Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i hovedsak tenkt at om jeg skulle hatt meg BMW eller Audi så skulle det vært med bensinmotor, da jeg har en oppfatning om at dieselmotorene i disse er et eneste svært pengesluk å holde i drift. Men har fått øynene opp for Mercedes. Hvordan er den generelle oppfatningen på dieselmotorene disse leveres med? Tenker på W212 og W204

I begynnelsen ble ihvertfall 212 levert med enkelt registerkjede på noen 4-sylindrede bensinmotorer.. Det var mildt sagt en katastrofe (førte til havarier..)

 

Dieselmotorer har for det meste den samme dritten uansett merke:

Partikkelfilterproblemer, EGR-problemer, dyseproblemer, turboproblemer, osv..

 

Bensinmotor er etter mitt syn helt klart det eneste fornuftige alternativet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

All problematikken du ramser opp skjer med småkjørte dieselmotorer. Får motoren gått skikkelig varm på 90% av alle kjøreturer samt at man faktisk drar på litt turtall er det ikke noen fler problemer med dieselmotor enn bensin.

 

Det sagt, jeg vil alltid kjøpe bensin, hybrid eller elektrisk med mitt kjøremønster.

Lenke til kommentar

Bare så synd at man ikke får brukt alle kreftene på disse drittveiene vi har i dette landet. Det ligger derimot hele 32 stykker på finn.no, inkl. flere bensin og dieselversjoner på rundt 200 hk. Den slappeste versjonen er en 2.0 diesel som er skrudd ned fra 180 hk til 150 til 400 000 kr. Toppversjonen koster 1.1 mill. I USA koster den 612 000 kr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Men det går jo en hel haug med 3-serie på norske veier selvom ytterst få er M3. My raffere med en Alfa, som visstnok er bedre enn M3 Competetion også.

Lenke til kommentar

Var på treff hos Autovia for en liten stund siden hvor de rullet ut en ny Giulia QV. Nydelig bil, og når du setter bilen i 'race', så åpner den spjeldene. Helt rå lyd i tillegg. Også så mange utrolig flotte detaljer på både eksteriør og interiør.

For min del hadde det ikke vært tvil om hva jeg ville kjøpt om det gjaldt Giulia vs M3.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...