Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Hvis man søker opp Bærum Autolakkering litt videre ser man at daglig leder er Tom Lund, så faren til denne karen. 

Blir i hvert fall en meget dyr affære. Kan vel sikkert banne på at felger også har fått seg en kakk, pluss da nye paneler i karbon + lakkering. Hva tror vi? 200 000?

Takk.

 

Faen jeg skal starte opp autolakkeringsfirma, jeg også. Kan starte opp i det små og bare ha en R8 V10 eller SLS AMG som firmabil det første året da jeg ikke vil skli helt ut til å begynne med.  :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som syns MB gjorde en god jobb med sin crossover..? Jeg synes ikke E-klasse kledde dette overhodet sammenlignet med konkurrentene. Lurer på om det er det at panseret ser så.. stutt ut? Evt de innsunkne øyehulene som ikke kler stilen.

 

2000x1500_E-Klasse_AT6.jpg

 

Alternativene:

2016_audi_a6_allroad_uk_1_2560x1440.jpg

 

volvo-v90-cc2_galleryfull.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg synes plastdekselene over hjulbuene bryter mye med designet som liksom skal være flytende og stilrent og så er det for mye mørkt i nedre halvdel av grillen slik at den nærmest forsvinner. Rett og slett en dårlig designjobb.

 

To bilder som er tilnærmelsesvis like for sammenligning:

2000x1500_E-Klasse_AT7.jpg1.jpg

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Noen som syns MB gjorde en god jobb med sin crossover..? Jeg synes ikke E-klasse kledde dette overhodet sammenlignet med konkurrentene. Lurer på om det er det at panseret ser så.. stutt ut? Evt de innsunkne øyehulene som ikke kler stilen.

 

2000x1500_E-Klasse_AT6.jpg

 

Alternativene:

2016_audi_a6_allroad_uk_1_2560x1440.jpg

 

volvo-v90-cc2_galleryfull.jpg

Er ikke så veldig pen den benzen der nei. Ser bedre ut V90. Er ganske mye høyere bakkeklaring også. V90 CC har jo høyere bakkeklaring enn mange SUV'er.

 

Dog er vel E-klasse en bedre bil. Leste nettopp en lang og grundig test av A6 allroad, den E-klassen der og V90cc og MB kom best ut. Var i Dagbladet pluss.

 

Passerer fint over en million med litt utstyr den bila der så er jo ikke en billig bil selvfølgelig.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Nå er ingen av premiumbilene som har litt SUV styling som feks en Audi Allroad brukbare til noe annet enn vanlig vei akkurat som andre biler, i verste fall en grusvei opp til hytta. Er bare design og et klistremerke bak som er annerledes. På Allroad er feks egentlig kun designet, og det store Quattro og luftfjæring er standard eneste forskjellen. Noe man kan få som ekstrautstyr på de normale modellene.

Lenke til kommentar

Kjøpte en bil, en uke etter kjøp maks startet bremsene å hyle. Kjøpte for en 30 dager siden, også er 2. gir umulig å finne nå. Er dette noe jeg kan klage på? Selger påstod også att en hylelyd kom ifra bensinpumpen og det var derfor det fulgte med en ny. Det viste seg att selger har hatt bilen inn på verksted fordi diffen bak har blitt kjørt tom for olje også har den blitt skadet, derfor er det en hylelyd, bilen vil havarere, men ikke før om en 10 år ish.

 

Kan jeg kreve noe av kjøpesummen tilbake? Har ikke noe av samtalene i papir, alt ble gjort face2face. 

 

Han virket hyggelig, så jeg vet ikke helt. Hva skal jeg gjøre? Luftfilteret er også tettere enn kallesjen på bilen. Toppene på forgasseren popper ofte av

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Hvis diffen bak er skadet, han ikke opplyste om dette og du ikke burde ha oppdaget det ved prøvekjøring - ja, da kan du reklamere. Om ikke bilen hadde en vesentlig lavere pris enn tilsvarende biler, så du måtte forstå at noe var galt.

 

Var billigere enn andre biler, men han påsto det var fordi kallesje og lakk må fikses - noe som hørtes troverdig ut.

Lenke til kommentar

Er det sannsynlig at selger visste om manglene?

 

Jeg tok bilen på verksted da jeg fryktet en eller flere gåne hjulllager. Vi har en britisk mekaniker som virkelig kan britiske biler. Her hadde dem tidligere eieren også vært med bilen flere ganger - blandt annet grunnet den diffen som har blitt kjørt tom for olje. Så han har holdt tilbake informasjon. Føler meg douchebag om jeg klager på bilen tho

Lenke til kommentar

Om selger har holdt tilbake informasjon er det ikke du som skal føle deg som douchebag når du konfronterer ham med dette. 

Dersom du har NAF medlemskap kan du selvfølgelig spørre en av advokatene som bistår med juridisk hjelp i situasjoner som dette. Uten å vite hvilke bil det gjelder og hvilke pris du fikk på den så tror jeg du har en god sak.

Lenke til kommentar

De fleste biler er bedre uten 4wd etter min mening, særlig om de er RWD i utgangspunktet.

Når de begynner å bli så gamle vil det bli noen reparasjoner ekstra også. Bare tenk ekstra drivaksler med ledd, ekstra differensial, høyere vekt i hele bilens levetid som påvirker fjæring og karosseri. Mange tror de trenger 4wd men for mange er det nok bare en måte å kjøpe seg bedre kjøreferdigheter. Lettere å kjøpe seg 4wd enn å lære seg å kjøre bil må vite.

Les forøvrig her om BMW e60: https://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/5-series-e60-2003/?section=good

Vær obs på dårlig kjede på 2.0 diesel og dårlige dyser spesielt på 3.0 R6 diesel.

Lenke til kommentar

 

Er det dumdristig å kjøpe så dyr BMW i denne alderen?

 

 

Begge bilene har jo gått godt under 100k, så rent alders/km-messig hadde jeg ikke vært redd, men nå vet jeg ikke noe om disse modellene spesifikt.

Jeg kjøpte 2 7 år gamle biler for 2 år siden som da var gått 110k, de er nå rundet 160k begge to og ingen har hatt problemer. Generelt sett sorterer jeg heller på kjørelengde enn alder.

Lenke til kommentar

De fleste biler er bedre uten 4wd etter min mening, særlig om de er RWD i utgangspunktet.

 

Hvis målet er å leke har du rett, hvis målet er å komme seg frem på en god måte har du feil.

Hvis man vil komme seg frem og ha det morsomt samtidig må man gå for større motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...