Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opplevd svææært lite tull og eg lurer på hva dere har opplevd?

 

Ingen glitcher, ingen bugs som går utover spill kvaliteten.

 

Eneste er vel at eg av og til blir tatt for en jevlig maskulin frøken :-P

 

Det er en bug du får av og til. Jeg startet på nytt da alle kalte meg for "she". Fikset det. Det var et problem til når man fikk den buggen, men husker ikke hva det var.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snublet over en fin liten fiks som hjelper til å få fps cap på cinematics opp til 60. Den er ikke alltid like effektiv og noen cutscenes er fortsatt litt hakkete, men den hjalp mye.

 

gå inn i origin og høyreklikk på DA:I velg spillegenskaper, da får du opp en kommandolinje og i den så limer du inn: -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+

 

Når du kommer inn i spillet ta ned konsollen, med tasten under escape og skriv - perfoverlay.drawfps 1

Da kommer fpsen opp i høyrehjørne på skjermen, se der om det hjalp.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

http://blog.bioware.com/2015/02/13/introducing-the-dai-patch-5-beta-program-featuring-the-black-emporium/

 

Neste patch er på vei og den er stor. Skal faktisk gå igjennom en beta test. Du kan melde deg på via Dragon Age Keep til uka. Patchen innholder endringer på mus og tastatur oppsett, du kan binde hotkeys til alt som skal være mulig å binde til. Black Emporium gjør også sin retur, for de som spilte Dragon Age II husker vel det ganske godt. Ett sted hvor du kan endre utseende, besøke en unik butikk og nå i DA:I endre armor tints.

Lenke til kommentar

http://blog.bioware.com/2015/02/13/introducing-the-dai-patch-5-beta-program-featuring-the-black-emporium/

 

Neste patch er på vei og den er stor. Skal faktisk gå igjennom en beta test. Du kan melde deg på via Dragon Age Keep til uka. Patchen innholder endringer på mus og tastatur oppsett, du kan binde hotkeys til alt som skal være mulig å binde til. Black Emporium gjør også sin retur, for de som spilte Dragon Age II husker vel det ganske godt. Ett sted hvor du kan endre utseende, besøke en unik butikk og nå i DA:I endre armor tints.

 

Jeg tok en pause fra DAI-spillingen grunnet irritasjon rundt kontrollene/kameraet, så kanskje det er på tide å ta det opp igjen etter denne patchen.

 

Jeg har forøvrig et spørsmål: Er det noen som har spilt multiplayerdelen? Etter det lille jeg har sett virket det dessverre mest som en måte å få folk til å bruke ekte penger på diverse pakker til spillet, så lurte på om noen som faktisk har spilt det mye kan kommentere.

Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig et spørsmål: Er det noen som har spilt multiplayerdelen? Etter det lille jeg har sett virket det dessverre mest som en måte å få folk til å bruke ekte penger på diverse pakker til spillet, så lurte på om noen som faktisk har spilt det mye kan kommentere.

Jeg startet multiplayer, så man må bruke ekte penger, og har ikke rørt det siden. Litt off-topic er dette noe som bekymrer meg pga Mass Effect. ME1 er en klassiker, uten tvil. ME2 er ikke dårlig, men føltes som en reboot, ikke som en ekte oppfølger. Men så begynte de med multiplayer i ME3, og nå må man betale ekte penger i DA:I for å spille multiplayer, og det War Table føles helt malplassert her. Det hører hjemme i mobilspill, ikke i fullversjoner om dette. Problemet er at DA:I har gitt meg troen på Mass Effect 4 igjen, men samtidig har de bekreftet at det vil være en online-del der. Hva er det egentlig BioWare driver med for tiden? Har de fullstendig glemt hvorfor spillene deres var så bra før? Hvis de ikke passer seg risikerer de å kjøre hele navnet sitt i grøfta. :( Bethesda er på god vei dit allerede (helt siden Oblivion), så jeg stoler ikke så mye på dem lengre. BioWare gav jeg opp en god stund, men SW: Old Repubiic og (spesielt) DA:I gav meg troen på dem igjen... men for hvor lenge?

Lenke til kommentar

 

Jeg har forøvrig et spørsmål: Er det noen som har spilt multiplayerdelen? Etter det lille jeg har sett virket det dessverre mest som en måte å få folk til å bruke ekte penger på diverse pakker til spillet, så lurte på om noen som faktisk har spilt det mye kan kommentere.

Jeg startet multiplayer, så man må bruke ekte penger, og har ikke rørt det siden. Litt off-topic er dette noe som bekymrer meg pga Mass Effect. ME1 er en klassiker, uten tvil. ME2 er ikke dårlig, men føltes som en reboot, ikke som en ekte oppfølger. Men så begynte de med multiplayer i ME3, og nå må man betale ekte penger i DA:I for å spille multiplayer, og det War Table føles helt malplassert her. Det hører hjemme i mobilspill, ikke i fullversjoner om dette. Problemet er at DA:I har gitt meg troen på Mass Effect 4 igjen, men samtidig har de bekreftet at det vil være en online-del der. Hva er det egentlig BioWare driver med for tiden? Har de fullstendig glemt hvorfor spillene deres var så bra før? Hvis de ikke passer seg risikerer de å kjøre hele navnet sitt i grøfta. :( Bethesda er på god vei dit allerede (helt siden Oblivion), så jeg stoler ikke så mye på dem lengre. BioWare gav jeg opp en god stund, men SW: Old Repubiic og (spesielt) DA:I gav meg troen på dem igjen... men for hvor lenge?

 

Bioware har hatt en dalende kurve ganske lenge, helt siden Mass Effect. Ihvertfall det folk påstår. Jeg syns DA:I er ett stort steg i riktig retning, men det er mye som må forbedres. Vi har en massiv verden, men lite vi kan gjøre der, minner meg om det originale Baldurs Gate. Ingen av sonene er heller bundet inn i hovedhistorien. For få valg utenom hovedhistorien, som hadde en del.

 

Gameplayet blir ikke bra før du får spesialisering, eller det er ikke dårlig før, men dybden er ikke så stor. Det taktiske kamera må fikses, det fungerer ikke i det hele tatt. Kontrollen kunne hatt en liten overhaling på pc, ikke mye, men små ting som hadde gjort det bedre.

 

Jeg liker War Table missions av en grunn, de oppdaterer meg på hva som har skjedd i Thedas. Det er på War Table at Dragon Age saven din virkelig skinner igjennom. Problemet er at oppdrag tar lang tid og ikke alltid har gode resultater. De beste oppdragene og fokusere på er kompanjonger sine, siden de ofte kan få gode belønninger fra det.

 

Multiplayer i Bioware spill vil alltid være der så lenge EA er medeiere i selskapet, dessverre. Men så lenge de ikke bruker massive ressurser på det, eller har ett eget studio som tar hånd om multiplayer så ser jeg ikke ett problem med det. For Mass Effect 4 ser det ut som Bioware Austin skal håndtere multiplayer (folkene som lagde Swtor) og da ett annet studio lager single player.

 

Forresten folk har begynt og modde spillet alt og ligger litt på nexus mods, det er mest oppussing av teksturer og forbedring av klær osv, og en community patch. Uansett hvis dere er interessert så sjekk det ut :)

Lenke til kommentar

For mass effect 4 sin del synst jeg ikke at de vil ha inn en MP del er så fryktelig ille da jeg synst MP i Mass Effect 3 var ganske solid. Kanskje noe ensformig, men fikk likevel en god del timer underholdning fra det. Det skal siest at jeg var utrolig negativ til MPen før lansering og etter lansering for den del, men desverre er jeg en håpløs completionist når det kommer til mass effect så måtte spille multiplayeren for å få 100% readyness rating i singleplayeren, under den prosessen fant jeg også ut at multiplayeren var ganske så underholdende.

 

Multiplayeren i DA:I har jeg dog ikke prøvd enda så kanskje jeg skal gi den og en sjangse selv om jeg ikke har helt troen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Har noen spørsmål til dere som allerede har spilt spillet.

 

Jeg har hørt mye om at Inquistion har altfor mange sidequests. Jeg er ikke en person som trenger å gjøre alt, faktisk misliker jeg fyllmateriale i spill sterkt. Derfor lurer jeg på om dere som har spilt spillet har noen tips til hvordan jeg bør prioritere, slik at jeg bruker den tiden jeg har tenkt å bruke på de meste interessante sidequestene.

 

Jeg regner med at questene jeg får av kompanjonger er verdt å gjøre for det meste. Er det noen andre questtyper som ofte har interessante historier å forteller, eller må jeg bare velge quester jeg gidder å gjøre blindt?

 

Setter også pris på andre tips for å nyte spillet ordentlig. Planen min er å gjøre de sidequestene som er interessante, og gå videre til neste hovedhistoriepunkt når jeg er høy nok level. Er det verdt det å drive med crafting?

 

Et siste spørsmål: Jeg koste meg stort med det taktiske i de første to spillene på PC, og brukte mye tid på atferdsprogrammering av kompanjongene mine. I dette spillet har jeg forstått at mulighetene for taktikk er svært begrenset. Skal jeg bare skru ned vanskelighetsgraden til normal å spille det som et slags action-rpg, og unngå frustrasjonen over hva som kunne vært? Spiller på PC.

Lenke til kommentar

Snipp!

Tja, jeg vil påstå at det er en hel del kjedelig sidequests i DA:I.

 

Oppdragene du får fra kompanjongene er ofte morsomme eller interessante og i tillegg gir de deg mye igjen i form av XP / Utstyr. Kan ikke huske at det var noen rød tråd gjennom hvilken sideoppdrag som var morsomme eller ikke, så jeg tror du må velge litt blindt.

 

Skal du spille spillet på vanskelig eller lett? Hvis du kjører på med Hardcore slik jeg gjorde, er du helt avhengig av å gjøre en del sideoppdrag mellom hovedhistorien for å ha høyt nok nivå / utstyr. Crafting er en stor del av spillet og absolutt noe du burde sette deg inn i.

 

Spilte på PS4 selv, så litt usikker hvordan det fungerer på PC, men jeg spilte som sagt på vanskeligste vanskelighetsgrad og brukte ikke tactical camera én eneste gang (kan hende det ble brukt helt i starten av en kamp eller to for å få oversikt). Siden du sier at du ikke er opptatt av å klare alt (regner med at trophies / achivement ikke betyr noe da) kan du bare teste deg litt fram på vanskelighetsgrad. Jeg mener at du kan skifte inni spillet (rett meg hvis jeg tar feil).

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Hei! Har noen spørsmål til dere som allerede har spilt spillet.

 

Jeg har hørt mye om at Inquistion har altfor mange sidequests. Jeg er ikke en person som trenger å gjøre alt, faktisk misliker jeg fyllmateriale i spill sterkt. Derfor lurer jeg på om dere som har spilt spillet har noen tips til hvordan jeg bør prioritere, slik at jeg bruker den tiden jeg har tenkt å bruke på de meste interessante sidequestene.

 

Jeg regner med at questene jeg får av kompanjonger er verdt å gjøre for det meste. Er det noen andre questtyper som ofte har interessante historier å forteller, eller må jeg bare velge quester jeg gidder å gjøre blindt?

 

Setter også pris på andre tips for å nyte spillet ordentlig. Planen min er å gjøre de sidequestene som er interessante, og gå videre til neste hovedhistoriepunkt når jeg er høy nok level. Er det verdt det å drive med crafting?

 

Et siste spørsmål: Jeg koste meg stort med det taktiske i de første to spillene på PC, og brukte mye tid på atferdsprogrammering av kompanjongene mine. I dette spillet har jeg forstått at mulighetene for taktikk er svært begrenset. Skal jeg bare skru ned vanskelighetsgraden til normal å spille det som et slags action-rpg, og unngå frustrasjonen over hva som kunne vært? Spiller på PC.

Ja det er en del sidequests, spesielt i starten av spillet som er veldig kjedelige. Løp fra A til B, med lite belønning og du føler deg som en ærend gutt/jente. Etterhvert som spillet åpner seg opp derimot blir sonene veldig annerledes å får en helt annen prioritering. Men som Espp nevner, du må gå det litt blindt av og til på sidequests, noen ender i intet og noen ender i ruiner med fantastiske items og lore. Oppdrag rundt kompanjongene er verdt å gjøre ja, alle er veldig godt skrevet og har spennende historier som utvikler seg godt i spillet, etter min mening.

 

Tips for å nyte spillet? Ta inn verdenen, den er nydelig og har fantastiske detaljer, ikke bare grafisk, men alt som er gjort med lore i DA:I er utrolig godt gjennomført. Forlat den første sonen etter noen timer, ikke bli hengende der i 20 timer som mange andre, spillet er stort og det er masse å gjøre. Snakk med alle! ikke noe mer å si der. Sett deg inn i crafting, det er godt gjennomført, selv om det tar litt tid og få has på det.

 

Det taktiske er nærmest borte, det finnes tactics fortsatt og noe som heter behaviours. Du har da valget mellom å la en AI styre og bare finpusse på taktikker, som i de forrige spillene eller at du tar kontroll og gjør alt selv. Men systemet er veldig dummet ned, dessverre. Heldigvis er det en del dybde i hvordan du bygger karakterer igjennom abilities og slikt. Hvis du bare vil nyte spillet sin historie, siden det er første gjennomspilling, så ville jeg kjørt på normal først. Jeg gjorde det, men det er ikke spesielt vanskelig på normal. Som Espp også nevner, du kan bytte vanskelighetsgrad i menyen under gjennomspillingen, så du kan prøve litt av hvert. Men hvis du velger hard å så bytter bort, da vil du ikke få achievement i slutten av spillet.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Hvis man vil ha en mer kompakt og historiefokusert rollespillopplevelse uten fyll-quests av typen "finn 100/100" og "jeg mistet min ring i en hule med goblins" vil jeg heller anbefale å spille gjennom Dragon Age: Origins på nytt. Inquisition er milevis bedre enn toeren; kampsystemet er engasjerende, verdenen er fascinerende å utforske og de fleste karakterene er troverdige, men det er veldig mange fyll-quests og til en viss grad er det obligatorisk å gjøre hvertfall noen av disse for å bygge opp såkalte power-poeng, som du må ha et visst antall av for å fortsette hovedhistorien. Selve hovedhistorien byr heller ikke på de helt store overraskelsene:

 

 

Corypheus er ond. Han må stoppes.

 

 

Hvis du er veldig imot å gjøre fyll-quests kan jeg ikke anbefale Inqusition. Er du villig til å gjøre noen av dem mens du utforsker en svært detaljert og variert fantasy-verden, og er mer opptatt av at karakterene er interessante enn at hovedhistorien er det, så ville jeg gitt det en sjanse. Dessverre finnes det såvidt jeg vet ingen demo.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Viss du skal spille på normal eller lettere trenger du ikke sette deg noe spesielt inn i crafting, har barre siste questet igjen og det eneste jeg har craftet er pga et oppdrag.

Det er sant nok, men på nightmare til drage kampene og boss kamp. Da må man ha gode masterworks av crafting for å lykkes. Noe som er awesome!

Lenke til kommentar

 

Viss du skal spille på normal eller lettere trenger du ikke sette deg noe spesielt inn i crafting, har barre siste questet igjen og det eneste jeg har craftet er pga et oppdrag.

Det er sant nok, men på nightmare til drage kampene og boss kamp. Da må man ha gode masterworks av crafting for å lykkes. Noe som er awesome!

 

Du syns kanskje det er awesome at man må ha min-makset til perfeksjonsnivå gjennom crafting for å klare Nightmare, jeg syns det er ekstremt negativt at du ikke kan bruke taktikk for å jobbe rundt svakhetene til karakterene dine.

 

Min opplevelse av Nightmare i DA:I var at det var en ren oppskalering av fiendtlig HP, som egentlig bare gjorde at kampene (den desidert svakeste delen av spillet i utgangspunktet) ble enda mer kjedelige, jeg gikk ned til Normal etter 5 timer fordi Hard var så vanvittig kjedelig. Ikke at spillet var spesielt mye mer underholdende på Normal heller, men da slapp jeg i det minste å bruke 10 minutter på å ta ned en vanlig fiende.

 

Til Jakoozie, hvis du likte kampsystemet i Dragon Age: Origins på grunn av alle mulighetene og valgene du fikk, bør du ikke spille Inquisition, men heller se på Divinity: Original Sin (som forøvrig er et langt bedre RPG uansett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...