det meste hvis du kikket på en sånn bil og vurderte fit&finish, den bilen handler ikke om det i hele tatt. At slike ting er dårlig er noe av det som gjør bilen spesiell og sjarmerende. Det er forøvrig 2 år siden Defender gikk ut av produksjon pga nye utstlippskrav som den ikke klarte, og bilen har stor fanskare og er et mye brukt til modding og ekspedisjoner.

Skjønner jo det at veldig bra finish ikke er så viktig på en sånn bil. Jeg regner med at drivverket er solid og at det er hovedfokuset ,men dører og slikt kan gjerne passe ordentlig da. Spesielt å se hvordan karosseriet er bygget. Trur ikke det er mange biler hvor POP-nagler blir brukt så hyppig. Litt unik bil på mange måter egentlig. Men personlig så mener jeg de ligger kunstig høyt i pris på bruktmarkedet ( noe land cruiser også gjør ). Uansett, til syvende og sist er det jo markedet som bestemmer ?

Lenke til kommentar

Haha! Alltid gøy å gruser en bil som skal tøffe seg. Kommer på E18 litt over fartsgrensa på cruise og ligger en nyere A3 med rånere antar jeg siden det er svart N merke på skiltene osv I venstrefelt. Men han holder seg der etter forbikjøringen en stund så jeg skrur på fjernlyset. Det likte han ikke, for han blinker til høyre og kjører til høyrefila så sakte det går og gir så bånn gass i et tåpelig forsøk på å irritere meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...