Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

Etter min mening er BMW langt finere i sedan enn stasjonsvogn. Samme hos Mercedes-Benz. Hos Audi synes jeg de stiller helt likt, dog er A5 og A7 de fineste bilene der i gården.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Helt utrolig hvordan man slår ned på mobilbruk i trafikken, men for å gjøre noe som helst i denne bilen må du trykke på nettopp en stor tablet. Farligere blir det ikke.

Har tenkt det samme selv. Liker ikke å måtte inn på menyer for å stille inn klima og slikt. Mye tryggere med fysiske knapper på de viktigste funksjonene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Men hallo, det må jo være noe HUD, man kan simpelthen ikke ha fartsmåleren på en skjerm i midtkonsollen.

 

En HUD er forøvrig heller ikke en skjerm...

Lenke til kommentar

Etter at jeg har fått HUD på min egen bil er jeg overbevist om at dette er framtiden, var litt skeptisk tidligere men teknologien er virkelig på det nivå at man burde kaste ut alle skjermer å bare bruke HUD til å vise det man trenger.

Jeg har skjermen i bilen av nå med mindre jeg skal inn i noen menyer som ikke finnes i HUD, noe som er veldig sjeldent. Også langt mer behagelig på kveldstid å ikke ha lys fra dashboard.

Lenke til kommentar

Etter at jeg har fått HUD på min egen bil er jeg overbevist om at dette er framtiden, var litt skeptisk tidligere men teknologien er virkelig på det nivå at man burde kaste ut alle skjermer å bare bruke HUD til å vise det man trenger.

Jeg har skjermen i bilen av nå med mindre jeg skal inn i noen menyer som ikke finnes i HUD, noe som er veldig sjeldent. Også langt mer behagelig på kveldstid å ikke ha lys fra dashboard.

HUD er greit så lenge man ikke kjører med polariserte briller :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Det vil fortsatt ikke si at en Mini har godt design. Er jo ikke trafikksikkert å gløtte ned til høyre i midtkonsollen for å sjekke farta...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Angående effektdiskusjonen som var tidligere:

 

Effektavgiften er jo fjernet, men ved økt effekt vil man vel få høyere CO2-utslipp? Og dermed få en høyere avgift? Hvorfor ellers er det prisforskjell på den samme motoren med forskjellig effekt da?

Lenke til kommentar

Angående effektdiskusjonen som var tidligere:

 

Effektavgiften er jo fjernet, men ved økt effekt vil man vel få høyere CO2-utslipp? Og dermed få en høyere avgift? Hvorfor ellers er det prisforskjell på den samme motoren med forskjellig effekt da?

Utslippet kan godt være det samme med ulik effekt, det er jo regnet ut fra et fiktivt bruksmønster der man ikke favoriserer biler uten motor.

 

Det kan være mange grunner til ulik pris, ofte er ikke motorene så like som mange liker å tro..

Lenke til kommentar

Ja, det er nevnt i artikkelen at det ikke er lov å videreselge skiltet.

 

 

Videresalg er jo ikke lov så det hindrer jo hamstring.

 

Men jeg kommer vertfall til å være klar til torsdagen :D

 

Redigert: endret en antagelse til bekreftelse

Joda, men alt kan omgås. I dette tilfellet registrerer jeg 4-5 fete skilt på 4-5 gamle vrak og legger dem ut "for salg" et sted. Dersom noen vil kjøpe av deg sier du opp skiltet slik at det blir tilgjengelig på markedet og får betalt av kjøper. Kan nok til en viss grad ha svakhet i form av at andre kan snuble over skiltet når det blir satt tilgjengelig igjen slik at salget blir annullert, men en potensiell mulighet her for opportunister som garantert kommer til å prøve seg.

tradisjonen tro vil skiltene være egennavn, modellnavn, motorvolum og kreative forsøk på å skrive det samme ordet igjen, bare med tall der det er mulig, for eksempel vil en eier av en V12-maskin være opptatt av disse: "V12, V 12, VI2, V I2, V12 EIER" osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...