Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva ga du for foliering om jeg får spørre? Hadde en litt ringerunde her i distriktet, men svarene jeg fikk var omtrent "siden du spør så har du ikke råd" .

Useriøse folk isåfall.. Prisen hadde blitt rundt 15-16 for mengde folie og jobben, men siden lakkverkstedet som gjorde dette har brukt meg i en årrekke til polering så var det en del goodwill frem og tilbake. Alt jeg betalte for var to ruller med folie for å ha noe ekstra når ting må folieres på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Hva ga du for foliering om jeg får spørre? Hadde en litt ringerunde her i distriktet, men svarene jeg fikk var omtrent "siden du spør så har du ikke råd" .

Useriøse folk isåfall.. Prisen hadde blitt rundt 15-16 for mengde folie og jobben, men siden lakkverkstedet som gjorde dette har brukt meg i en årrekke til polering så var det en del goodwill frem og tilbake. Alt jeg betalte for var to ruller med folie for å ha noe ekstra når ting må folieres på nytt.

 

Jeg greide å klemme prisen ut av hun ene, og fikk beskjed om rundt 25000,- , og da uten noen særlig demontering (lister f.eks.).

Så i tillegg hadde blitt ekstra penger på verksted for demontering og montering.

Lenke til kommentar

Er A6 Allroad virkelig så vanvittig tung?

Ifølge vognkortet rundt 18-1900kg tror jeg, men står en merknad at 'forskjellig per utstyr'. Min har absolutt alt utstyret en kunne få i 2007 unntatt adaptiv cruise control. Bl.a luftfjæring og Quattro veier jo litt. Tom bil, halv tank og bare meg veide den 2200kg. Hadde den på lastebilvekta på jobben.

 

Så med tanke på vekt, Quattro, automat og V6 diesel er et forbruk på 0.9L på mila ikke så ille, kjører ganske blandet stil.

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Har en Octavia som mest sannsynlig selges ila året, har også en Kia Soul EV som stort sett blir brukt. Begynner uansett å ta kollektivt i august, så trenger ikke mer enn elbilen da. Kan heller spare de pengene til en "artig" stasjonsvogn dersom jeg får barn!

Lenke til kommentar

 

Den ble solgt til fordel for Toyotaen

Ah. Regner med du ikke angrer på det. Ihvertfall ikke hele tiden. :D Flott bil, siklet selv på en slik en for noen år tilbake.

 

 

Skulle jeg ønske jeg hadde en GTE under panseret og ikke en GE :D Men en GTE burde la seg ordre etterhvert :D

Endret av Durochris
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Funfact: I perioden etter jeg foliert Golfen grønn dukket det og opp en e39 stasjonsvogn i en grønnfarge. Den kledde ikke fargen i det hele tatt.

Er veldig individuelt hvilke biler som kler hva. Matt svart er eksempelvis en farge som i 99% av tilfellene ser utrolig fælt og harry ut. Og som du sier kan det være enten eller når det gjelder farger som grønn også. Kan enten se fresht og pent ut, eller überjalla og harry.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Faren min kjøpte en GTE for et par mnd tilbake. Flott bil, og morsom med GTE-modus der bensin og elmotor jobber i lag for full effekt.

Er snakk om GE eller GTE-versjonene av 2JZ, ikke hybriden  :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er veldig individuelt hvilke biler som kler hva. Matt svart er eksempelvis en farge som i 99% av tilfellene ser utrolig fælt og harry ut. Og som du sier kan det være enten eller når det gjelder farger som grønn også. Kan enten se fresht og pent ut, eller überjalla og harry.

Fælt å si det, men eneste gangen jeg synes sort matt har vært ok er på enkelte av bilene til Oslo taxi(?) da disse også har reklame i hvitt rundtom på bilen som gjør seg godt.

 

Ellers så passer knærse farger, slik som grønnfargen på bilen min, ofte på biler med en mer aggressiv/bøllete fremtoning. På mer normale biler bør en velge mer duse og rolige farger.

Lenke til kommentar

 

Faren min kjøpte en GTE for et par mnd tilbake. Flott bil, og morsom med GTE-modus der bensin og elmotor jobber i lag for full effekt.

Er snakk om GE eller GTE-versjonene av 2JZ, ikke hybriden  :laugh:

 

Haha. Heter den også GTE? Var bare tilfeldig innom tråden så fikk ikke med meg heelt hva det gjaldt, vet at noen  her inne kjører Golf i alle fall :D

 

Men poenget mitt står i alle fall. GTE-golfen er den beste jeg har kjørt i alle fall. R32 er nok noe annet, men så er det litt gøy når "fremtiden" og fortiden jobber sammen. Litt som en fattigmanns P1/918 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...