Gå til innhold

Microsoft låser nye spill til Windows 8.1 og Xbox One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er når journalister presenterer denne typen overskrifter at jeg får en kvalm smak i munnen. Dette uavhengig av om årsaken er at journalistene ikke vet bedre eller om det er klikk-tellinga styrer sannhetsnivået. Det er i alle tilfeller så håpløst dumt og medfører umiddelbart et fall i respekt for redaksjonen fra min side.

 

Jeg kan ikke begripe at dere i lengden tjener på å fremstå som fjols.

 

Dette. Dei har jo nesten berre kopiert tittelen frå førre gong: Microsoft vil låse nye spill til Windows 8.

Lenke til kommentar

Hva er alternativet til DirectX, og er det i nærheten av like effektivt?

Ellers spiller det vel liten rolle hva som skjer på konsollene, folk kjøper som regel en konsoll pga. spillene som er til konsollen, ikke hva for noe hardware eller software som er inni.

Lenke til kommentar

Det er denne typen taktikk og forandringer som Gabe Newell var redd for.

Han spår også at MS vil ytterligere stramme inn dette i framtiden, MS har jo en drøm om å bli slik som Apple, dessverre er den posten allerede fyllt, og holdningen til brukerne av Windows produkter er en helt annen enn hva Apple har.

Hos Apple er det en "Vi elsker produktet" holdning, men hos Microsoft, vell "Vi bruker det grunnet at vi må."

 

Gabe Newell sin satsing på Linux med Steam var for å unngå dette og slippe å måtte føye seg etter hva Microsoft sier, for hadde MS gått full Apple med sin AppStore, vell, da kan du garantere at de ikke vil la deg ha Steam ved siden av det hele, da dette vil spise inntekter av kaka til MS.

Og satsingen til Valve var en langsiktig en, på 3-5 år framover i tid, og så langt som det har kommet nå er det gode utsikter mens MS forgifter sine siste inntektsbrønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Forandringene i DirectX 11.2 ser i all hovedsak ut til å være myntet på Windows Store-apps, og det er lite som er særlig revolusjonerende for spill der. Med tanke på at det fremdeles er få spill som i det hele tatt krever DirectX 11, kan jeg ikke se for meg at DirectX 11.2 skal bli minstekrav for noe som helst spill i overskuelig fremtid. Spådommen om at "nye" spill ville bli låst til Windows 8 med DirectX 11.1 var jo også rimelig på trynet - jeg kommer ikke på ett eneste spill som har Windows 8 som minimumskrav ennå. Sånne artikkeltitler som dette bidrar bare til å spre misinformasjon og skape usaklig drittslenging. Spar det til VG/Dagbladet, og gi oss heller reell informasjon her på hardware.no!
Forskjellen her blir vel at 11.2 er samme plattform som xbox one, så utviklingskostnadene blir mindre. Men nei, får satse på at openGL får en boost av dette :)

Du må uansett gjøre en haug av endringer I et spill for å porte mellom pc og one, etter det jeg forstår kjører ikke one spill under win 8 heller.

PS4 støtter vell ikke directx I det hele tatt siden sony ikke får dette av ms.

 

På den andre side tror jeg ikke pc spillere hadde sagt nei til en win 8 versjon av halo :)

Ja det ville kansje hjulpet win 8 salget men tror ikke One spillere ville likt at andre hadde mus/ keyboard, tre skjermer og wallhack :)

Lenke til kommentar

Kan OpenGL sammenliknes, eller når det ikke opp?

Rent teknisk, er OpenGL med sine utvidelser mye mer avansert og funksjonelt enn Direct3D.

 

Den største praktiske forskjellen er at Direct3D er ferdig innkapslet i en objektmodell, mens OpenGL lar utvikleren gjøre dette selv.

 

Ytelsemessig er shaderytelsen for Nvidia identisk for Direct3D og OpenGL, begge deler er faktisk implementert i Cg i Nvidia-maskinvare. Men problemet er den variable støtten fra andre produsenter. AMD henger etter på ytelse og stabilitet, men Intel sliter ennå mer med stabilitet og ytelse i GLSL.

 

Det er fordi OpenGL ikke er et alternativ til DirectX, noe jeg ser ut til å gjenta for hver bidige gang dette blir tatt opp.

Du må nok gjenta det til HWs skribenter hever nivået sitt...

Lenke til kommentar

Sorry, men hva? "AMD vil imidlertid bli helt kvitt DirectX", er det klar over at Linux driveren deres er absolutt forferdelig? Vi blir ikkje kvitt DirectX før vi har et likeverdig alternativ.

 

Sies at Canouncial har noen samarbeidspartnere bak 'Mir', skal ikkje se heilt bortifra at AMD ligger bak der..

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Angående hw.no og tittelen;

 

 

Det riktige her er at MicroSoft lager DX kun 11.2 til Windows 8.1(og One). Spillutviklerne (herunder også Microsoft selv) sår fritt til å velge hvilke DX versjoner deres spill skal bruke. MicroSoft har da aldri sagt at nye spill knyttes opp mot DX 11.2

 

Det er når journalister presenterer denne typen overskrifter at jeg får en kvalm smak i munnen. Dette uavhengig av om årsaken er at journalistene ikke vet bedre eller om det er klikk-tellinga styrer sannhetsnivået. Det er i alle tilfeller så håpløst dumt og medfører umiddelbart et fall i respekt for redaksjonen fra min side.

 

Jeg kan ikke begripe at dere i lengden tjener på å fremstå som fjols.

 

Akkurat denne artikkelen har gjort at jeg har mistet mer respekt for hw.no enn noe annet de har gjort. Sykt trist de prøver bli som itavisen. Like ille er det jo at 90% av de som leser dette ikke skjønner at dette kun er en populistisk overskrift.

Lenke til kommentar
Rask oppstart sier du?? Windows 7 starter like raskt på ssd som win 8. Og når jeg kobla til min android tlf i windows 8 så kom den ikke opp en gang. I windows 7 er dette ingen problem. Fuck dere microsoft. Her sitter jeg med windows 7 ultimate som jeg betalte 2000 kr for og dere kan ikke en gang gi meg dx 11,1 .

 

At din Windows 7 er like rask til oppstart som din Windows 8 PC skal du faktisk få lov til å bevise for meg, for jeg tror ikke på deg. Kanskje begge er raske, men jeg nekter rett og slett å tro at Win7 (selv med SSD) starter like raskt som Win8. I'll believe it when I see it.

 

Jeg tror siden du ikke er fornøyd med Win8 (det er helt greit det, alt er smak og behag) så legger du skylden på alle problemer du finner på Win8 (det er ikke like greit). Jeg har Samsung Galaxy S4 nå og hadde før SIII. En venn av meg ladet sin Sony Xperia Z i min USB-port, og en i familien har LG Nexus 4. Ingen av de smarttelefonene hadde ett eneste problem når jeg koblet den til min Windows 8 PC. Jeg vet ikke hvilken mobil du har, men jeg *tror* ikke at du faktisk automatisk kan skylde på Windows 8 for det.

 

Fuck Microsoft-delen er jeg veldig enig i. De har gått i helt feil retning med Windows 8, men det er allikevel ikke et forferdelig operativsystem. Den har sine fordeler og ulemper, som alt annet.

 

TLDR: At Win7 er like raskt som Win8 i oppstart tror jeg ikke på i ett sekund. Det virker som om du prøver å legge alle problemer du finner på Windows 8.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som en del allerede har skrevet. Det er opp til utgiverne å velge hvilken DirectX de vil ha.

 

Og det ser ut som en del av de nye tingene er bundet til Win8, pga det er win8 ikke for å pisse på folk.

Many APIs for shader programming couldn't be used in Windows Store apps that were built for Windows 8; the reference pages for these APIs were marked with a note. But some shader APIs (for example, D3DCompileFromFile) can still only be used to develop Windows Store apps, and not in apps that you submit to the Windows Store; the reference pages for these APIs are still marked with a note

 

Og hvis jeg ikke husker helt feil fra tiden før og når Win8 kom. Så var/er Win8 mye bedre på mutlithreading enn Win7

 

To take advantage of multithreading, your app must meet these conditions :

•These objects (if used) must be multithreaded:

◦The Microsoft Direct3D device (ID3D11Device) and the Direct3D device context (ID3D11DeviceContext) (if applicable).

◦The Direct2D device (ID2D1Device).

 

i tillegg skal jeg med glede si at jeg ikke vet om dette kunne blitt støttet for i Win7 eller ikke, men jeg tipper halvparten her hadde funnet noe å klage på uansett, så lenge MicroSoft eller Windows 8 står i artikkelen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...