Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Jeg hadde vel egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe xbox grunnet alle sperringene og brukerfiendlighetene de hadde satt på konsollen.

Hva med de som vil ta med seg xbox på hytta?

Om de ikke har internett der så hadde de hatt et problem med en gang.

 

Flott at microsoft fjernet disse sperringene, men jeg har mistet tilliten til dem etter alt rotet de har gjort med windows i windows 8, og nå skulle de gjøre ting enda vanskeligere for sine konsollkunder ved å sette inn sperringer og betalinger overalt.

 

Var veldig fornøyd med 360. Men om jeg skal kjøpe en av disse konsollene, blir ps4 først i køen. Men tviler på at noen av dem blir et kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og deer var det vel nesten egentlig bare å bestille XB1 for min del! De har fått mye press, men skal fortsatt ha skryt for å faktisk gjøre noe med det. Hadde mine tvil, da. For om man ser hva de gjorde med Windows, så kunne de fint ha prøvd å presse dette igjennom.

 

God dag for spillfolket, som får det de maser om!

 

Ja huff, online drm har virkelig gjort at steam har blitt upopulært. Virkelig kjipt å slippe og bytte plate hele tiden også.

Lenke til kommentar

Motviljen min mot Kinect handler ikke så mye om overvåkingsparanoia (selv om det er sjarmerende naivt å tro at dersom det faktisk foregikk overvåkning, så ville a) EULA-greiene som "legitimerer" det på noe tidspunkt stilles i møte med loven og b) at de lovens voktere som nettopp ga musikk- og filmbransjen politimyndighet har noe ønske om å beskytte privatlivet deres), men om at jeg ikke forstår hvorfor det er så tvingende "nødvendig". Jeg kan i alle tilfeller bare plugge ut hva det nå er som holder kinecten live, men det er liksom ikke poenget. Nå viser det seg jo at alltid-online-greiene ikke var så krise likevel, og med det, heller ikke "the power of the cloud" - så hvorfor er kinecten så viktig? Er det en livsnødvendighet at jeg ber Xboxen skru seg på med å si XBOX ON i stedet for å trykke på en knapp? Er det det som er "THE FUTURE", som Major Nelson og Don Matrick har snakket så mye om?

 

Vær så snill og opplys meg!

Lenke til kommentar

Ja, som det ble skrevet tidligere her av noen, så går det vel ut på at hvis ALLE som har konsollen har en Kinect, så vil det friste utviklere mer til å tilpasse den.. Hvis bare en liten del har Kinect, hvem vil da satse store ressurser på å utvikle noe?! Liker godt at Kinect er integrert i systemet jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Motviljen min mot Kinect handler ikke så mye om overvåkingsparanoia (selv om det er sjarmerende naivt å tro at dersom det faktisk foregikk overvåkning, så ville a) EULA-greiene som "legitimerer" det på noe tidspunkt stilles i møte med loven og b) at de lovens voktere som nettopp ga musikk- og filmbransjen politimyndighet har noe ønske om å beskytte privatlivet deres), men om at jeg ikke forstår hvorfor det er så tvingende "nødvendig". Jeg kan i alle tilfeller bare plugge ut hva det nå er som holder kinecten live, men det er liksom ikke poenget. Nå viser det seg jo at alltid-online-greiene ikke var så krise likevel, og med det, heller ikke "the power of the cloud" - så hvorfor er kinecten så viktig? Er det en livsnødvendighet at jeg ber Xboxen skru seg på med å si XBOX ON i stedet for å trykke på en knapp? Er det det som er "THE FUTURE", som Major Nelson og Don Matrick har snakket så mye om? Vær så snill og opplys meg!

 

 

Sånn jeg har forstått det; (limer fra en annen tråd jeg skrev i)

 

den skal nå se at du er redd/glad/trist. I rollespill og skrekkspill kan det være en god ting, er du dritredd, så popper den på med enda mer skumlere ting (dersom det er lagd mulighet for det). Mulighetene er ganske store spillmessing. Men spillerbasen er for skeptisk til at utviklere kanskje gidder å implementere det?

Lenke til kommentar

Og hva med $ony....eller de er ikke griske de. De er bare snille og på vårt lag lizzom... helst vil de gi deg PS4 gratis...

 

Nettopp! Hvis man tenker på at man får med kinect til xboxen nå, så er den faktisk like billig eller billigere enn PS4 med one eye motion (eller hva det heter).

 

Men vi skal være takknemlige for at det ikke er noen som har monopol på konsollmarkedet, konkurranse gjør de bedre. :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil bare si det er litt komsik at folk klager andre veien nå egentlig.

Hvor var dere før de kom med disse endringene?

 

Før dette, så var det veldig få som ga uttrykk for at de ønsket xbox one som den var. Først nå som de hører på de som klaget hører vi fra den andre siden.

 

Hvordan kan folk forvente å få det de vil ha om dere ikke sier i fra?

Om du skal selge noe og du bare ser folk som ikke vil ha det, og nesten ingen som gir uttrykk for at de faktisk liker det som det er, selvfølgelig endrer du noe.

Det er kanskje mange som ville ha det som det var, men de sa jo ikke noe.

 

Folk hadde sjangsen til å si hva de mente før og etter E3, nå er valget tatt så nå kan egentlig alle holde kjeft.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Xbox Live tillegget? Du må jo betale på ps4 skal du ha tilgang på omtrent samme funksjonalitet. Selv har jeg både 360 og ps3, men denne gangen blir det kun xbox one.

Du kan ikke bruke netflix og andre apper uten å betale for live. Heller ikke spille "free"-to-play uten å betale. De kan du på ps4. ps+ blir også 10$ billigere.

Lenke til kommentar

Syns det er knakende bra av microsoft å høre på kundene sine. De svetter nok en del etter å ha investert så mye i en konsoll som nesten ingen ser ut til å ville ha.

 

Det er overraskende mange som vil ha xbox uansett i den store massen. Når du ser på mindre tekniske nettsteder som f.eks. facebook er det mange flere som er positive.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg virkelig ikke helt har skjønt angående motstanden til MS og deres tidligere policy, og hva som var så galt med det..

 

En av de mest brukte argumentene er det å leie spill, kontra å eie de. Sammenligner vi med Steam, som jeg liker veldig godt, så er det jo slik at vi på en måte leier der også?! Ved brudd på retningslinjer, etc, så kan jo spill og konto bli slettet og tatt fra oss?! Selv opplever jeg at jeg eier alle spillene mine på Steam, og at de er under min kontroll! Skulle det være noe forskjelle fra dette til XB1? Jeg vil fortsatt kjøpe spillene til XB, og de vil også være mine, selv om de er låst til min konto og jeg ikke kan selge de videre uten om og men..

 

Et annet argument er det med "hytteproblematikken". Dette er i min mening et helt tullete argument, for så jævla mange folk drar nå ikke på hytta så ofte, og enda færre drasser med seg konsoller, slik at dette blir et reellt problem for folk flest! Så godt som absolutt alle sammen sitter på et så godt nett her til lands at å overføre noen få bytes for å verifisere brukeren går greit. Og er det absolutt slik at det blir krise på hytta, bruk telefonen som Hotspot, for ikke kom å si at den personen som på død og liv skal drasse en konsoll på hytta (hvor man strengt tatt burde ha kost seg med andre ting), ikke har en smarttelefon til å klare akkurat dette, if need be.. Dette er i mine øyne kun et argument for å kverulere med..

 

Jeg skal først og fremst innrømme at jeg ikke har satt meg helt inn i hvordan dette med deling av spill fungerte, men jeg har nå, tror jeg, fått med meg at diverse utlån skulle fungere flott mellom gitte familiemedlemmer og venner, noe som hørtes kjempeflott ut. Dette blir nå kuttet ut, og man kan nå låne spill av hverandre ved å bare gi det til noen. Og flott er nå egentlig det. Men.. Så har man sjapper som GameStop, som selger alle disse bruktspillene.. De kjøper bruktspill for nesten ingenting, og selger de rådyrt! Masse fortjeneste! Her om dagen gikk jeg og kjøpte et spill på GameStop, og i kassen ble det sagt at jeg kunne få et bruktspill til 50 kroner billigere.. GameStop tjener masse på bruktspill, kundene lite, og enda mindre de som faktisk lager og utgir spillene, som faktisk taper hele salg! Jeg skjønner det jævla godt jeg, at MS ønsket å finne en løsning på å begrense dette markedet! Uten at jeg har noe tall eller kilder, vil jeg anta at brukspillsalget ødelegger for spillindustrien, siden det er snakk om store mengder med tapt inntekt til de som faktisk lager spillene -og slikt sett resulterer i nedleggelser og nedskjæringer.. En bjørnetjeneste?! Jeg gledet meg litt over MS sin DRM-løsning, tross det negative jeg vet det også medfører..

 

Det har også kommet mange argumenter om at MS kan når som helst endre brukervilkårene, at om så og så mange år så får man ikke kunnet spille spillene, siden MS tar ned verifiseringsserverene, osv.. Men, hvem svarte er det som kan si at en eventuell oppdatering til konsollen om 10 år ikke fjerner denne online-sjekken da?! Å påstå at ting blir uspillbart i fremtiden, når man ikke kjenner til fremtiden i hele tatt, er jo virkelig å svartmale alt! Jeg tviler, også før denne endringen i policy, at spillene hadde blitt uspillbare på et tidspunkt i fremtiden..

 

Synes MS har fått sykt mye ufortjent pepper, og jeg skjønner virkelig ikke all kritikken, selv om jeg også ser ulemper her og der..

 

Og nei, jeg er ingen fanboy av noen som helst, har ps3/360/wii(u)/pc og er glad i dem alle!

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...