Gå til innhold

Microsoft låser nye spill til Windows 8.1 og Xbox One


Anbefalte innlegg

Forandringene i DirectX 11.2 ser i all hovedsak ut til å være myntet på Windows Store-apps, og det er lite som er særlig revolusjonerende for spill der. Med tanke på at det fremdeles er få spill som i det hele tatt krever DirectX 11, kan jeg ikke se for meg at DirectX 11.2 skal bli minstekrav for noe som helst spill i overskuelig fremtid. Spådommen om at "nye" spill ville bli låst til Windows 8 med DirectX 11.1 var jo også rimelig på trynet - jeg kommer ikke på ett eneste spill som har Windows 8 som minimumskrav ennå. Sånne artikkeltitler som dette bidrar bare til å spre misinformasjon og skape usaklig drittslenging. Spar det til VG/Dagbladet, og gi oss heller reell informasjon her på hardware.no!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er eneste grunn til at jeg holder på Windows at jeg liker gaming på PC. Om de kutter fremtidig gaming støtte på min PC så er jo svaret enkelt, PS4. Og da har jeg ikke lenger noen grunn til å beholde Windows på PCn.

 

Not a smart move MS, ikke i en tid med så mye konkurranse

 

Kan OpenGL sammenliknes, eller når det ikke opp?

Vel, "alt annet" er jo OpenGL. Playstation, Nintendo, iOS, Android, så ikke akkurat noe å bekymre seg over. Dessverre velger de fleste DirectX til PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er dere nok hw litt på bærtur.Det er 1) Vidreutvikling av det grafiske subsystem. Konsoidering med xbox2) Effektive og kostnadsbevisste mtp utvikling. Microsoft har sløst alf for mye tidligere med liknende. Noen har satt ned foten for å holde kostnads kontroll. Nye tjenetster og funksjoner implementeres i den nye sw (os).3) Ingen som hindrer en spillutvikler (inklusive Microsoft) til å legge til støtte for tidligere dx versjoner i sine spill. At de har denne fremdrift og implementeringsplanen for dx 11.2 har neppe noe med den påståtte skjulte agenda om å få folk på win 8. Volumet ligger tross alt andre steder enn på gamers og geeks sine stasjonære "gaming pcef".

 

Cherry MX Red? :p

Lenke til kommentar

Som andre nevner så er det ingenting som hindrer spill produsenter å legge inn støtte for andre directx versjoner enn 11.2. De vil trolig tape veldig mye på å ikke gjøre det. Så det er nok veldig lenge til versjon 11.2 blir ett minimums krav for (windows) spill, da er trolig windows 9 eller kanskje 10 ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ka i helvette ska eg med windows 8 shit som e kun tilrettelagt til tablettbrukere??? Eg trur ikkje ms bør lage disse reglene på dette tidspunktet!!!

 

La meg gjette... du har ikke Windows 8 på noen enheter? Har du prøvd det i en periode? (og å se på det i butikken teller ikke) Den nye startskjermen er tilrettelagt for touch, men du har fortsatt en desktop-versjon som ligner ganske mye på Win7 (bortsett fra startknappen selvfølgelig). Jeg gjetter på at du ikke har Win 8 på noen enheter på grunn av at din kommentar manglet stor kompetanse om hvordan Windows 8 faktisk er.

 

Kommentarer fra folk som aldri har prøvd Windows 8 er ekstremt tåpelig. "Nei, jeg har aldri prøvd bananmilkshake, så da er det sikkert et helt forferdelig produkt og jeg skal aldri ha det". Jeg var veldig skeptisk til Windows 8 i starten, men nå har jeg det på min gaming-PC. Jeg har aldri før opplevd et operativsystem som starter opp så kjapt (mindre enn 5 sekunder med SSD på min gaming-PC) og med Start8 eller lignende produkter (som kan gjøre at du starter opp rett til desktop'en) faller Windows 8 veldig godt i smak for meg. Og jeg har ikke engang touch..!

 

TLDR: Prøv Windows 8 før du oppgir en mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... Det hjelper ikkje å tvinge forbrukere over på eit nytt OS ved å bruke DX som brekkmiddel.

brekkstang.

 

Jeg tror nok det er andre enn MicroSoft som bruker DX som brekkmiddel.

Lenke til kommentar

Personlig er eneste grunn til at jeg holder på Windows at jeg liker gaming på PC. Om de kutter fremtidig gaming støtte på min PC så er jo svaret enkelt, PS4. Og da har jeg ikke lenger noen grunn til å beholde Windows på PCn.

 

Not a smart move MS, ikke i en tid med så mye konkurranse

 

 

Vel, "alt annet" er jo OpenGL. Playstation, Nintendo, iOS, Android, så ikke akkurat noe å bekymre seg over. Dessverre velger de fleste DirectX til PC.

Det er fordi OpenGL ikke er et alternativ til DirectX, noe jeg ser ut til å gjenta for hver bidige gang dette blir tatt opp.

 

Både PlayStation og Nintendo Wii bruker proprietære API-er som ligner til dels på OpenGL, men det er ikke OpenGL. Visstnok skal PlayStation 4 droppe dette og gå for ren OpenGL.

Lenke til kommentar

Som andre nevner så er det ingenting som hindrer spill produsenter å legge inn støtte for andre directx versjoner enn 11.2. De vil trolig tape veldig mye på å ikke gjøre det. Så det er nok veldig lenge til versjon 11.2 blir ett minimums krav for (windows) spill, da er trolig windows 9 eller kanskje 10 ute.

 

Det aller meste kjører jo greit med DirectX 9 nå, så jeg tipper også det vil ta årevis før man må ha 11.2. Jeg tror også jeg blir sittende med Windows 7 til nummer ni dukker opp.

Lenke til kommentar

Dette var på en måte en dritt; men se det på denne måten her: Hadde det ikke eksistert personer som tenkte nyskapende, så hadde vi fortsatt sittet og fiklet med MS-DOS! Å skrive C:\Start [programnavn].exe hver gang man skal bruke datamaskinen blir litt slitsomt. Dette problemet ble løst, nettopp fordi noen våget å tenke nyskapende.

 

Når det er sagt så er jo dette et dårlig triks av Microsoft - tvinge kunder til å oppgradere hjelper sjeldent ingen. Det ender med at brukerene vil være sta, og da taper både MS og kundene på det.

 

Til sjuende og sist; et dårlig sjakktrekk av Microsoft.

Lenke til kommentar

jeg har prøvt windows 8 og 8,1 og makan til dritt skal man lete lenge etter. Alt for tilrettelagt for touch enheter og alt for lite tilrettelagt for mus og tastatur.Og hva er tingen med ingen mediaplayer??Og den tåpelige måten å vise bilder på, Greit du kan laste ned programmvaren men når jeg tar i bruk windows forventer jeg at dette er på plass og at jeg ikke må stresse med å finne programvare for å kjøre en jævla film. Win 7 ble raskt installert igjen.

Jeg tror at vist microsoft ikke skjerper seg med windows 9 så vil windows være på vei ut.

Rask oppstart sier du??

Windows 7 starter like raskt på ssd som win 8.

Og når jeg kobla til min android tlf i windows 8 så kom den ikke opp en gang. I windows 7 er dette ingen problem.

Fuck dere microsoft. Her sitter jeg med windows 7 ultimate som jeg betalte 2000 kr for og dere kan ikke en gang gi meg dx 11,1 .

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...