Gå til innhold

Dragon Age Inquisition - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

 

zip

Uenig med min kompanjong Noreng, som vanlig. Kampsystemet er faktisk utrolig bra etter min mening. Det sterkeste i starten frem til du låser opp spesialisering er uten tvil Rogue med bue. Det har høy skade, mulighet for å droppe inn og ut av kamp med stealth og da levere høye crits med overraskelsemoment. Mage er ikke min favoritt i DA:I, men jeg syns de er ganske sterke fra starten av og blir bare sterkere som spillet går. Viktig at du har ett godt utvalg av både damage og cc i ditt spell arsenal. Warriors er vanskelige å spille, men de har sine styrker. Du kan fort bli en mye bedre tank enn dine kompanjonger og 2 hander kan bli bra etterhvert.

 

Min favoritt personlig er Rogue med bue. Mange grunner, noen har jeg nevnt. Men når du får spesialisering så kan alle classene plutselig ta på seg helt unike roller. Dette gir spillet god dybde og god grunn til å spille det igjen. Det nærmeste du kommer cleric i dette spillet vil jeg si er Warrior - Templar eller Mage - Knight Enchanter. Begge veldig sterke classes. 

 

Viktigste og huske, spesielt om du har spilt de første spillene i serien er at DA:I spilles som ett action-rollespill. Men jeg mener på at det forsatt har den fin tune følelsen man hadde før. Du har fortsatt taktikker, men de er veldig annerledes. Du kan la kompanjongene dine bli styrt av en AI, eller du kan ta kontroll selv. AI'en er helt ok, kan bli veldig sterk hvis du vet hvordan man setter opp taktikkene riktig.

 

Det er også en del detonasjoner du kan gjøre. Detonasjoner er rett og slett når du kombinerer en spell fra en class med en annen. Et eksempel - Mage kaster Wintergrasp som fryser fienden fast, du velger en warrior å får han til og bruke Mighty Blow, du knuser isen og fienden tar bonus damage i form av shatter.

 

http://forum.bioware.com/topic/520838-how-do-detonations-work/les den andre posten der hvis du er interessert i å vite mer. Jeg syns detonasjoner er viktig og vite om hvis man skal spille på Nightmare. Det gjør også gameplay mer spennende og samtidig gir det bedre flyt. 

 

Håper svaret mitt var utfyllende nok, selv om det er fult av språkfeil og tegnsetting feil. :D

 

Du har hodet i skyene ser jeg.

Det er ikke mulig og forsvare kampene i dette spillet, rett og slett en nedgradering. 

 

Du har ikke en gang fullført spillet utifra hva jeg har lest. Du bitcher til og med på Dragon Age Origins og du hyller Pillars of Eternity og The Witcher 3 uten grunnlag for hvorfor utenom at du syns DA:I hadde masse fetch quests, noe som er imponerende iforhold til at du ikke har fullført det. Det som fryder meg mest er at EA faktisk tjente penger på deg fordi du kjøpte spillet. Du var ihvertfall en del av problemet og ikke løsningen. 

 

Så du skylder på meg fordi jeg kjøpte spillet ?  :hmm:

 

Jeg Hyller Witcher for bra Side quest, noe som ikke eksisterer i Dragon Age, når jeg kom inn i den første landbyen i Witcher 2, så fikk jeg beskjed om og drepe en kraken, Få et alkaholisert troll til og roe seg ned, og bombe  og utslette de 3 fiende (nestene) som er gjømt sabla godt i jungelen, ikke for og snakke om at når man går langt finner man et gammel bygg for de har gale folk, og du skal hjelpe dem med og enten ta igjen eller stenge dem fra verdenen.........

 

 

Dragon Age I  Collect these stones and hidden chests......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

Du kjøpte spillet og bruker det som en rettighet for å klage konstant. Det hadde vært en annen ting om du hadde kommet med gode argumenter for at du føler A og B, men du sier bare korte fraser med frustrasjon, det gir jo ingenting. Det finnes konstruktive måter å si ting på. Jeg aksepterer at du ikke liker spillet, men at du virkelig må pirke på meg fordi jeg ser verdien i det forstår jeg meg ikke på. Uansett vi kommer ingen vei med dette, vi er uenige sånn er det bare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

...

Du kjøpte spillet og bruker det som en rettighet for å klage konstant. Det hadde vært en annen ting om du hadde kommet med gode argumenter for at du føler A og B, men du sier bare korte fraser med frustrasjon, det gir jo ingenting. Det finnes konstruktive måter å si ting på. Jeg aksepterer at du ikke liker spillet, men at du virkelig må pirke på meg fordi jeg ser verdien i det forstår jeg meg ikke på. Uansett vi kommer ingen vei med dette, vi er uenige sånn er det bare.

 

Du høvler jo selv over ting, ser ikke noe gode positive argumenter , virker bare som du er fast bestemt på at spillet er bra, samme som jeg er fast bestemt på at spillet ikke er bra.

Lenke til kommentar

 

 

...

Du kjøpte spillet og bruker det som en rettighet for å klage konstant. Det hadde vært en annen ting om du hadde kommet med gode argumenter for at du føler A og B, men du sier bare korte fraser med frustrasjon, det gir jo ingenting. Det finnes konstruktive måter å si ting på. Jeg aksepterer at du ikke liker spillet, men at du virkelig må pirke på meg fordi jeg ser verdien i det forstår jeg meg ikke på. Uansett vi kommer ingen vei med dette, vi er uenige sånn er det bare.

 

Du høvler jo selv over ting, ser ikke noe gode positive argumenter , virker bare som du er fast bestemt på at spillet er bra, samme som jeg er fast bestemt på at spillet ikke er bra.

 

Så fint, da kan vi bare sette det der og være ferdig med hverandre. Forøvrig jeg har over 100 poster i den diskusjon tråden hvor jeg gir gode grunner for hvorfor jeg liker Dragon Age Inquisition, du kan også finne meg under samme navn på Bioware forumet og se postene mine der. Regner dog med at du ikke er interessert i det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet Realzi har er at han ikke tror at det er mulig å ha andre meninger enn han på dette emnet. Hver eneste tråd og artikkel som omhandler bioware spill er det inn å spytte ut meningsløs hets mot selskapet uavhengig av hva selve tråden og artikkelen dreier seg om. Bare det å nevne at bioware EA spill å kritisere disse grovt for å være buggy for så å dra frem witcher spillene som et eksempel på "hvordan dette skal gjøres" finner jeg lettere komisk, da disse var lang værre enn samtlige dragon age spill når det kom til bugs.

 

Jeg ser heller ikke hvorfor en på død å liv må sammenligne witcher 2 med dragon age, området i witcher 2 er knøttlite til sammenligning med DA:I sine områder og er i mye større grad et open world spill enn hva witcher 2 noengang var med sine 3 områder du kan utforske en av gangen. Witcher 3 blir langt mer spennende, å er nok det spillet jeg har sett mest frem til i å 2015, men du skal nok se det at ikke alle questenne der heller kommer til å være toppen, da dette igjen er et open world spill som setter litt begrensninger for dette. En hadde jo og forøvri en del fetch quests i witcher 2 hvor du eksempelvis skulle samle 20 harpy fjører.

 

Witcher spillene er blant mine absolutt favoritt spill, men de er ikke perfekte de heller. Bioware har hatt sine oppturer og nedturer, DA 2 mener jeg personlig var en kraftig nedtur sammenlignet med DA Origins som sålangt er mitt absolutt favorittspill, DA:I synse jeg de har hentet seg kraftig inn igjen, for meg var dette en vakker og nydelig reise fra start til slutt. Jeg henger meg sjelden så fryktelig mye opp i ymse småfeil å dømmer spill ut fra dette, men foretrekker å dømme de ut fra et helhets inntrykk, og for DA:I var dette meget godt. Vår venn Realzi her har bestemt seg for at alt bioware rører er elendi, uten å ha noe betydelig grunnlag for sine påstander, men presenterer de likevel som fakta og ikke sine egne meninger, dette er i all hovedsak det jeg har problemer med. Bioware har som nevnt tidligere hatt oppturer å nedturer, men de har gitt meg mitt favorittspill (DA: Origins) og de har gitt meg min favoritt spill serie som er mass effect, noe jeg ikke kommer til å glemme med det første bare forde de lagde ett spill som ikke nådde opp til forventningenne (DA2), de har og laget gode PC porter for samtlige av sine spill selv om tactical kameraet ikke er helt optimalt i DA:I.

 

Dette er mine meninger, og jeg presenterer det som akkurat det.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Level 19 i spillet nå og jeg føler for nyansere mitt bilde av spillet. Synes spillet har har økt jevnt i underholdningsverdi stort sett hele veien. De 2 største tingene jeg har ergret meg over i spillet blir bedre etterhvert og nytenkningen som virker litt prøve og feile faller mer på plass.

 

Jeg tenker her på at:

 

*"finn X av ditt og datt i hver sone" questene blir lettere å strømlinjeforme og virker mindre dominerende utover i spillet enn til å begynne med. Likevel skal det sies av spillet har mer enn nok innhold til at disse questene kunne vært kuttet betraktelig ned. Hva med bare å hatt de finn X questene der du tar strukturer fra fienden og gjør dem til dine byer etc.

 

*Loren/Konfliktnivået som , som jeg har pekt på, virker veldig snever i DA1, DA2 og begynnelsen av DA3, åpner seg mer opp og blir rikere mer spennende utover i DA3.

 

*War Room influerer mer og mer på verden etterhvert (f.eks dette med å bygge bro etc.). Her ligger det mye potensiale til en evt. et nytt DA.

 

Hvilket bringer meg over til spørsmålet. Når dukker DA4 muligens opp tro?

DA1: 2010

DA2: 2011

DA3: 2014

DA4:?

 

Siden Bioware ikke har satset hardt på expansions/DLC til DA3, går det an å håpe på 2017 tro?

Hvis de greier å holde på hva som var bra i siste halvdel av DA3, og videreutvikler combaten og den nyintroduserte gamemekanikken, kan fremtidige titler bli meget bra. Så får jeg heller akseptere at jeg synes settingen er for tett opp til "vår tid".

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Nytt DLC på vei, The Descent. 

 

http://www.dragonage.com/en_US/news/the-descent

 

 

 

I og for seg kult med nytt kontent. Men darkspawn og Deep Roads ble det vel nok av i DA1? Særlig nå som jeg synes mesteparten av DA3 har tatt steg i riktig retning når det gjelder loren og ikke minst storien. De ulike faksjonene etter begynnelsen av DA3 er mye mer interessante.

 

Jeg har ikke spilt Jaws of Hakkon, men forstår at det ikke var nye abilities eller noe særlig gear der... Skal vel litt til at det er det her heller da..?

Hadde vært bedre med en skikkelig expansion ala Awakening, eller begynne jobbingen mot DA4.

Akkurat nå holder det hardt med et nytt DA til 2017..

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt Jaws of Hakkon, men forstår at det ikke var nye abilities eller noe særlig gear der... Skal vel litt til at det er det her heller da..?

Hadde vært bedre med en skikkelig expansion ala Awakening, eller begynne jobbingen mot DA4.

Akkurat nå holder det hardt med et nytt DA til 2017..

Det går nok mest ut på den informasjonen vi lærte i DA:I om lyrium og red lyrium, det er knyttet til the blight og er eldre enn Corypheus og de andre magisterene som prøvde å ta over the Golden City. Det kan motsi hele religion som menneskene i Thedas hører til, og den som du er den såkalte profeten for med The Inquisitor. Jeg syns ihvertfall dette er spennende med tanke på lore. 

 

Jaws of Hakkon hadde en del nytt gear og en ny ability til Inquisitoren basert på focus som man bruker. Man gikk jo også opp 3 - 4 lvler der. Selv håper jeg også på en ekspansjon, og det er ikke utenkelig at vi får en før året er omme. Tipper også at neste spill er under utvikling allerede, og vil ta litt kortere tid med tanke på at de har blitt vant med Frostbite motoren osv. 

Lenke til kommentar

Takker for info! :-)

 

Apropos Frostbite så synes jeg de ikke brukte potensialet helt der. Håper de utnytter engine bedre, men enda viktigere, at de fyller ut verden bedre. Virker som endel av kartene er lagd med construction set i hui og hast, og derav virker tidvis tomme. Note to Bioware: fylle på med rekvisitter, vegetasjon, bygninger etc. til neste gang.

 

[klipp]

Tipper også at neste spill er under utvikling allerede, og vil ta litt kortere tid med tanke på at de har blitt vant med Frostbite motoren osv. 

 

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

 

Takker for info! :-)

 

Apropos Frostbite så synes jeg de ikek brukte potensialet helt der. Håper de utnytter engine bedre, men enda viktigere, at de fyller ut verden bedre. Virker som endel av kartene er lagd med construction set i hui og hast, og derav virker tidvis tomme. Note to Bioware: fylle på med rekvisitter, vegetasjon, bygninger etc. til neste gang.

 

[klipp]

Tipper også at neste spill er under utvikling allerede, og vil ta litt kortere tid med tanke på at de har blitt vant med Frostbite motoren osv. 

 

 

 

Fyller de på med ere vegetasjon etc, så krever dette mere av hardwaren. Dette fører til at folk med dårlig hardware griner...

 

Spillet skalerer veldig bra siden Frostbite er en veldig bra motor. Spillet skalerer veldig bra med flere skjermkort og bra cpu. Støtter 8+ tråder cpu også. Spille DA i 12 Megapixler er ganske kult :) (3x swift)

Lenke til kommentar

 

Takker for info! :-)

 

Apropos Frostbite så synes jeg de ikek brukte potensialet helt der. Håper de utnytter engine bedre, men enda viktigere, at de fyller ut verden bedre. Virker som endel av kartene er lagd med construction set i hui og hast, og derav virker tidvis tomme. Note to Bioware: fylle på med rekvisitter, vegetasjon, bygninger etc. til neste gang.

 

[klipp]

Tipper også at neste spill er under utvikling allerede, og vil ta litt kortere tid med tanke på at de har blitt vant med Frostbite motoren osv. 

 

 

Men forresten hva synes folk om en ny tur til DA1 land? Bare jeg som synes det ble mer en nok av  Deep Roads/darkspwn?

Lenke til kommentar

 

Takker for info! :-)

 

Apropos Frostbite så synes jeg de ikek brukte potensialet helt der. Håper de utnytter engine bedre, men enda viktigere, at de fyller ut verden bedre. Virker som endel av kartene er lagd med construction set i hui og hast, og derav virker tidvis tomme. Note to Bioware: fylle på med rekvisitter, vegetasjon, bygninger etc. til neste gang.

 

[klipp]

Tipper også at neste spill er under utvikling allerede, og vil ta litt kortere tid med tanke på at de har blitt vant med Frostbite motoren osv. 

 

 

 

Hva mener du med "fylle ut"? Synes kartene var alt annet enn tomme. Det er tett med vegetasjon, stein, fjell, dyr, og alt man forventer i naturen. Det er sannsynligvis det spillet jeg har spilt som har hatt mest detaljer. Screenshots fra helt tilfeldige steder ser fantastisk vakre ut. Jeg håper selvsagt på enda mer i fremtiden, men kan ikke helt få meg selv til å klage her...

Lenke til kommentar

Så let's play av DLC-en. Det er er bare 4-5 timer lang quest med boss på slutten. Det er heller ikke mye darkspawn-lore heller. Definitivt ikke verdt prisen. Glad jeg ikke brukte noe penger på dette.

Syns fortsatt loren rundt det hele virker spennende og det handler så absolutt om det jeg trodde det skulle. Men litt enig, 129kr på Origin for et DLC er mye penger, spesielt bare 4 - 5 timer. Jaws of Hakkon var i det minste 10 timer på Nightmare og føltes mer som en liten ekspansjon. Får vente og se litt når det dukker opp noen brukeranmeldelser osv.

Lenke til kommentar

 

 

Takker for info! :-)

 

Apropos Frostbite så synes jeg de ikek brukte potensialet helt der. Håper de utnytter engine bedre, men enda viktigere, at de fyller ut verden bedre. Virker som endel av kartene er lagd med construction set i hui og hast, og derav virker tidvis tomme. Note to Bioware: fylle på med rekvisitter, vegetasjon, bygninger etc. til neste gang.

 

 

Hva mener du med "fylle ut"? Synes kartene var alt annet enn tomme. Det er tett med vegetasjon, stein, fjell, dyr, og alt man forventer i naturen. Det er sannsynligvis det spillet jeg har spilt som har hatt mest detaljer. Screenshots fra helt tilfeldige steder ser fantastisk vakre ut. Jeg håper selvsagt på enda mer i fremtiden, men kan ikke helt få meg selv til å klage her...

 

 

Kartene i Dragon Age 3 er relativt små. Da synes jeg det er viktig at disse er ganske bra utfylt. Jeg fikk ofte den følelsen "her skulle det vært [fyll inn det som mangler]". Små detaljer som er så viktige. Dette som skiller profesjonelle kartdesignere fra en gjengs gamer med contruction kit. I stedet er det bare en ensfarget bakke etc. Jeg tenker altså ikke her på flere partikler (støv e.l.), høyere tekstur eller gress som vaier i vinden, men ting som gjør en verden til en verden.

Unntaket for kritikken er de områdene man kan ta over fra fienden. Disse er er veldig detaljrike.

 

Men for å være litt mer konkret på hva som mangler. Hva lever den gjengse innbygger av i Dragon Age verdenen? I et spill som Bioware ville lære av mtp åpen-verden (Skyrim) til DA3, er det mer de burde lære. Der kan man observere vannmøller til å drive sagbruk, og en som faktisk går rundt å jobber på den. Det samme med smed. Alt utstyr ligger der og du ser smeden jobbe og forflytte seg rundt på postene. Du ser soldater som frakter kriminelle. Du ser reisende handelsmenn, jegere, laks som fiskere har hengt opp osv.

 

I Dragon Age ser man bare noen svært få jegere og det var det man hadde tid til virker det som. Hederlig unntak er questet ved hoffet der det var en stort persongalleri med ulike roller. men dette er som en instanse å regne i spillet. Openworld kartene har ikke dette.

 

men jeg er ikke veldig kritisk til dette. DA3 var Biowares første openworld spill i DAuniverset. Helt naturlig at det er en viss læringskurve på dette, og at de fikser dette i større grad til neste spill.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Enda et nytt Dragon Age DLC/Ekspansjon på vei. Det skal egentlig bli annonsert på Pax idag via en presse-briefing, men noen har lagt ut traileren på youtube alt. Spansk tekst, men Engelsk tale. Ser awesome ut. 

 

EDIT - Byttet den ut med den internasjonale traileren. Det vil foregå etter hovedhistorien og være det avsluttende kapittelet for Dragon Age Inquisition.

 

Et intervju med Mike Laidlaw om Trespasser DLC, verdt og lese - http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2015/08/29/dragon-age-inquisition-pax-2015.aspx?utm_content=bufferad8fc&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[klipp]

Enda et nytt Dragon Age DLC/Ekspansjon på vei. Det skal egentlig bli annonsert på Pax idag via en presse-briefing, men noen har lagt ut traileren på youtube alt. Spansk tekst, men Engelsk tale. Ser awesome ut. 

 

EDIT - Byttet den ut med den internasjonale traileren. Det vil foregå etter hovedhistorien og være det avsluttende kapittelet for Dragon Age Inquisition.

[klipp]

 

Ja dette så bra ut. Kommet igang med Jaws of Hakkon og liker det. Ser ut til at de har jobbet litt med AI og animasjon i enemygrupper (hakkon). Veldig bra. Hvis de får til noe lignende blir Trespasser også bra. Ser at de i Jaws og Hakkon tviholder på samme formel, med oppdage camper, landmarks,shards. I og for seg greit nok, men hadde løftet spillet hvis de hadde valgt å noe annet istedet for.God loot i Jaws.. her er det forbedring dra hovedspillet som hadde i underkant få interssante drops av gear, kanskje.

 

Spørsmål; hvem er protagonisten i Trespasser-traileren?

 

For dere som har fullført MQ i hovedspillet før DLC'ene:

 

 

Leste of Trespasser på IGN før jeg så link her. Etter å ha sett traileren er det lite tvil og hvem denne kjente karakteren som kommer tilbake er. ;-)

 

Hadde denne karakteren i party og ble litt "frustrert" når denne forsvant. ice mage er veldig bra. Hadde tidligere prøvd Vivienne som "healer", men det virket veldig underpowered. Nå fikk jeg sjangsen til å ha henne med i igjen, og endgame fant jeg ut at Vivienne er meget bra.

 

 

 

Forresten noen som synes at Rogue (Assassin style) er up i hovedspillet?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Noen som synes det er rart at Frostback Basin (indikerer kaldt klima i navnet) har tropisk klima med papegøyer (varmt i sydelige strøk), og har eskimoer (forbindes med kaldt klima i nord) og norrøne navn (vikinger) (forbindes også med kaldt klima i nord)?

Altså disse motstridende elementene i samme area.

Jeg synes det ihvertfall. Følte de at de allerede hadde for mange høst/vinter areas i DA3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...