Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Origins var bedre enn Inquisition, men Inquisition er milevis bedre enn toeren. Jeg vil ikke si det betyr at Inquisition er dårlig, bare at Origins var et eksepsjonelt godt rollespill. Jeg har det moro med Inquisition, selv om det er åpenbart at utviklerne har glemt uttrykket "less is more" og paddet spillet noe vanvittig med endeløse fetch-quests av typen samle x antall av gjenstand y. Origins var en mye strammere og mer fokusert opplevelse, som hadde noen få solide sidequests i stedet for hundre overfladiske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut! Blir nok kjøpt i løpet av uka :D

 

Om du vil bli oppdatert på historien som har hendt så langt kan du kjøre gjennom denne og ta de vesentlige valgenne gjennom serien og importere disse til din nye game på inquisition. https://dragonagekeep.com , ganske grei gjennomgang, det krever dog at du lager deg en konto :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg lvl 20. Drept 5 dragger, spilt i 100 timer. Har ikke peiling på hvor langt jeg er fra slutten, men hvertfall et område jeg ikke har begynt noe særlig på. Story questen jeg nettopp tok var anbefalt 12-15 så ligger litt over storyen hehe. Har vell 160 power og lvl 13 influence eller noe sånn også. Enda ikke startet med crafting, kanskje på tide og mekke noe gear :)

Lenke til kommentar

Først 36 timer inn i spillet fikk jeg endelig tak i Sera. Siden det ikke gikk an å reise til Val Royeaux via War Table gikk jeg utfra at det ikke gikk an å reise dit via fast travel-kartet heller, og at jeg rett og slett hadde mistet den questen. Litt googling viste at mange har vært offer for den samme forvirringen og spilt enda lenger før de fant ut at det gikk an å dra tilbake. Unødvendig inkonsekvent av utviklerne, vil jeg si.

 

Når det er sagt, etter å ha møtt Sera tenker jeg at jeg hadde klart meg helt fint uten akkurat den personligheten. Pen er hun heller ikke.

Lenke til kommentar

Enig der. Jeg har ledd veldig mye av Sera ute i felten. :p Hun er også rimelig bra i kamp, så hun har vært fast inventar lenge.

 

Men til poenget. Har kommet til noen trials-greier i et eller annet tempel langt ute i spillet, men sitter fast. Første greie var å tråkke på noen ruter på bakken så de lyste opp, så jeg måtte tråkke på alle én gang hver - verken mer eller mindre. Jeg må nok gjøre det samme på neste trials også, men aner ikke hvordan. Noen tips?

Lenke til kommentar

Enig der. Jeg har ledd veldig mye av Sera ute i felten. :p Hun er også rimelig bra i kamp, så hun har vært fast inventar lenge.

 

Men til poenget. Har kommet til noen trials-greier i et eller annet tempel langt ute i spillet, men sitter fast. Første greie var å tråkke på noen ruter på bakken så de lyste opp, så jeg måtte tråkke på alle én gang hver - verken mer eller mindre. Jeg må nok gjøre det samme på neste trials også, men aner ikke hvordan. Noen tips?

Hvis du snakker om tempelet man er i blant hovedoppdragene? Hvis ja så skal du trykke på rutene så de lyser opp og du kan ikke trykke på samme 2 ganger. Det vil si du må finne et mønster som gjør at du kan dekke alle uten å være borti en to ganger. Kan være ganske irriterende noen ganger.

Lenke til kommentar

Det er det templet, ja. Første trial gikk helt fint, men i neste må jeg først tråkke på en del av de rutene, før jeg må ned en trapp og tråkke på resten. Det er nok der hovedproblemet ligger. Å tråkke på alle oppe ELLER nede går fint, men hvordan kommer jeg meg fra den ene til den andre? Straks jeg forlater rutenettet for å gå ned trappen slutter alt å lyse. Det samme om jeg hopper ned. Er en stund siden jeg spilte, men vurderer å plukke det frem igjen etterhvert. Er det noen mulighet for å hoppe over disse trialsene? Mener Cassandra stadig spør om jeg vil hoppe over dem?

Lenke til kommentar

Det er det templet, ja. Første trial gikk helt fint, men i neste må jeg først tråkke på en del av de rutene, før jeg må ned en trapp og tråkke på resten. Det er nok der hovedproblemet ligger. Å tråkke på alle oppe ELLER nede går fint, men hvordan kommer jeg meg fra den ene til den andre? Straks jeg forlater rutenettet for å gå ned trappen slutter alt å lyse. Det samme om jeg hopper ned. Er en stund siden jeg spilte, men vurderer å plukke det frem igjen etterhvert. Er det noen mulighet for å hoppe over disse trialsene? Mener Cassandra stadig spør om jeg vil hoppe over dem?

Eneste måten å hoppe over på er å gå ned der fienden gikk. I det rommet hvor du må over to av disse feltene så må du hoppe over midten som går imellom feltene. Vanskelig og forklare

 

 

En video som viser det frem ganske greit, hvis du bruker slike ting riktignok.

Lenke til kommentar

Har stoppet helt å spille DA:I nå. Er blitt ganske lei og det frister ikke å starte spillet opp igjen.

 

Et godt spill som jeg har kost meg med i rundt 80 timer på nightmare. Det er en achievement å klare det på den vanskelighetsgraden og da må jeg spille slik.

 

Har mange punkter som jeg mener er litt dårlig;

- Dialogene er det beste med spillet, men noen av dem er direkte elendige eller bare klein (klisjé)

- Alt, alt, alt for repetitive. Gjør jo samme dritten om og om igjen bare i litt forskjellig innpakning. Liker heller ikke at jeg blir tvunget til å gjøre masse sideoppdrag for å fullføre Main story. Man kan gjøre bare Main story hvis man ønsker, men man er langt unna levelen som kreves for å klare det på nightmare.

- Hesten er ikke spesielt bra og den vinden / røyken som kommer av den i galopp er bare teit.

- Lite innvirkning på verden, absolutt ingen egentlig. Men får ta ett valg som forandrer historien, men der stopper det.

- Alt for lite elementer fra rollespill til å være et RPG. DA:I er mer som et action / adventure, med noen få aspekter fra rollespill. Det er "dummet" ned for å passe flere, og det er noe jeg ikke liker. Hvor er dybden til å lage karakteren jeg selv ønsker? Det er tross alt et rollespill.

- Litt ubalanserte karakterer, men det er ikke noe stort problem.

 

Kunne sikkert skrevet mer, men det var de jeg kom på i farten. Har som sagt kost meg med spillet, men det var ikke det jeg håpet på. Gleder meg til neste Mass Effect nå, for jeg mener at historiene og denne type gameplay passer bedre i det universet.

 

Jeg ville ratet spillet som veldig godt og gitt det 7.5/10. Har ingen problem med å anbefale spillet til andre siden jeg syns det er et veldig bra spill, men jeg vil gjøre de oppmerksom på noen av manglene jeg selv syns spillet har.

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at sideoppdragene gjør spillet altfor repeternde, men jeg synes karakterene og landskapene er akkurat gode nok til å dra det i land. Jeg spiller det av og på med andre spill innimellom for at repetisjonen ikke skal bli for påtagelig. Jeg måtte le litt første gang jeg fikk en quest av typen "jeg har tilfeldigvis mistet en ring i en hule full av livsfarlige monstre", det blir liksom ikke mer klisje enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at sideoppdragene gjør spillet altfor repeternde, men jeg synes karakterene og landskapene er akkurat gode nok til å dra det i land. Jeg spiller det av og på med andre spill innimellom for at repetisjonen ikke skal bli for påtagelig. Jeg måtte le litt første gang jeg fikk en quest av typen "jeg har tilfeldigvis mistet en ring i en hule full av livsfarlige monstre", det blir liksom ikke mer klisje enn det.

 

Ja, det er sant. Selv om jeg synes at mange klisjéer er på sin plass på grunn av tradisjon (f.eks. treffe på noen i et vertshus som gir deg et quest), burde de snudd flere av de på hodet. Hun som sendte deg for å finne ringen burde gjort det for å lure en eventyrer som tradisjonelt sett gjør alt for penger, spesielt hvis han også kan hjelpe folk. F.eks. sperre deg inne i hulen med et ras for å rydde deg av veien slik at hun kunne rane de lokale bøndene uten å få en eventyrer etter seg... eller noe slikt.

Lenke til kommentar

 

Jeg liker "live" musikk i slike spill. Et av de første eksemplene jeg kan huske, var rollespillet Darkstone fra 1999. Det tok helt av:

 

Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Selv om jeg synes at mange klisjéer er på sin plass på grunn av tradisjon (f.eks. treffe på noen i et vertshus som gir deg et quest), burde de snudd flere av de på hodet. Hun som sendte deg for å finne ringen burde gjort det for å lure en eventyrer som tradisjonelt sett gjør alt for penger, spesielt hvis han også kan hjelpe folk. F.eks. sperre deg inne i hulen med et ras for å rydde deg av veien slik at hun kunne rane de lokale bøndene uten å få en eventyrer etter seg... eller noe slikt.

 

 

Det er lite som skal til. Jeg går utfra at utviklerne jobber under et såpass stort tidspress at man omtrent ikke har tid til å tenke ut noe originalt, derfor blir det til at man resirkulerer de samme gamle ideene som man kjenner godt fra andre spill.

Lenke til kommentar

Selv om jeg likte DA:I veldig godt, så syns jeg faktisk det burde vært under kniven 6 måneder til. Kanskje hatt en Mars slipp nå i 2015. Er en del ting som kunne vært mer pusset på, blant annet gameplayet hadde trengt litt mer arbeid.

Jeg vet ikke hvor mye de får utrettet på 5-6 måneders utsettelse, men jeg er veldig glad for at DA:I og TW3 slippes såpass langt ifra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...