Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er tross alt ikke i USA der vi skal ha kappløp med kriminelle og forsøke komme foran dem og presse dem av veien osv.

 

En politibil som gjør 0-100 på 5 sekunder I Europa er mer enn raskt nok vil jeg tro.

 

Disse bilene brukes uansett hovedsakelig til å patruljere på motorveier og ved politi jakt osv.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Jeg bare tolka innlegget ditt som om bensin er mer egnet til fart og politijakt, derav kommentaren at Europa har vesentlig andre prosedyrer når det kommer til slikt, som vil si at fart og motor ikke er det viktigste i politijakt.

 

USA som et eksempel har man jo gjerne så mange biler det går an så nærme som mulig, mens i Nederland holder man gjerne avstand for å unngå høy fart, stress og ulykker der det er mange folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det gjør ikke det. Det er kanskje ikke like smooth som en bensinmotor, men det er ikke som å kjøre traktor lengre.

Å kjøre er jo noe helt annet, og ikke nødvendigvis det som var diskutert her.

 

Vil ikke si at diesel nødvendigvis "bråker", men at lyden er mer markant og ikke særlig pen på diesel forsatt, er det ingen tvil om. 

Lenke til kommentar

Jeg kjører Diesel selv og skjønner godt hva de skal frem til, du skal virkelig gå inn for å være vanskelig om du ikke hører forskjell på en diesel og en bensin, kan forøvrig stå for at diesel lukter, sølte en skvett på hånda forrige uke, og lukta gikk faen ikke bort på 2-3 dager :tease:

 

Men så bruker jeg drivstoff for 1/2 til 1/3 av kronasjene de fleste jeg kjenner som kjører bensin

Lenke til kommentar

Man hører forskjellen på diesel og bensinbil på lang avstand ja. Men til arbeidsbil funker jo diesel utmerket hvis det hovedsakelig er forbruk som skal tenkes på. Politibiler i Nederland byttes ut ved 300k km/5 år, men de kjøres i snitt 100k km i året så 3 år isåfall.

 

De har dog scoret god deal med importøren. Budsjettet på bilen var 80 000 euro per bil, ferdig ombygd. Og disse bilene koster med den motoren rundt 85 000 normalt sett om jeg ikke leste artikkelen feil. Så ganske kraftig rabatt pluss kostnaden for ombygging.

Endret av Darkbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...