Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har postet noe her. Har skjedd mange endringer med spillet. Det har fått en slags New Game + modus, den heter The Golden Nug. Det lar deg synkronisere mye av det du har samlet på en playthrough og laste det inn på nye karakterer eller andre eksisterende saves. Har også kommet noe nytt som heter Trials som er varierende utfordringer du kan ha på mens man spiller spillet, og en del nye loot ting, et par av disse nye featurene er bundet til Trespasser DLC, men The Golden Nug er en patch.

 

Alle abilities i spillet har også fått en ny oppgradering som legger til litt variasjon i gameplayet, og du kan bytte mellom forskjellige oppgraderinger uten problemer. Alt i alt så har det fått mye nytt som gjør at det er verdt å ta turen tilbake til Thedas for de som er interessert.

 

Personlig så vil jeg si at Trespasser er noe av det beste Bioware har produsert, ikke bare til Dragon Age, men noensinne. Så det anbefales på det varmeste. Kommer nok til å spille igjennom alt på nytt og skrive en anmeldelse her i tråden slik at folk kan få litt innsikt og bedømme selv om det er verdt det. 

 

Kommer også en GOTY utgave nå i Oktober for de som ikke har kjøpt noe utenom hovedspillet eller ikke spilt DA:I enda så er det en god mulighet til å få alt til en billig penge. Liten trailer her.

 

 

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg har fått med meg fra Trestammer er at det er basically 'Citadel men bedre'

Citadel var den verste DLC-en jeg har sett, og var praktisk talt fanfiction uten all feilskrivingen.

Ja og nei. Det har mange interaksjoner med kompanjongene som i Citadel, men dette er etter Inquisition sin hovedhistorie. Det åpner for et nytt spill, eller flere, og det har også en ganske fantastisk epilog en av de beste jeg har sett utenom Dragon Age Origins og Fallout New Vegas. Det er rett og slett noe man burde spille, men hvis du ikke likte Citadel og du ikke likte noe som helst med DA:I, da burde du nok styre unna ja.

 

Citadel er det verste DLC du har sett? Det var jo poenget og gi fansen en avskjed med de karakterene de hadde blitt glad i over 3 spill, ser ingenting negativt med det. Det var absolutt det beste som kom til Mass Effect 3. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

 

Det eneste jeg har fått med meg fra Trestammer er at det er basically 'Citadel men bedre'

Citadel var den verste DLC-en jeg har sett, og var praktisk talt fanfiction uten all feilskrivingen.

Ja og nei. Det har mange interaksjoner med kompanjongene som i Citadel, men dette er etter Inquisition sin hovedhistorie. Det åpner for et nytt spill, eller flere, og det har også en ganske fantastisk epilog en av de beste jeg har sett utenom Dragon Age Origins og Fallout New Vegas. Det er rett og slett noe man burde spille, men hvis du ikke likte Citadel og du ikke likte noe som helst med DA:I, da burde du nok styre unna ja.

 

Citadel er det verste DLC du har sett? Det var jo poenget og gi fansen en avskjed med de karakterene de hadde blitt glad i over 3 spill, ser ingenting negativt med det. Det var absolutt det beste som kom til Mass Effect 3. 

 

Jeg likte at man kunne vandre rundt i DAI og bare fokusere på sidequests og rifts uten at det brøt med hovedhistorien, det jeg mislikte var alle beslutningene som var lagt til i spillet som tok tid, men hadde absolutt ingen konsekvenser (War Table var den desidert verste synderen her.) Ellers er det mye annet som jeg syntes var helt håpløst var hvordan kampsystemet var mindre gøy enn Alpha Protocol, spesielt med tanke på at det var enten slåssing, løping gjennom tomme områder, eller klikke på beslutninger på War Table man gjorde 90% av tida i DA:I

 

Bra de faktisk har lagt denne Fanservice-DLC-en til etter hovedhistorien når man ikke nødvendigvis er like "tidspresset," og ikke midt oppi en krig på liv og død mot en ufattelig mektig fiende der hvert sekund (visstnok) kan tippe vekta. Den første feilen med ME3 Citadel var nettopp at premisset var fullstendig idiotisk. Citadel hadde faktisk gitt mer mening om Shepard hadde våknet magisk til live igjen midt inne i The Citadel to år etter at ME3 var ferdig for så å få gjengen samlet og ha fest.

Lenke til kommentar

Jeg likte at man kunne vandre rundt i DAI og bare fokusere på sidequests og rifts uten at det brøt med hovedhistorien, det jeg mislikte var alle beslutningene som var lagt til i spillet som tok tid, men hadde absolutt ingen konsekvenser (War Table var den desidert verste synderen her.) Ellers er det mye annet som jeg syntes var helt håpløst var hvordan kampsystemet var mindre gøy enn Alpha Protocol, spesielt med tanke på at det var enten slåssing, løping gjennom tomme områder, eller klikke på beslutninger på War Table man gjorde 90% av tida i DA:I

[klipp]

 

Jeg er litt uenig i at rifts var bra og war table en beslutning som tok unødvendig tid. Etter litt for mange rifts i ESO er jeg litt overasket over at Bioware valgte dette til sitt spill. Det er vel litt oppbrukt nå (Oblivion, ESO, Rift (selv om jeg ikke har spilt nettopp den tittelen) , sikkert flere titler).

 

War Table derimot synes jeg er et spennende forsøk på bringe inn et element vi ikke typisk ser i cRPG.

Det gjøres et poeng i DA:I at du har over en undertrykt verden, og får en slags konge-rolle i tilegg til en mer handson rolle (som er den rollen vi kjenner fra cRPG'er fra før). Og war table bidrar til en å gi den konge-rollen en konkret tilstedeværelse i spillet (i tillegg til å dømme i noen "straffesaker"). En konge kan ikke være over alt til en enhver tid og må derfor bruke diplomatiet, spioner og makt der det trengs for å holde nasjonen i sjakk. Med dette elementet får spilleren en følelse av å styre regionene.

 

Det sagt så bærer war table preg av å være noe nytt som Bioware prøver ut, og som ikke har satt seg som konsept enda. Og det ligger mye potensiale her som jeg håper de vidreutvikler til neste tittel. F.eks gir det spilleren følelsen av å sitte i førersete på alt, mens det hadde vært naturlig om en konge i større grad ble oppsøkt av diplomater, og overumplet av politikkens vesen, som egenrådig adel, opportunistiske hærledere osv. Viker litt som om om hvis en konflikt er fiksa engang er den fiksa permanent.

 

Ellers er jeg enig i at kamp-systemet er veldig midt på treet. Dog mindre "sandwich-combat" enn DA2.

 

Jeg synes også at karakterenem man kan ha med i gjengenm mangler mye sjarm. Jeg skjønner liksom ikke hvorfor Bioware følger opp sitt eget nivå fra BG her. Samtidig har voice-actingen mye å gå på.  Kanskje lære av Last of Us?

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

War Table skulle vært en blanding av det der nå, men med oppdrag som The Inquisitor måtte personlig dra ut og løse. Det er jo noen quest chains på War Table som kunne endt i et oppdrag utenfor Skyhold, det hadde vært optimalt for å få følelsene av at valgene du gjorde der hadde en effekt på Thedas. 

Lenke til kommentar

War Table skulle vært en blanding av det der nå, men med oppdrag som The Inquisitor måtte personlig dra ut og løse. Det er jo noen quest chains på War Table som kunne endt i et oppdrag utenfor Skyhold, det hadde vært optimalt for å få følelsene av at valgene du gjorde der hadde en effekt på Thedas. 

 

Det er jo noen sånne oppdrag nå....(?) (Sånn som stormingen av borgen til en bad guy)

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...