Gå til innhold

AMD Radeon R200-tråden - Diskusjon og spekulasjon


Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg sier meg fornøyd med ytelsen til R9 290, ville det vært et bedre kjøpt med 290 m/vannblokk enn en 290x med stock kjøler?

Har man allerede en waterloop så kan man vel ta prisforskjellen mellom 290x og 290 og legge i en heldekkende vannblokk. Kortene yter jo så å si identisk. Hadde jeg gått luftkjøling ville jeg nok vurdert 290x, eller ventet til det kom kort med 3. parts kjøleløsninger.

 

Vurderte en periode å sette på en MCW 60/80, men tror ikke det blir lett å mekke til noe som holder VRM i sjakk på disse kortene..

Lenke til kommentar

Har lyst til å slå til med et 290 kort. Er ikke hjemme i Norge før 28 november, er det bedre å vente litt med å bestille? Eller vil kortene mest sannsynligvære utsolgt rundt den tid?

 

Kortet skal kjøres i et nokså luftig ITX build, sg07 og ikke OC.

 

Et sist spørsmål, holder 600w bronze psu av god kvalitet?

Venter du, så kan du risikere ar lagere blir tomt. Billigere blir det nok heller ikkje.

 

Hvilken 600w bronze er av god kvalitet sa du?

 

Det skal holde om du ikkje overklokker for mye.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Okei, spørs om man bare må slå til da :)

 

Hadde fått for meg at den var av grei kvalitet :p Er psu'n som fulgte med sg07 kabinettet

 

EDIT: Da var Sapphire 290 bestilt til 3190 ,- :).

Bra vriker det ikke som den er, men kunne kanskje strukket meg til å si grei, selv om jeg ikke helt ser hva som ville skilt den fra resten av møkka (med billige og dårlige interne komponenter fra kina). Har ikke sett noen skikkelige tester av den, men generelt sett så plasserer den seg nærme bunnen av bøtta.

 

Noe som kanskje ikke burde sjokkere, da det strengt talt er en PSU som følger med kabinettet, og de er ALDRI bra. :p

 

Men ja, selv en dårlig 600W skal være nok til en PC som ikke overklokkes og r9 290. ;)

Lenke til kommentar

Er det kun kjølingen som gjør at disse kortene har forskjellige minstekrav til psu?

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/amd-pci-e/gigabyte-r9280x3gboc/194917.7064/

 

http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/grafikkort/amd-pci-e/xfx-r9280x3gb/194891.7064/

 

Har en Corsair VX550W nå og er student, så begrenset budsjett. Vil egentlig bare spille BF4 helt greit.

 

Har nå i5-3570K, 8gb ram som ble oppgradert i vår. Skjermkortet (Powercolor HD4870) og strømforsyningen begynner å bli passe utdatert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...