Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

500 Abarth har først begynt å selge ny i Norge nå i 2018, da vi har fått en autorisert forhandler. Modeller tidligere en dette er bruktimportert (slik som min egen).

Men ja, hadde helt klart sett på en Fiesta ST over denne. 140 hk er i tillegg litt lite punch selv om den veier under tonnet. Sporty hatchbacks er litt tilbake i vinden nå, men mange koster jo alt for mye. Mye gøy på bruktmarkedet da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

500 Abarth har først begynt å selge ny i Norge nå i 2018, da vi har fått en autorisert forhandler. Modeller tidligere en dette er bruktimportert (slik som min egen).

Men ja, hadde helt klart sett på en Fiesta ST over denne. 140 hk er i tillegg litt lite punch selv om den veier under tonnet. Sporty hatchbacks er litt tilbake i vinden nå, men mange koster jo alt for mye. Mye gøy på bruktmarkedet da :)

Prismessig så er det vel disse bilene som kom best utav endringene i avgiftene (fjerning av avgift på effekt).

 

Men ja, det virker ut som "hot hatches" er i vinden for tiden, men det er mulig jeg er biased pga. min egen interesse. 

Lenke til kommentar

https://www.dinside.no/motor/kvikkas-med-turbo/70066897

 

Merkelig at de droppet firehjulstrekken, kunne vært det lille ekstra som skilte den fra resten (Polo, Fiesta, etc). 

 

Swift Sport har aldri hatt 4x4, så det er ikke merkelig. Jeg liker nye Swift Sport. Den er ærlig og rett frem, og utrolig morsom på de riktige veiene. Overraskende komfortable stoler også. Og for de 260.000 kronene får du faktisk alt tilgjengelig utstyr - ikke noe ekstra der i gården.

Endret av Skavold
Lenke til kommentar

Hot hatches har vært egentlig vært i vinden i ganske mange år nå, men den enorme hypen SUV og CUV har fått de siste årene, pluss så klart hybrid og elektrisk, har gjort at det har vært litt lite oppmerksomhet. Nå er jo også Hyundai på banen med i30N, som jeg syns virker ganske så spennende.

 

Av merker så hadde det vært kult å få Renault hit med Clio RS eller Megane RS. De bilene høster jo alltid så mye god omtale, men hadde nok vært vanskelige og omsette her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En kollega har i30N i bestilling, ser frem til å få sett litt på den.

 

Syns og det er synd at vi ikke har RS versjonene her til lands, hadde absolutt vært oppe til vurdering den gang jeg kjøpte GTI'en. 

Lenke til kommentar

Nye Megane RS kommer til Norge :)

Spennende! Noen tanker om priser? Frykter at den blir voldsomt dyr, men er kanskje litt hyggeligere på bruktmarkedet etter 3-5 år?

Tenker det samme om i30 N. Litt dyr, men forhåpentligvis så har den et ganske merkverdig verditap, så den er "overkommelig" om noen få år.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spennende! Noen tanker om priser? Frykter at den blir voldsomt dyr, men er kanskje litt hyggeligere på bruktmarkedet etter 3-5 år?

Tenker det samme om i30 N. Litt dyr, men forhåpentligvis så har den et ganske merkverdig verditap, så den er "overkommelig" om noen få år.

Megane GT starter på 404 000,- , så den legger seg nok fort rundt 500k (som konkurrentene).

 

Venter selv på at Golf R stasjonsvogn skal gå ned litt til i pris, da blir det nok veldig fristende å oppgradere  :wee:

Lenke til kommentar

Venter selv på at Golf R stasjonsvogn skal gå ned litt til i pris, da blir det nok veldig fristende å oppgradere :wee:

Det bør vel ikke være lenge igjen da. Etter jeg solgte min R falt bilene noe hinsides i pris. Tilsvarende det jeg hadde kan man jo få for 100.000,- mindre nå i dag enn det jeg fikk igjen for min for ca halvt år siden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...